Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Keteltje

Keteltje

29-04-2017 om 17:52

Garantie en onderhoudsabonnement voor ketel?

Wij hebben een paar maanden geleden een nieuwe verwamingsketel gekregen omdat de oude opeens kapot was. Door een bedrijf in de buurt geregeld. Niet over onderhoud gehad en ik weet (nog) niet precies hoe het met de garantie zit, maar neem aan dat er op onze nieuwe Nefitketel prima garantie zit.
Het oude onderhoudsabonnement (bij Eneco geloof ik) hebben we gestopt.

Nu de vraag: hoe hebben jullie dat gedaan met het onderhoudsabonnement in verband met de bestaande garantie?

Het heeft toch weinig zin een onderhoudsabonnement te nemen zolang je garantie op je ketel hebt (dan vallen de kosten immers onder de garantie)?

En mag ik vragen wat jullie voor je onderhoudsabonnement (ik neem aan per jaar) betalen? Even om een idee te hebben. Als je een Nefit ketel hebt, wil je dat evt. erbij vertellen (voor zover dat relevant zou zijn)?

bieb63

bieb63

29-04-2017 om 23:46

Onderhoud versus garantie

2 verschillende zaken..... je ketel moet jaarlijks gecontroleerd, afgesteld, evt bijgevuld en schoongemaskt worden. Noodzakelijk voor de veiligheid, levensduur, werkzaamheid en levensduur. Dit onderhoud kan uiteraard ook gewoon bij een plaatselijk cv onderhoudsbedrijf. Hooguit kunnen de garantievoorwaarden inhouden dat de ketel jaarlijks onderhouden moet worden. Maar dat kan door elk erkend bedrijf. Hier zijn de jaarlijkse kosten ca 65 euro.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.