Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

tonny

tonny

04-11-2012 om 20:05

Geld terug?? vrijgezellenfeestkwestie

Dochter was een tijdje terug op verzoek van trouwende vriendin organisator van het vrijgezellenfeestje. Lowbudget, refoproof

Ze vond een workshop slippers opleuken of zoiets, en na een hilarische speurtocht door de stad kwam het meidengezelschap bij het aangegeven adres: een groot verzamelgebouw. Dochter had via internet afspraken gemaakt en betaald.

In dat verzamelgebouw was de workshop nergens te vinden, ze hebben rondgevraagd, maar niemand wist iets. Gebeld, niemand nam op. Gemaild - degene die internet op haar mobiel had- niet gelukt. Ook is iemand naar het adres elders in de stad gelopen om te kijken of het wel bestond - jazeker, dat wel, maar er was niemand.

Omdat er nu toch een activiteit moest gebeuren én het gelukkig mooi weer was, besloot de organisator (dochter dus) in de buurt te gaan midgetgolfen (wat voor haar rekening kwam, op dat moment). Daarna de dag voortgezet met eten zoals afgesproken, bij iemand thuis.

Maar ja, die workshop was betaald en ongebruikt voorbij gegaan. Later bleek bij mailcontact dat de workshopgeefster de juiste mail niet had verzonden met daarop een adequate routebeschrijving. De dame die de les zou geven had drie kwartier zitten wachten - tevergeefs.
Geen idee waarom ze niet even is gaan rondkijken, als je twaalf meiden verwacht, kun je toch even zien waar die rondhangen, zeker in zo'n onoverzichtelijke locatie.

Affijn, geld weg.

Ze mogen nu op een ander moment op een andere plaats de workshop komen doen, maar aangezien het een bijeengeraapt gezelschap was, heeft niemand daar nu meer zin in en tijd voor over.

Wat nu te doen?
Dochter baalt dat het geld weg is én dat ze aanvullend geld kwijt is voor de vervangende activiteit.Maar ja, ze moest iets.

Wie van jullie heeft een goed plan? Het gaat om 460 euro. Het zijn allemaal studentes/scholieren.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rieke

Rieke

04-11-2012 om 20:11

Ach, sneu

ha Tonny,
Wat een sneu verhaal.
Ik zou toch de workshopgeefster nogmaals mailen. Zij is degene die fout is geweest.
In ieder geval proberen een deal te maken, als het volledige bedrag terug niet lukt.
En anders, toch samen dokken, ongeveer 10 meiden is ongeveer 50 euro de vrouw. Moet te doen zijn.

Wanprestatie

Bij wanprestatie moet je altijd een gelegenheid bieden, een zogenaamde ingebrekestelling, om alsnog te presteren, voordat je schadevergoeding kan eisen.

Er zijn echter enkele uitzonderingen. In het hoorcollege krijg je dan altijd het voorbeeld van de trouwjurk die niet op tijd klaar was. Dan is zonneklaar dat te laat leveren niet voldoet.

Mutatis mutandis valt daar hier ook wat voor te zeggen. Een gelegenheidsgezelschap heeft vooruit betaald maar kon niet afnemen omdat er onvoldoende informatie was van de aanbieder.

Heeft je dochter niet een juridisch familielid dat even een pittig briefje kan schrijven? Ik zou het geld terugvragen bij de slipperpeople. Hopelijk dekt dat de kosten van het midgetgolfen.

Ook

Ik vind ook dat ze hun geld terug moeten krijgen - ten eerste was het degene die de mail verkeerd stuurde, die de fout maakte.
Vervolgens was niemand bereikbaar en nam niemand contact met die dames op toen ze er niet waren..

Hebben ze midget golf kosten wel gedeeld?
Dat zou sowieso wel zo eerlijk zijn (en heel refo proof)

Kaaskopje

Kaaskopje

04-11-2012 om 22:19

Aanschrijven en schade verhalen

Met een hoop inlevingsvermogen kun je stellen dat het een stom misverstand is, maar het is natuurlijk te gek voor woorden dat zo'n dame drie kwartier zit te wachten zonder bereikbaar te zijn op het telefoonnummer wat bekend was bij je dochter.
Het gebeurt ons best vaak dat nieuwe bezoekers aan ons adres ons huis niet kunnen vinden. Daar moet je dan op voorbereid zijn. Ten eerste van te voren uitleggen waar het is, het juiste telefoonnummer geven en bereikbaar zijn.
Ik zou dus inderdaad zoals Rodebeuk ook al voorstelde een brief met een beetje officiële en zakelijke taal opstellen met daarin de verwachting dat het geld op de rekening wordt teruggestort omdat een alternatieve datum niet tot de mogelijkheden behoort.
Ik neem aan dat alle gasten van de vrijgezellenavond sowieso mee zouden betalen aan de workshop, dus als het terugbetalen een drama wordt, moeten de kosten natuurlijk wel gedeeld worden. Vervelend, dat is het wel.

Hanny61

Hanny61

05-11-2012 om 00:08

Eens

met de vorige schrijvers. Maar wat is toch 'refoproof'?

