Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

carla

carla

31-01-2013 om 17:58

Garantie

Vanmiddag mijn wasmachine laten repareren die 3 maanden uit de garantietermijn was. Motor kapot en als gevolg daarvan de printplaat. Op de motor zat gelukkig 10 jaar garantie dus die hoefde ik niet te betalen. De printplaat, arbeidsloon en voorrijkosten echter wel, samen 235 euro!
Nu vraag ik mij af of dat eigenlijk wel kan. Door de kapotte motor is er vervolgschade ontstaan, valt dat dan ook niet onder de garantie? En hoe zit het met de voorijkosten en arbeidsloon? En vooral waar staat dat (in de wet)?
Zou het zin hebben om hier een klacht over inte dienen?

Dank voor jullie antwoord

Carla

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nare kosten

Dat zijn geen leuke rekeningen! Ik ken de wet niet exact, maar je mag van een dergelijk apparaat verwachten dat deze het een aantal jaar doet. Ik zou niet direct een klacht indienen maar in eerste instantie op coulance aansturen. Komt wat vriendelijker over. Als ze daar niet in meegaan, zou ik verder gaan en wel een klacht indienen maar dan zou ik roch wat info zoeken over wetgeving e.d.
Succes!

Had de

Ombudsman oid daar niet iets over geschreven (zin en onzin garantie, rechten consument)? Kan het niet zo snel terug vinden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.