Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

marietje2

marietje2

28-01-2014 om 18:08

Gelegde parket vloer splijt ed

Precies 3 jaar geleden een parketvloer in de woonkamer laten leggen door een eenmans zaak, nu blijken en de randen te splijten en de eerst dichte zgn noesten her en der gaten te worden. Het is zgn lamelparket met een toplaag van een paar millimeter.
Deze legger is nergens bij aangesloten, echtpaar wat dit aan huis doet, indertijd bij terecht gekomen toen ik halsoverkop en met minimale middelen mijn huis toch naar wens bewoonbaar wilde maken. Ik heb geen rechtsbijstandsverzekering oid na zeer slechte ervaringen daarmee.
Iemand een idee wat ik hiermee kan voordat ik deze legger ga benaderen?

ijsvogeltje

ijsvogeltje

28-01-2014 om 18:16

Gewoon benaderen

Bel die man nu eerst maar eens gewoon op. Je maakt het wel wat groot door nu al over rechtsbijstand te praten terwijl je nog helemaal niet weet of er een conflict is. Waarom denk je nu al dat de legger jouw klacht niet serieus zal nemen? Wat heb je trouwens destijds afgesproken over garantie?

Tesah

Tesah

28-01-2014 om 18:20

Luchtvochtigheid

Wat is de lucht vochtigheid in je kamer? In de winter staat je verwarming asn, de lucht wordt droger en hout gaat krimpen. In de zomer zet het dan weer uit. Ik weet niet of dat voor lamelparket ook geldt, maar wij hebben met ons parket nu standaard een lucht bevochtiger aanstaan. Doen we dat niet, gaat het parket wijken en komen er gaten.

Tesah

marietje2

marietje2

28-01-2014 om 19:29

Geen afspraken gemaakt

Indertijd geen afspraken gemaakt. Geheel gebeurde in voor mij enorme drukke stresstijd. Legger bleek een erg rare: stonk en kwam steeds te laat en rookte voortdurend, slecht uitzien, adviezen geven die niet klopten zoals parket bv niet schoon hoeven maken nadat hij gelegd had en voordat meubels erin kwamen. Ik kon echter toen vanwege alle omstandigheden niet meer terug. Maar vandaar dat ik problemen voorzie en op voorhand zo goed mogelijk voorbereid wil zijn. Ik heb 2 winters een luchtbevochtiger hier aan gehad maar deze winter nog niet aangezien het niet heel koud is. Maar dan nog zou parket niet aan de randen na krap 3 jaar mogen gaan splijten en de dichten noesten 1 voor 1 flinke gaten worden toch?

Rafelkap

Rafelkap

28-01-2014 om 19:37

paar mm toplaag?

Een toplaag van een paar mm. Klinkt niet goed, is dit niet een geval van goedkoop duurkoop?

marietje2

marietje2

29-01-2014 om 11:32

Rafelkap

Ja, ik vrees van wel maar dan dus nog of iemand tips heeft wat ik hier mee kan

Bianca

Bianca

29-01-2014 om 14:30

Hier was het een drama met de vloer

Wel gelegd door een hier in de buurt bekend en goed aangeschreven bedrijf. 13 jaar geleden alweer.
We wilden iets goeds dus 20.000 gulden geïnvesteerd. Is ook een grote ruimte, en mooi hout.

Hier ging de vloer bol staan door het vocht (2002 was een heel vochtige zomer).
De vloerverkoper gaf de schuld aan de leverancier, maar die gaf dus weer de schuld aan de verkoper, die ook gelegd heeft.
Ze hebben hem toen na 5 jaar ruziemaken en wat noodgrepen opnieuw gelegd.
Maar nu dus enorme kieren in de winter. Ondanks de luchtbevochtiging. Kieren die meer dan 1 cm zijn. Er is door de vloerlegger bekent dat dit niet zou mogen.

En toen ging de winkel failliet....

Dus nu hebben we een heel dure vloer met enorme kieren als het kwik daalt (ik ben wel blij met deze kwakkelwinter, want de kieren zijn tot nu toe minimaal).
We hebben heel erg gebaald. Rechtsbijstand kon ook niet veel doen; degene die aansprakelijk is, is blut. En we vermoeden dat het faillissement ook met onze zaak samenhangt want er vloeide een heel conflict met de leverancier uit voort (daar was meer aan de hand).

Aan dit verhaal heb je natuurlijk niet zoveel, maar door deze situatie heb ik wel het gevoel dat je als consument vaak aan het kortste eind trekt. Dus houd daar rekening mee.

Tine Winkel

Tine Winkel

30-01-2014 om 10:26

toch maar luchtbevochtiger

dat splijten kan ook al het eerste jaar, weet ik uit ervaring (gelukkig niet bij ons thuis, maar bij kennissen). Dus als je tot nu toe een goede vloer hebt gehouden 's winters door gebruik van luchtbevochtiging, dan zou ik de oplossing wel weten: luchtbevochtiger weer aanzetten en vanaf nu elke winter.
Maar vervelend is het natuurlijk wel...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.