Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Fleur

Fleur

18-05-2012 om 18:12

Geld nodig

Dames,

Aangezien ik nu toch echt al enkele maandjes steeds een beetje tekort kom, moet er wat extra geld bij komen, ik werk gewoon,doe geen gekke dingen ,maar kom toch een beetje tekort, ik vroeg mij dus af of er mensen waren die ervaring hebben met thuiswerken, zo ja, verdiend dat nou nog wat,ik heb al een beetje lopen googelen maar afgezien van de ,toch vrij veel, negatieve verhalen kan ik niets over de verdiensten vinden,zijn er nou echt mensen die goed kunnen bijverdienen met thuiswerken?

groet Fleur

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Thuiswerk

Een vriendin van mij heeft het gedaan. Duizend nog wat plantenstekertjes maken (zo'n plastich stokje met plastic kaartje wat voor plant + info).
Heel veel werk en heel weinig geld. Ik weet niet meer wat ze er nou precies mee verdiende, maar na 1x is ze gestopt

Isabella Caramella

Isabella Caramella

18-05-2012 om 19:53

Niet doen

Niet doen, zitten veel beunhazen.
Vraag opslag, werk meer uren of zoek een andere baan. Als tussenstap: evt.: een cursus/studie doen.
En kritisch kijken naar je uitgavenpatroon.

Laatst naar gezocht

Laatst naar gezocht, naar thuiswerk. Niet voor mezelf, maar voor iemand die in het reguliere circuit niet aan de bak komt en elke cent nodig had. Een korte zoektocht leerde mij het volgende:
1) clubs die je vragen geld in te leggen deugen niet en moeten worden vermeden
2) voor veel thuiswerk moet je een auto hebben. Kennelijk moet je de partij spullen die je in elkaar moet zetten eerst zelf ophalen.

Maar enig googlen kan wel adressen opleveren.

Inderdaad denk ik dat een bijbaantje als postbode meer oplevert. Bedenk ook dit: veel thuiswerk is montagewerk oid. Niet alleen is het werk dat slecht rendeert, maar je hebt ook nog eens al die zooi in huis. Je moet er maar net plaats voor hebben. Postbezorgers etc hebben tenminste niet hun hele huis vol troep liggen.

Is schoonmaakwerk anders geen optie? Levert volgens mij ook fors meer op, neemt thuis geen ruimte in, en kan vziw makkelijk enkele uren per week worden gedaan.

Succes met zoeken

Temet

Is bezuinigen niet beter?

Is het praktich gezien niet eenvoudiger om eerst een al je administratie 's door te spitten en te kijken waar je kan bezuinigen?
Ik bedoel je komt te kort....hoeveel? En is het wel realistisch om dat aan te willen vullen met thuiswerk?
Je werkt gewoon zeg je....hoeveel uur? Heb je zowiezo wel tijd om dat thuiswerk te doen? Of dat baantje bij de post? En hoeveel uur dan.
Misschien kan P zeggen hoeveel ik dagje post lopen op zou kunnen leveren, globaal gezien?
Ga eerst eens kijken of je een goedkopere waterleverancier kan vinden, of een goedkopere internetprovider of een goedkopere verzekering, heb je een auto? Kan die eruit? Etc.etc.
Misschien kan Claudia je haar beroemde schema mailen? Geeft je inzicht in je uitgaven, kan je ook zien waar je teveel aan uitgeeft.
groeten albana

Fiorucci

Fiorucci

19-05-2012 om 09:37

Mja

Inderdaad, eerst gaan kijken waar het mis gaat en daar actie op ondernemen. Als je echt op korte termijn behoorlijk wilt bijverdienen: een werkhuis nemen.

Niet gek

Inderdaad. Ik denk dat verder bezuinigen sneller meer geld oplevert. Geld verdienen kost ook altijd geld. Je moet er voor reizen (zelfs voor thuiswerk dus), kleren of spullen voor hebben, je hebt minder tijd om extra goedkoop in te kopen, minder tijd om goedkoop te koken (pakjes zijn duurder dan zelf maken) etc.
Bovendien levert het soort waar je naar op zoek bent met heel veel moeite en alleen als er werk is, hooguit 50 euro extra in de week op. Daar moeten je reiskosten dan nog vanaf.
Je auto is duurder. De extra tijd die je hebt om te werken, steken in voortaan op de fiets of met de bus gaan, levert meer op dan thuiswerk of postbezorgen.
Je zegt dat je geen gekke dingen doet. Dat geloof ik best, in relatie tot wat je omgeving doet en wat je gewend bent. Maar tegelijkertijd is het aannemelijk dat je toch nog veel meer uitgeeft dan mensen die gewend zijn het met veel minder te doen.
Dat gaat misschien maar om tientjes in de maand per onderdeel; kleding, schoenen, boodschappen, energie, telefonie, vrije tijd, gezondheid etc. Maar voor zes keer een tientje moet je 12,5 uur thuiswerken, zie P.
Weet je wat je uitgeeft? Niet een schatting maar precies? Ken je deze site?
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/publicaties/webpublicaties/ben-ik-gemiddeld/ben-ik-gemiddeld.htm
Probeer het eens. Zit je boven het gemiddelde, erop, of er ver onder?
Pas als je er stelselmatig ver onder zit, dan is er niks meer te bezuinigen. Maar dan wordt het ook tijd voor schuldhulpverlening.
Groet,
Miriam Lavell

Kun je iets?

