Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Geen trassi in huis (Silone ben je er?)

Ik heb geen trassi in huis en wil boemboe roedjak vlees maken. Kan ik de trassi straffeloos vervangen door vissaus? Of gewoon een ansjovisje er doorheen mikken? Of maar beter weglaten?

Trassiloos? Ramp!

Nou nee, geen van beide is echt een vervanger natuurlijk. Zonder dan maar?
Ik heb bij een Amsterdamse toko een groot blok trassi gekocht, (wel beetje gehannes om de juiste hoeveelheid er af te snijden/hakken). Doe je veel langer mee dan die kleine pakjes en mégaveel goedkoper. Ik bewaar het wel goed afgesloten, hoewel ik de geur eigenlijk wel lekker vind.

Hortensia

Hortensia

18-03-2016 om 12:28

trassi

En dan liefst de ouderwetse bak-trassi zodat de buren kunnen meegenieten! (bijv. dat blok van Silone ).

Als er echt geen trassi op korte termijn te krijgen is, zou je eventueel een ansjovis of wat vissaus kunnen gebruiken, maar trassi is trassi en net wat Silone zegt: geen trassi is een ramp

Ik heb geen druppel Indisch bloed in mijn aderen lopen, maar ik vind weinig zo lekker als de lucht van het bakken van trassi. Liefst met knoflook

Anneque

Anneque

18-03-2016 om 12:52 Topicstarter

Ik weet het...

Geen trassi is een ramp. Ik vind het heerlijk ruiken en moet altijd zo lachen als de kinderen bij het tuinhek al kokhalzend thuiskomen

Ik ben eigenwijs geweest en heb er toch wat vissaus ingemikt. Ik laat nog wel horen hoe ons dat bekwam

Hoe lang is dat blok houdbaar denk je, Silone?

Tine Winkel

Tine Winkel

18-03-2016 om 15:06

tussenweg

man en kinderen houden niet van indonesisch, dus dat eet ik zelden meer, helaas. Maar sambal trassi, daar heb ik nog wel een potje van staan. Superlang houdbaar (als je niet op de datum let - welke bacterie wil er nou in sambal groeien?) en als ik dan eens voor mezelf kook, heb ik het toch nog een beetje, die trassismaak.

Ik zie dat het ook gewoon bij albert heyn te koop is:
http://www.ah.nl/producten/product/wi235293/jeeny-s-trassie-belachan-blok

Anneque

Anneque

18-03-2016 om 15:20 Topicstarter

Heeeee

Mooi, en anders kom ik binnenkort wel weer in een toko.

Maar kijk eens wat ze zeggen: "Deze trassie is vergelijkbaar met de vissaus in Thailand. "

Ha!

Hortensia

Hortensia

18-03-2016 om 15:43

vergelijken

Dat is hetzelfde als een bak friet vergelijken met een gerecht met zoete aardappel. Het is toch allebei aardappel?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.