Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

nicolette

nicolette

14-08-2016 om 17:06

gastendoekjes

Ik was net met mijn dochter die op kamers gaat wonen onder meer handdoeken kopen. Daar zagen we ook gastendoekjes. En toen stelde mijn dochter de vraag wat de functie is van gastendoekjes en waarom ze zo heten. Ik heb echt geen flauw idee. Jullie?

Duh

Als handdoekje naast het fonteintje in de wc?

skik

Tonny

Tonny

14-08-2016 om 18:13

volgens mij...

... gaf je die vroeger aan een gast die maar één nachtje bleef. Dan was een grote badhanddoek teveel extra werk (en vroeger had men niet de gewoonte dagelijks te douchen; daarnaast behoorden een wasautomaat en wasdroger niet standaard bij de inventaris van het huishouden, vandaar deze kleine handdoek)

Tegenwoordig doen gastendoekjes inderdaad veelal dienst als handdoek bij een fonteintje in het toilet.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-08-2016 om 19:31

Tonny

Mag ik toch een beetje protesteren bij jouw uitleg? Een gastendoekje is inderdaad voor eenmalig gebruik, maar niet voor een wasbeurt. Voor eenmalig gebruik bij het toilet, of als iemand zich even op wil frissen, maar meer ook niet volgens mij.

Tonny

Tonny

14-08-2016 om 19:37

Protesteer gerust

Maar mijn moeder gebruikte die gastendoekjes zo echt hoor. Een roze, een gele en een blauwe. Met roosjesgarnerimg.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-08-2016 om 19:52

Dan denk ik

dat gasten wel eens met zo'n doekje in hun handen gestaan hebben met de gedachte: is dat alles? )

Vesper Lynd

Vesper Lynd

14-08-2016 om 21:20

Eenmalig

In toiletten bij luxe restaurants en bij mijn ex met smetvrees hebben ze vaak een hele berg opgerolde gastendoekjes om je handen af te drogen. Er staat ook een wasmandje waarin je het na gebruik kunt gooien.

Moeder

Moeder

14-08-2016 om 21:22

Toilet

Bij mijn weten en zo heb ik het ook altijd gedaan, hoort een gastendoekje naast het fonteintje in het toilet.
Ik gebruik ze trouwens nu alternatief. Ik was graag mijn gezicht 's avonds en 's ochtends met gezichtszeep. Eerst droogde ik mijn mijn gezicht af aan de handdoek die er hangt om de handen aan af te drogen. Maar ondanks dat ik die dagelijks vervang vond ik het toch geen fris idee. Om de een of andere reden heb ik gigantisch veel gastendoekjes en zo kwam ik op het idee om ze te gebruiken om mijn gezicht af te drogen. Daar is het de perfecte maat voor.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-08-2016 om 21:40

Moeder

Ik denk dat jij ze op de juiste manier gebruikt. Althans zoals het oorspronkelijke bedoeld moet zijn. Een lapje waarmee je jezelf op kunt frissen of als afdroogdoekje kunt gebruiken na het opfrissen,

Eenmalig gebruik.

De bedoeling is volgens mij ook dat er een stapel ligt voor gasten, voor eenmalig gebruik, bij toilet-wasruimte. Een lapje voor de gast.
Ik heb er één hangen naast het fonteintje op het toilet, wordt meerdere keren gebruikt, foei. De ex van Vesper doet het goed. Stapeltje, wasmandje.
De Chinees deelt ze uit na het eten, lekker vochtig en warm. Iedere gast eigen lapje.

nicolette

nicolette

15-08-2016 om 09:03

kijk aan

Bij mij hangt ie ook bij de wc. Maar dochter ging helemaal op de loop met het woord "gasten". Waarom heet hij dan niet fonteindoekje of zo want ook niet-gasten gaan naar de wc en wassen hun handen na het toiletbezoek (als het goed is , zei ze. En ze vond gasten maar zielig als ze zo'n doekje kregen om zich af te drogen ipv een lekkere handdoek of badlaken. Vandaar mijn vraag. Maar door jullie reacties kan ik haar weer een stuk wijzer maken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.