In je netwerk heeft ook niet iedereen het even makkelijk. Een besparing kun je ook bereiken door thuiswerk te creëren binnen dat netwerk. Strijken, broeken vertellen, de schoolronde doen, boodschappen halen, potje koken, huiswerk begeleiden, etc.
Juist voor het bijverdienen op dit soort kleine schaal, is het feit dat er in kinderopvangtoeslagen gesneden wordt een zegening. Er is behoefte aan opvang op uren dat er niet gewerkt wordt, ook in jouw netwerk.
Verhuur jezelf als family assistant. Eerst zwart natuurlijk (netwerk maken), daarna wit. Het kan een echte onderneming worden.
Dat is een manier om extra geld te creëren.
Maar begin met bezuinigen, je leefstijl aanpassen (abonnementen, kranten, lidmaatschappen, clubs voor de kinderen, schoolgeld). Alles een tandje of wat minder naar het besteedbaar inkomen dat je wel hebt. De schaamte voorbij. Het is in deze tijd goed mogelijk dat je, al wonend in de goudkust, toch niet meer vrij te besteden hebt dan een minimum inkomen.
Groet,
Miriam Lavell

Tinus_p

Tinus_p

19-05-2012 om 10:54

Gekke dingen

Fleur:
",doe geen gekke dingen ,maar kom toch een beetje tekort,"
Tsja, dat je geen gekke dingen doet, zegt helaas niet zoveel. Want wat is 'niet gek' dan? Als je tekort komt, gaat er meer uit dan er binnen komt, en dan moet je snijden, ook al moet je dan dingen laten die andere mensen wel kunnen doen?
Kortom, eens met Miriam, Albana etc -kijk (ook) naar je uitgaven, wat kan er weg?

Kinderopvang inderdaad

mijn jongste gaat volgend jaar naar school (de tijd vliegt, ze is bijna 3 !) en dan gaan de scholen hier ook nog over naar een 5 gelijke dagen systeem dus zijn ze eerder vrij.

Ik zou dan best een oppas willen die afhankelijk van mijn agenda (ik wil geen nso meer) de kinderen van school ophaalt en eventueel nog wat licht huishoudelijk werk doet (stofzuigen, was ophangen, vaatwasser uitruimen).

Klusjesvrouw

Ik heb iemand in mijn netwerk die klusjes doet tegen betaling. Zij word regelmatig ingehuurd voor 10 euro per uur voor het uitruimen van schuren, administratie in mapjes doen en opbergen, helpen met inpakken bij verhuizen, zolders leegruimen, oppassen, helpen bij het maken van huiswerk. Dat is geen regelmatig werk maar levert wel regelmatig extraatjes op.

Thuis

En soms is er callcenterwerk dat je vanuit huis kunt doen. Even uitkijken dat het geen vrouwonvriendelijke zaken zijn.

+ Brunette +

+ Brunette +

19-05-2012 om 13:47

Thuiswerk versus andere bijbanen

Ik vermoed dat Fleur aan thuiswerk denkt omdat je dan geen oppasprobleem hebt. Ik weet niet hoeveel kinderen je hebt, maar ik neem mijn dochter gewoon mee als er niets anders op zit. Dan zit ik haar in een hoekje met de Nintendo ofzo. Gaat best.

+ Brunette +

+ Brunette +

20-05-2012 om 12:52

Lezer

Hangt ervan af. Zoiets moet je van tevoren bespreken met de werkgever.

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

20-05-2012 om 15:20

Cursus taartmaken

ik heb een curcus taart bakken gedaan, en dan vooral het versieren met marsepein, als je dit een beetje onder de knie hebt kun je misschien daarmee wat bij verdienen, taarten op aanvraag maken voor (kinder)verjaardagen, bruiloften enz.en het is leuk werk!
tess

Tess

Een leuk idee, maar imho niet praktisch voor Fleur. Want je moet eerst investeren: in de cursus, in je materialen, een heleboel taarten bakken voor je het echt in de vingers hebt, kortom: de kost gaat voor de baat uit. En dan moet je nog maar hopen dat die baat er komt, want voor hetzelfde geld heeft niemand in de omgeving belangstelling.

Fleur heeft nu geld nodig. In plaats van tijd in een cursus te steken kan ze die tijd beter achter de kassa van de AH gaan zitten, dat brengt tenminste direct geld in het laatje.

Groeten,

Temet

ilsepilse

ilsepilse

21-05-2012 om 16:14

Meer werken

bij ons gingen een paar mensen op pensioen, er werden een part timer aangenomen maar wilde niet al die uren invullen, ik heb dan 4u meer gevraagd per week. werk dus vanaf juni weer fulltime, kan even niet anders .

+ Brunette +

+ Brunette +

22-05-2012 om 10:41

Niet alleen kantoren hebben schoonmakers nodig.

Opdrachtgevers als particulieren en beheerders van vakantiewoningen en noem maar op hebben doorgaans geen bezwaar als je een kind meeneemt. De laatste keer dat ik betaald een kantoor heb schoongemaakt was een kleine 25 jaar geleden maar ik maak sinds vorig jaar regelmatig toeristenappartementen en woningen van particulieren schoon en heb nog nooit problemen gehad met het meenemen van een of twee kinderen, niemand heeft er last van (hooguit ikzelf en dan werk ik voor eigen rekening iets langer door).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.