Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bakster

Bakster

14-12-2013 om 21:18

Gasfornuis

Ik bak graag en nu mijn vrijstaand fornuis met elektrische oven nukken begint te vertonen wil ik graag een gasfornuis met een gasoven kopen. Wat zijn goede merken fornuizen? En waar moet ik op letten als ik Marktplaats af schuim? Ik wil in ieder geval een wokbrander en een gasoven dus.

Dalarna

Dalarna

14-12-2013 om 23:28

waarom?

Waarom wil je een gasoven? De meeste mensen koken op gas maar de oven is elektrisch.

Rafelkap

Rafelkap

15-12-2013 om 08:45

boretti

Ik heb precies wat je zoekt: wij hebben een 4 pits boretti, met wokbrander en gasoven en hij bevalt super.
Ze zijn prijzig maar daar zou je eens op kunnen zoeken.

Mijn voorkeur

Zware gietijzeren branders en pannenrekken. Gaspit voor wokbrander links of rechts en niet in het midden, in het midden vind ik teveel ruimte innemen. Maar ik wok zelden en gebruik weinig de grote wokpan. De oven verdeeld in boven, onder en hetelucht warmte. Ik heb beide apparaten los. Kookplaat op gas, oven elektrisch. Alles ineen kan handig zijn, ligt aan de opstelling van je keuken

Tante Tiny

Tante Tiny

15-12-2013 om 10:20

Let op dat je pannen erop passen

Hier zelfde voorkeur als Wil40. Maar een grote pan kan ervoor zorgen dat je andere pitten niet tegelijk erop passen.
En gas is veel fijner dan elektrisch! Voor het koken tenminste, voor de oven is het andersom.

SMEG

Ik heb hier een gloednieuwe 6pits smeg. Mn derde en ik ben er zeer tevreden over. Ik wilde dit keer ook weer een gasoven omdat ik het prettig vind dat de hitte iets vochtiger is dan bij hetelucht oid. Echter, een gasoven blijkt inmiddels heel veel duurder dan een hetelucht. Dus toch maar uit financiele overwegingen voor hetelucht gekozen. En weet je, bevalt eigenlijk ook prima. Wokbrander heb ik linksonder. In het midden neemt inderdaad veel ruimte in.

In Amsterdam heb je een smeg-outlet. Google maar eens. Zeer vriendelijk en goeie service. En fijne prijzen!

Bakster

Bakster

21-12-2013 om 23:27

Geen ruimte

Helaas is de ruimte waar het fornuis moet komen maar 65 cm dus een 6-pits gaat het niet worden. En Boretti ligt nogal boven het budget Die Smeg outlet is wel interessant, dank voor de tip.
Over de gasoven. Ik vond mijn vorige fornuis met gasoven mooier bakker dan het huidige met een elektrische oven. Vandaar. Mocht mijn keuze te lastig of te duur worden dan moet het maar elektrisch.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.