Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Gek van de fruitvliegjes

Bij terugkomst van onze vakantie bleken wij nieuwe bewoners te hebben: fruitvliegjes. Inmiddels zijn we ruim 3 weken verder en hebben we ze nog steeds (gelukkig al wat iets minder).
Ik heb de vuilnisbak al helemaal schoongemaakt, fruit ligt allemaal in de koelkast, etenswaren gaan na gebruik ook meteen de koelkast weer in etc. En toch blijf ik die beestje houden. Heb al een bakje wittewijnazijn met afwasmiddel gezet. Werkt voor een paar vliegjes, de rest vliegt vrolijk door (en plant zich voort.
Wie heeft een tip om er nu echt vanaf te komen??

Juulia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tip

wij hadden er ook veel last van, en ik heb rondgesurfd voor tips. de tip die bij ons hielp: zet een bakje azijn neer, met daarin een paar druppeltjes afwasmiddel. laat het een nachtje staan dan verdrinken de vliegen daar in. verwacht niet dat ze er in grote getale meteen op af vliegen maar laat het gewoon rustig een dagje staan.

Tirza G.

Tirza G.

04-09-2011 om 11:23

Stofzuigen

Ik ga ze te lijf met de stofzuiger, ik ben er zo klaar mee. Doodslaan lukt nooit Hier zitten ze ook genietend op randjes van de gebruikte bakjes yoghurt en op de fles olijfolie. O, en oud glas in de bijkeuken, zijn ze ook dol op. Daar zit altijd wel wat te snaaien in voor ze volgens mij

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

04-09-2011 om 12:21

Klopt tirza

Ze zijn ook dol op rode wijn en gebruikte koffiepads. Die gelijk uit het apparaat halen na koffie zetten kan veel schelen!

Guinevere

Guinevere

04-09-2011 om 13:02

Planten

Hier zit de oplossing 'm in de planten. Als je veel last hebt: zet je kamerplanten buiten, die beesten lijken uit de potgrond te komen. En... wij hebben nu een vleesetende plant staan. Jammie, vliegjes.

Fiorucci

Fiorucci

04-09-2011 om 14:00

Linzel

Je weet, ik heb die plantjes ook gehad, maar dat heb ik zelf nooit gemerkt.

Fleur

Fleur

04-09-2011 om 15:13

Bierflesjes

Hier ook een uitbraak gehad, heb de stofzuiger in de woonkamer laten staan en zodra ik ze zag,gewoon opgezogen, even met de *stok* tegen je planten aantikken,en hup daar kwamen er weer een stoot, gewoon opzuigen,na een dag of 3 is het ergste voorbij, hier kwamen ze op een leeg bierflesje af

Fiorucci

Fiorucci

04-09-2011 om 16:58

Linzel

Ik merkte niet dat er vliegjes extra op afkwamen.
En je weet, ik had er ltijd wel wat ivm de kikkertjes.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.