Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mea Proefrok

Mea Proefrok

25-05-2012 om 21:59

Gel in dreumeshaartjes

O bah o bah. Mijn moeder (oppasoma) vindt de kroeskrulletjes van onze zoon (14 mnd) zo leuk. Donderdag heeft ze daarom tijdens het oppassen een heleboel gel in zijn haartjes gesmeerd om die krullen beter uit te laten komen. Geen idee meer welke gel, er staan er heel wat bij haar in de kast (veel puberjongens in huis). En nu krijg ik die smerige troep er niet meer uit. Het lijkt wel spinrag met lijm, een soort vettig papierachtig spul. Heb al geprobeerd: babydoekjes, natte washand, twee verschillende soorten kindershampoo. Ook heb ik al een paar echt vieze plekken uit zijn haar geknipt, maar ik vind die krulletjes natuurlijk ook aanbiddelijk en wil hem eigenlijk niet kaalknippen door een overenthousiaste- oma-actie.
Iemand nog een idee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ehm?

olie al geprobeerd, babyolie en daarna nog een keertje wassen met babyshampoo.

olie op 1 of andere manier op vet werkt misschien het beste. Die babyolie krijg je er na een keer of 2 wassen wel uit weet ik uit ervaring (mandarijntje heeft berg en nu weer droge schilfers...).

En anders laten slijten

Dat slijt er wel uit joh. Weekje op je tanden bijten en tis weg. Erg zonder om die krulletjes te knippen toch?
Ik spreek uit vergelijkbare ervaring: Luuf en sudocrem in peuterharen, óók erg lollig. Alleen niet door oma erin gesmeerd, dat dan weer niet .

Kiki

Kiki

25-05-2012 om 23:24

Hier een hele pot uierzalf in de haartjes

Ik dacht dat het er nooit meer uit zou gaan, wat een ellende!
Na heel veel wassen en een kind wat eruit zag alsof zijn haar nooit gewassen was was het er eindelijk uit

Was nog lekker de avond voor ik van de derde bevallen ben, dus op alle prille broertjesfoto's heb ik een kind met vies vet haar

Hombre

Hombre

26-05-2012 om 07:17

Gel van anderen

Dat flikken ze bij ons regelmatig op de creche. Wat is dat toch met die mensen? Waarom kunnen ze niet van het haar van die kinderen afblijven? Gelukkig gebruiken ze iets dat er met water uitgaat...

Die irritante iphone/ipad handtekening kan ook uit! Settings/OO/Handtekening

Mea Proefrok

Mea Proefrok

26-05-2012 om 07:55

Slijten

Die tips om het gewoon te laten slijten zijn waarschijnlijk de meest praktische, maar ik vind het wel erg vies. Ga toch vanavond die afwasmiddeltip van Lara uitproberen. Hombre, jij begrijpt mijn irritatie. Ben dol op mijn moeder, hoor, maar dit soort acties bezorgen me wel eens kromme tenen.

Geen gewone gel

Mea, dit klinkt meer naar dat siliconenspul of zelfs naar shaper of wax of dat soort ellende.

Ja, siliconenwax.

Je hebt nu veel stylingproducten met vezelspul erin, die moet je eerst even wrijven tussen je vingers tot het draden trekt.

Tibby

Tibby

26-05-2012 om 10:21

Ook afwasmiddel

Wassen met afwasmiddel, het liefst dreft. Gebruik zelf wax en had laatst ander merk genomen. Kreeg het alleen eruit gewassen met dreft afwasmiddel.

Succes!

Siliconetroep

Bij mijn kapper noemen ze die siliconetroep 'haarlijm'. Kun je na gaan

Ik zou ook met afwasmiddel aan de gang gaan.

Rafelkap

Rafelkap

26-05-2012 om 13:00

Luizenkam

en eruit kammen met een luizenkam?
Op het kdc van jongste deden ze dat ook om de haverklap. Ik heb toen gezegd dat ons zoontje allergisch was voor gel, dat hij daar een droge hoofdhuid van kreeg. Toen stopten ze daarmee

Tijgeroog

Tijgeroog

28-05-2012 om 22:44

Lekker samen gaan zwemmen?

Mea

Heeft zoon zijn eigen zachte babykrulletjes inmiddels weer terug?

Groeten,

Temet

Mea Proefrok

Mea Proefrok

29-05-2012 om 16:50

Temet

Ja! Na enkele dagen verdroogde de lijmachtige substantie en kon ik het er tussen mijn vingertoppen uit wrijven. Oma heeft inmiddels beloofd nooit meer willekeurig iets van de pubers uit de kast te pakken voor zoons haren .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.