Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Gas en licht bijhouden (meterstanden)

Wij zijn net verhuisd naar een groter huis en wil de meterstanden bij houden. Liever niet in Excell maar via een app of zo die mij ook herinnert dat ik ze op moet nemen. Wie heft hier ervaring mee? Ik zag er een aantal maar die zijn betaald. Wil er best een kopen maar dan wel als ik weet dat het een goede is. Dus? Wie heeft er een tip??

Hortensia

Hortensia

13-10-2015 om 08:48

slimme meter

Heb je een "slimme meter"? Er zijn gratis apps en sites voor, o.a. slimmemeterportal.nl en de app Anna.

Jamie

Jamie

13-10-2015 om 08:53

Sommige energieboeren hebben dat ook op hun website, heel handig want daarmee kun je ook steeds je termijnbedrag bijstellen zodat je vaak gewoon op nul uitkomt na een jaar. Kijk dus eerst op de site van je energiemij.

Ciska22

Ciska22

13-10-2015 om 09:31 Topicstarter

Geen slimme meter

We hebben geen slimme meter gekocht omdat ik altijd thuis ben en dachten het dan niet nodig te hebben. Ik kijk even op site van aanbieder. Nog meer tips?

Ciska22

Ciska22

13-10-2015 om 10:30 Topicstarter

Toch op zoek naar Excellschema

Bij mijn aanbieder kan ik inderdaad iedere maand de standen invullen en wordt bekeken of er bijbetaald moet worden of niet. Wil dat toch graag wekelijks zelf ook nog zichtbaar hebben. Heeft iemand een goed excellschema hier voor? Op internet staan er ook velen maar zijn erg onoverzichtelijk..

Egel

Egel

15-10-2015 om 21:17

wij hebben

sinds kort hebben wij hier thuis een systeem van onze energieleverancier (Eneco) met 'slimme meters'. Ik vind het prachtig. Mooi kastje aan de muur en je ziet elk moment wat je verbruikt. En als ik in huis ben in een andere kamer - maar wel de wifi gebruik - kan ik op afstand de temperatuur bijvoorbeeld verhogen/verlagen.
Jouw oplossing lijkt me te omslachtig. Maar anders kun je toch maandelijks in de online agenda (of papieren desnoods) opschrijven dat je alles noteert? Wij hoeven dat dus niet maar misschien heeft jullie energieleveranciers die slimme meters nog niet.

car

car

27-10-2015 om 11:43

slimme meter

Wij hebben hier thuis ook zo'n slimme meter hangen, zoals ze het noemen. Werkt superhandig, je ziet altijd wat je verbruikt en kunt ook terug kijken. Ik zou je leverancier opbellen om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

Noet

Noet

27-10-2015 om 12:17

slimme meter is iets anders

de slimme meter zit in je meterkast die geeft informatie door aan de netbeheerder over je verbruik en de netbeheerder geeft dat weer door aan je leverancier.

jullie hebben het over de slimme thermostaat, die hangt wel bij je thuis en is niet verplicht, de slimme meter wel (helaas)

(ik bezit bv uberhaubt geen thermostaat, ook niet op de radiatoren)

Brigit

Brigit

27-10-2015 om 15:34

Meterstanden

Daar heb ik een opschrijfboekje en een pen voor. Werkt perfect. Aan te vullen een rekenmachientje als je dat wilt, en evt. een signaal-app op je phone dat je weer even moet schrijven.

Ciska22

Ciska22

27-10-2015 om 19:08 Topicstarter

Noet

Bedankt voor je informatie.
Dat wist ik inderdaad niet. Lees op site van aanbieder dat ze automatisch geplaatst worden en dat je bericht krijgt. Als je eerder zo'n slimme meter wilt dan dat je aan de beurt zou zijn betaal je er 60 euro voor..
Ik wacht nog wel even...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.