Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

karin

karin

28-03-2017 om 12:57

garantie op goedkope artikelen

Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken; stel je koopt een goedkope blikopener en na drie weken werkt het al niet meer, wat zouden jullie dan doen?
Van zulke goedkope dingen bewaar ik eigenlijk nooit een bon, maar ondanks de prijs mag je toch wel verwachten dat het artikel langer mee gaat.
Dit is maar een voorbeeldje, het is me de laatste jaren vaker gebeurd. Je koopt iets goedkoops en het houdt er na korte tijd mee op.
Hoe denken jullie hierover? Heb je garantie op dit soort artikelen en wat doe je eraan.

milou

milou

28-03-2017 om 13:01

nee

Ik koop geen goedkope dingen meer, juist vanwege dit. Het is niet duurzaam, dingen die zo snel kapot gaan kopen/gebruiken.

Vesta

Vesta

28-03-2017 om 13:03

garantie heb je zeker

Garantie heb je zeker en daarom bewaar ik de bonnen ook tot dat ik denk dat ik de waarde er wel uitgehaald heb.

Ik ben laatst terug gegaan met een kookwekker van 2.95, belletje deed het wel dat had ik gecontroleerd in de winkel, maar hij liep niet terug. Ik kreeg gelijk mijn geld terug.

Maar ja de meeste dingen koop ik bij de kringloop dus daar heb je gewoon geen garantie op dat soort dingen tenzij het er expliciet bij staat.

Ligt aan de afstand.

Als ik die blikopener in mijn eigen woonplaats zou hebben gekocht zou ik er waarschijnlijk wel even mee terug gaan.
Maar kost het me benzine en parkeergeld mik ik hem in de afvalbak.

Half a twin

Half a twin

28-03-2017 om 15:09

Ligt aan de prijs/het merk en wat ik er van verwacht

Van een merkloze zaklantaarn voor 1€ bij de Act..n verwacht ik niet dat hij drie jaar mee gaat. Na 1 jaar dienst kapot? Jammer dan. Van een Branbantia blikopener die ik bij Blokk.... heb gekocht voor €4,00 in een leegverkoopactie wegens verbouwing verwacht ik wel wat meer dan een paar weken. Als die na 3 weken opgeeft ga ik er mee terug.
Van een gietijzeren braadpan van €90 (Staub) verwacht ik dat ik er lang mee kan doen, de merkloze pan van weet ik veel waar (kado gekregen) deed het maar 1 keer toen barstte het emaille eraf. Dat vind ik dan wel veel tekort en daar had ik graag mee teruggegaan, de gulle gever had geen bonnetje meer dus kon niet. De pan was echt nieuwe er zaten nog kartonnetjes aan de handvaten met een zeer onbekende merknaam. Maar pannen zijn nooit voor eenmalig gebruik dus reclameren had zeker moeten kunnen.

Triva

Triva

28-03-2017 om 15:24

bonnetjes

Wen je er aan om bonnetjes te bewaren: zet een doosje op een bepaalde plaats, verzamel daar een jaar lang bonnetjes in (geen supermarktbonnen) en na een jaar zet je dat doosje naar achteren en vul je een ander doosje. Na weer een jaar kieper je dat eerste doosje weg. Zo hoef je nooit die bonnen door als het niet nodig is. Als je echt weet dat iets belangrijk is (tv ofzo dan bewaar je dat op een andere plek).

Sally MacLennane

Sally MacLennane

28-03-2017 om 18:00

inschatten hoe kwetsbaar het is

Bepaalde gebruiksvoorwerpen uit de lowbudgetwinkels zijn werkelijk traanverwekkend slecht. Bloempotten, brillendoekjes, doosjes voor mijn headsetje, zonnebrillen, daar kun je je geen buil aan vallen.

Veel gebruikte/bewegende dingen, en daar reken ik een blikopener ook onder, koop ik liever wat duurder. Denk daarbij ook aan bijv. tuinscheppen die al dubbelklappen als ik ze in de aarde zet, navulbare aanstekers die niet na te vullen blijken, zogenaamd handige keukenapparaten die nog geen deuk in een pakje boter kunnen slaan en blikopeners die al na enkele blikjes de moed verliezen. Penny wise is helaas vaak pound foolish. Waarbij ik wel weer een uitzondering maak voor draadloze muizen en headsetjes; wegens mijn befaamde lompheid hebben die toch al geen lang leven...

Nota bene: wat ruilen bij de kringloop betreft, hier accepteren ze ook geen retouren. Het komt namelijk voor dat men vrolijk thuis komt met een prima werkend voorwerp en vervolgens met bon en al het eigen, kapotte voorwerp retour komt brengen. Onderschat de sluwheid van de gemiddelde mens niet Alleen voor dingen met een snoer is een garantie van enkele dagen, mits de originele prijssticker er nog op zit (die krijg je er niet in zijn geheel af om over te plakken).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.