Kaaskopje

Kaaskopje

05-11-2012 om 00:45

Hanny

Binnen de grenzen van wat gereformeerden (onder andere) als betamelijk zien. Een stripper is waarschijnlijk niet refoproof

tonny

tonny

05-11-2012 om 07:50

Hanny ot

het was een gemengd gezelschap (leuk!), van reformatorisch tot buitenkerkelijk en de bruid zou trouwen met een jongen van de ger. gemeente. Laatstgenoemden worden veelal aangeduid als refo's. Vanwege hun kerkelijke achtergrond zijn allerlei tijdspasseringen die bij anderen ter discussie staan, niet aan de orde. Bijvoorbeeld geen bioscoop, geen musical, geen disco, geen stadionbezoek, en zo zijn er nog wel wat dingetjes. Dus er moest een dagje uit komen dat bij alle deelnemers in de smaak zou vallen.

tonny

tonny

05-11-2012 om 07:53

Brief, rb e.a.

Ha, natuurlijk.
Ze moet eens op haar gemak met haar broer afspreken, die kan vast wel input geven voor een zakelijke brief, zo'n ouderwetse papieren

Sinds het hele spul is uitgevlogen zien ze elkaar niet meer zo vaak.

Wel vervelend dat iets leuks nu zoveel negatieve energie vergt, ze heeft wel wat anders te doen nu de studie weer in volle gang is. Maar ja.

Tja

dat is de reden waarom ik niet meer als dit organiseer, er is altijd wel iets lulligs.

anyway, dame in kwestie nam telefoon niet op, wat uiteraard belachelijk is als je een groep verwacht. Ik zou indd dat bedrag terug willen.

tonny

tonny

05-11-2012 om 14:12

Kan ik me voorstellen manda!

Het is idd vervelend.

Ik heb begrepen dat de organisator van deze creativiteit zelf op vakantie was (inclusief haar telefoon) en dat zij de klus had uitbesteed aan iemand anders (met een andere telefoon). Geeft allemaal niks, maar communiceer dat goed.
Misschien liefst nog op papier.

Hanny61

Hanny61

05-11-2012 om 14:30

Refoproof

Ik had hier nog nooit van gehoord (toch als grefo groot geworden). Blij dat ik het weet! Dank.

Cobi

Zeg je dan wel netjes Ja en Amen?

Cobi

Dat duizend stemmen u dan mogen blijven omringen

tonny

tonny

05-11-2012 om 21:21

Dat gaan die stemmen zeker doen

Cobi zingt wel door

Maar on topic.: dat refoproof is een zelfmaakwoord van dochter en mij, dat snappen jullie wel toch. Dat kwam in zwang toen ze de opdracht voor die party kreeg.

Ze zit nu volop in tentamens, maar ik zal haar komend weekend vragen om zinnige details, dan ga ik je mailen Cobi.
Je hebt helemaal gelijk, een aanbetaling was zeer verstandig geweest. Al doende leert men. Ondervinding is de beste leermeester. Lessen zijn duur.

Allemaal bedankt voor het meedenken!

Ik had retroproof gelezen. Snapte het ook al niet...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Naar juridisch loket?

Hier is oudste naar een juridisch loket geweest (nou ja gebeld) i.v.m. een akkefietje met een telecombedrijf (zal 's niet). Dat klopte ook van geen kant...maar dochter is de afnemer dus ook diegene waarvoor dat juridisch loket mogelijk is en gezien haar inkomen zal ze daar w.s. gratis advies krijgen (wat jij nog maar moet afwachten).
Dochter kreeg in dat geval een 'voorbeeldbrief' die ze zelf moest sturen (heb wel geholpen). Daar kwam antwoord op (negatief antwoord) en dat heeft het juridisch loket bekeken (Dit alles via mail) en een antwoord geformuleerd (nogal pittig). Daarna kreeg dochter haar geld teruggestort en nog een telefoontje ook dat dit nooit had mogen gebeuren (wauw!)
groeten albana

Refo's en het rode boekje

Maar Cobi, je weet toch wel dat het rode boekje op refo's werkt als een rode lap op een stier?
Een rechtgeaarde refo zingt niet ritmisch de vertaling uit 1773 en hooguit nog de enige gezangen. Een oerrefo zingt Datheen.

Verbaast me een beetje dat de term refo niet bekend is, ken 'm al ruim dertig jaar. Het gaat dus niet om gereformeerden, maar om de lezers van het RD die hun kinderen naar reformatorische scholen sturen, de term 'refoproof' gebruiken wij in onze omgeving trouwens ook wel hoor.

Ef

Ef

07-11-2012 om 13:31

Refoproof

Jahaa, zo heb ik een vriendin die voor haar dochter 2 kinderfeestjes organiseerde: Een griezelfeestje (niet refoproof) voor de vriendinnetjes uit de klas en een knutselfeestje (wel refoproof) voor de refo vriendinnetjes uit de straat. Knutselen is volgens mij heel refoproof...

tonny

tonny

07-11-2012 om 21:55

Knutselen, inderdaad - ot.

daar zijn refokinderen over het algemeen (!) handiger in dan de rest; het wordt thuis vaker gedaan en oefening baart kunst. Het helpt hoor, als TV en dvd's geen aanbevolen/toegestane tijdspasseringen zijn. Je moet toch wat in je vrije tijd

Asa Torell

Asa Torell

09-11-2012 om 20:04

Ondertussen

behoorlijk goed van je dochter dat ze ter plekke wat anders wist te regelen! Dat vind ik best een prestatie.

tonny

tonny

10-11-2012 om 10:26

Nou asa

ze was erg blij dat het mooi weer was, want anders had ze zo gauw niks kunnen verzinnen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.