Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Syl

Syl

22-02-2015 om 00:01

geluiddemping stenen in betonijzerframe?

Wie kan mij vertellen in hoeverre een muur van stenen in een betonijzerframe inderdaad geluiddempend werkt? Ze gebruiken dat soort stenen nl ook wel eens als geluidwal bij snelwegen. En dat willen wij ook wel! Onze tuin grenst aan de oprit van de buren en daartussen staat nu een struikenhaag. Al het geluid komt nu heel direct bij ons binnen zeg maar (we hebben niet zo'n diepe tuin) en zij parkeren hun auto op de oprit en praten nogal luid en veel bij de voordeur. Wie heeft ervaring met deze stenen?

Barvaux

Barvaux

22-02-2015 om 10:27

site

http://www.bavro.nl/Disciplines/Schanskorven-en-Steenkorven/Geluidsscherm

Ik denk dat je niet hoger mag dan 1.80 (algemene wet bij schuttingen) en dat je daarmee niet voldoende resultaat boekt als het allemaal zo dichtbij is. Hoe ver is die voordeur van jouw terras vandaan?

Syl

Syl

24-02-2015 om 18:10

schanskorven

De max hoogte zal wel rond 1.80 zijn.
Hun oprit loopt pal langs onze -maar 8 meter diepe- tuin. De voordeur is ongeveer 2,5 m van erfgrens en dus maar 10 meter ongeveer van onze gevel. Omdat hun voordeur aan de zijkant van hun huis zit, praten ze dus altijd onze richting op. Door de struiken kwettert alles rechtstreeks onze tuin en huis binnen, zeker in de zomer als alles open staat. Vandaar dat ik graag wat ervaringen hoorde van mensen met schanskorven, dat is de term inderdaad die ik zocht. Of dat nou wat dempt aan geluid.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.