Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

69er

69er

16-08-2014 om 10:30

gasbbq , kooktoestel

Onze 2e cadac skottel is aan vervanging toe. We hebben een type dat ik nu niet meer zie. Een blauwe bak, met daarin een zwarte opvangbak en een afdekplaat voor de brander en daar bovenop een blank rooster....
Ik zie nu alleen maar types met een opvangbak en direct boven de brander een praktisch dichte ( teflon?) grilplaat. Ik vraag me af of dit goed werkt. Op vakantie gebruikten vrienden ons rooster en niet hun eigen grilplaat.

Waar ik bij ons type tegen aan loop is dat het een crime is om al die lagen schoon te maken en dat ik het moeilijk vind om te zien of er een vlam is en het regelen van de warmte. ( daarnaast is deze nu verroest en te vies om aan te pakken).

Ooit hebben we een eenvoudige gril gehad met stenen die het prima deed.

Wat ik zoek is een apparaat op gas dat licht in gewicht is, compact, maar wel met het griloppervlak van een grote cadac. Makkelijk schoon te maken.
Naast dat ik 'm thuis als gril wil gebruiken, moet 'ie ook mee naar de camping en als kooktoestel gebruikt kunnen worden door er bijv. een pan met een flinke doorsnee op te zetten ( i.p.v skottel).

Kom ik dan weer uit op een cadac? en werkt zo'n nieuw model grilplaat goed of kan ik beter 2 aparte compacte toestellen nemen? één voor grillen en één voor een flinke pan.

Vera*

Vera*

16-08-2014 om 10:45

Wij

Wij hebben de Cadac outdoor chef en gebruiken altijd de grillplaat, al is het alleen maar omdat die gemakkelijk is schoon te maken. De gaspit, waarop je een gewone pan kunt zetten, schroef je rechtstreeks op je blauwe gasfles en daarop het grill- of bbq element.
Hij is niet zo groot als de grote Cadac.

Annet

Annet

16-08-2014 om 10:52

Ook zoiets als Vera

Ik vind een kleine plaat groot genoeg. Wij zijn met 4 personen maar hebben de plaat ook gebruikt voor 8 personen. Als je geen vlees met botten neemt of eventueel iets voorgaart, gaat dat snel genoeg.
De wokpan was mee om boven de pit te zetten.

69er

69er

16-08-2014 om 19:38

outdoor chef

Het type dat jullie noemen kan ik wel te koop vinden , maar niet op de site van cadac. Dit zal ook niet een eerste oplossing zijn, omdat je daarvoor ook een geschikte gasfles moet hebben. We nemen eigenlijk ( vanwege gewicht), maar 1 gasfles mee die aan een maat moet voldoen om in de disselbak te passen en deze is niet geschikt om direct iets op te schroeven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.