Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

lisbeth

lisbeth

01-05-2013 om 10:48

Gatver vlooien

Ik kom net met onze hoogbejaarde kat van de dierenarts vandaan. Hij zit onder de vlooien en klitten, morgen krijgt hij een roesje om geschoren te worden. Hij verzorgt zich bijna niet meer maar verdraagt het ook niet als wij hem borstelen.
Wat kan ik thuis nu nog doen aan die vlooien, alleen al bij het idee krijg ik jeuk. Heb wel nog een spray gekregen maar heeft flink zuigen overal ook nog zin?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Niny

Niny

01-05-2013 om 17:38

Onze kat had dat ook

Hoi Lisbeth,
Wat je in elk geval niet moet doen is de kat in de garage stoppen, hij moet gewoon rond blijven lopen dan verdwijnen de vlooien vanzelf.
Wij hebben vorig jaar hetzelfde gehad met onze kat (nu 18). Hij bleek allergisch voor vlooien! Sindsdien krijgt hij een keer per maand Stronghold (want hij kon ook niet tegen Frontline). Net als jullie kat had hij klitten, echt van die plakkaten. In overleg met de dierenarts hebben we besloten dat een roesje waarschijnlijk te veel voor hem zou zijn, hebben ze dat niet tegen jullie gezegd? Ik ben toen, in de loop van een aantal dagen, de klitten uit zijn vacht gaan knippen. Mijn man of een van de kinderen aaide hem, ik knipte een paar klitten eruit. Na een tijdje had zijn vacht een vreemd model, maar hij had geen klitten meer!
Succes met jullie kat en een hartelijke groet van
Niny

Tijgeroog

Tijgeroog

01-05-2013 om 20:10

Stofzuigen

Ik ben wel eens ergens geweest waar kittens waren, zodat er geen vlooienmiddel gebruikt mocht worden (?). Ik meen me vaag te herinneren dat de vlooien voor m'n voeten opsprongen als ik daar liep, maar dat weet ik niet meer zeker. Wat ik nog wel heel goed weet is dat na afloop m'n onderbenen helemaal vol met rode buitjes zaten, waarschijnlijk door de vlooien.
Ik zou dus zeker wel zuigen.

Iets in stofzuiger

Wij zijn jaren geleden in een huis getrokken waar voor ons mensen hadden gewoond met 3 katten. Na eerst de boel wat opgeknapt te hebben (o.a. nieuwe vloerbedekking!!) trokken wij erin. Na 3 dagen had ik allemaal bultjes op mijn benen. En later zág ik ze zelfs op mijn benen springen. De woningbouw kwam en constateerde kattevlooien! Het hele huis moest behandeld worden. Daarvoor moesten wij 2 dagen het huis uit zelfs! En erna kregen we een of ander spul dat in de stofzuiger moest en de eventuele overgebleven vlooien/eitjes zou bestrijden. Vraag daar 's naar in de dierenwinkel.
groeten albana

Tink

Tink

02-05-2013 om 14:57

Je kunt ook...

... een stuk vlooienband afknippen en opzuigen in je stofzuiger, de vlooien die je daarna dan opzuigt gaan ook dood.

lisbeth

lisbeth

02-05-2013 om 19:05

Arm beestje

Vanochtend gebracht en om twee uur kunnen halen. Hij heeft alleen nog haar op zijn kop, staarteinde en onder aan zijn pootjes. Hij was echt nog suf toen hij thuiskwam, heeft de hele middag onder een deken buiten op een stoel gelegen, nu sinds een uurtje komt er wat beweging in.
Hij staat stijf van de artrose volgens de dierenarts, morgen kan ik bellen voor de verdere bloeduitslagen. Tja wat doe je eraan, het is een oud beestje

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.