Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Gaatjes kleding

He bah, weer een paar shirts gevonden met gaatjes erin. Ik weet dat het niet aan de wasmachine ligt (want gaatjes ook in kleding die ik in waszakken was), het komt niet door een riem (draag ik bijna nooit en ze zitten niet op die plek).
Wat doen jullie aan gaatjes in kleding? Repareren? Pimpen? Afschrijven? En ben ik nou echt de enige die altijd die pech heeft, of is het een algemeen verschijnsel? En wie weet het te voorkomen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
merel

merel

03-04-2011 om 11:49

Mysterie

Nee, er is hier vaker over geschreven, ik heb ze ook, op buikhoogte. Nooit op een andere plek, dus het kan niet door de wasmachine komen, want dan zou het overal zitten. Ik had ze ook al toen ik nooit een riem droeg (nu wel vaker) maar vroeger zonder riem had ik dus ook gaatjes, dus volgens mij komt het ook niet door de riem. Ik dacht de combi aanrecht/buik, slijtage dus. Maar het gekke is, mijn man heeft het ook! En hij is groter, bij hem zitten de gaatjes ook op zijn buik en die buik is boven het aanrecht.
De enige theorie die ik heb is toch een vorm van slijtage, man dan meer van het dragen van een autoriem, altijd over buik, zoiets? Ik heb namelijk verder geen idee.
Ik blijf de kleding trouwens wel dragen, want daar op buikzone zit het vaak toch wat rimpelig en valt het niet zo heel erg op. Als het te erg wordt dan doe ik het nog ergens onder aan ofzo en daarna doe ik ze maar weg. (het is wel vaak kleding van de H&M bij mij dus niet zo duur) maar man heeft het dus ook op duurdere (en ook dikkere stof) van poloshirts.

Kat?

Wij hebben gaatjes in de t-shirts van een op schoot zittende kat, die dan zo lekker in je shirt gaat zitten haken tijdens het spinnen.

Anienom

Anienom

03-04-2011 om 14:40 Topicstarter

Die ja

Die bedoel ik, Ronde Gaatjes Op Willekeurige Plaatsen! En dan heb ik ze ook nog op de mouw soms en bij spiksplinternieuwe kleding (een keer of twee gedragen bv). Wat IS dat? Weeffoutjes? Textielmoeheid (?

Anienom

Anienom

03-04-2011 om 14:43 Topicstarter

Kat (en mot)

Dat was bij mijn dochter het geval. Die sleept de hele dag met die beestjes en bij haar kwam ik er een keer achter dat ze krasjes op haar lichaam had die correspondeerden met de gaatjes in de kleding. Maar ik zelf sleep niet met ze en kan het dus niet van de katten hebben.
En mot kan het ook niet zijn want die eten geen katoen lees ik net.

Ik heb ook

zulke gaatjes in het beddengoed en kwam er achter dat onze poes graag in het beddengoed-laatje slaapt. Eerst wordt er uit tevredenheid nog even melk-getrappeld.

Fianna

Fianna

03-04-2011 om 21:35

Misschien wel motten

'En mot kan het ook niet zijn want die eten geen katoen lees ik net.'

Daarover zijn de meningen verdeeld. Ik lees ook dat sommige larven weer wel katoen eten
Ik heb een tijd gehad dat ik ook allemaal gaten in kleren kreeg, ook in gloednieuwe kleren. toen ben ik toch even een tijd met een anti-motten spray in de weer geweest en daarna geen last meer gehad. Ik zag toen ook veel motten binnen rondvliegen.

Anienom

Anienom

04-04-2011 om 09:49 Topicstarter

Lezer

Oei, ik hoop dat dat het niet is. Ik heb een wasmachine met een speciale trommel een softcaretoestandtrommel die dit zou moeten voorkomen. Ik probeer hem niet te vol te doen. Hij centrifugeert tot 1400 toeren, maar bij het wasprogramnma voor fijne was op 40 graden maar 1200.

Merel

Merel

04-04-2011 om 13:33

Kàn de wasmachine niet zijn

als de gaatjes alleen op de buik zitten, dan kan het toch niet aan de wasmachine liggen? Dan zouden die gaatjes overal moeten zitten.

marie

marie

04-04-2011 om 17:02

Aanrecht?

Hallo
Zitten de gaatjes op de buik soms op aanrechthoogte?
Sta je met je buik tegen het aanrecht aan met koken etc.?
Misschien is het slijtage daarvan?
Succes

Monet

Monet

04-04-2011 om 18:20

Tafelrand

Zit je met je buik tegen de tafelrand?

Anienom

Anienom

04-04-2011 om 21:12 Topicstarter

Overal

De gaatjes duiken op willekeurige plaatsen op, onlangs in een nieuw truitje op de mouw.

Fianna

Fianna

04-04-2011 om 22:48

Clo

ik zou dan toch serieus kijken of het misschien toch motten zijn

Anienom

Anienom

06-04-2011 om 10:34 Topicstarter

Wat ik nog wilde vragen

Wat DOEN jullie aan gaatjes? Repareren (is dan vaak zichtbaar), pimpen (hoe?), truitje weg doen, truitje degraderen (poetskloffie)?

Rieke

Rieke

06-04-2011 om 13:51

Clo

Reparatie doek erachter plakken. In alle kleuren te koop en op maat te knippen. Op de markt.

Maxime.M

Maxime.M

06-04-2011 om 14:21

Reparatiedoek zie je zitten

Bij dunne stof zie je reparatiedoek zitten denk ik hoor. Hier draag ik het gewoon tenzij het echt op een heel opvallende plek zit (op mijn buik zitten vaak toch al wat plooitjes en kreukeltjes, dan zie je die gaatjes niet. Ik heb er ook een met iets op de mouw , maar dat zit precies op het gedeelte wat ik toch altijd opstroop en dan ook nog aan de onderkant dus dat valt ook niet op. Zodra het echt te zichtbaar is kan je ook nog zeggen dat het er net in zit hihi, nee, dan doe ik het truitje maar weg, jammer maar helaas.

Rafelkap

Rafelkap

06-04-2011 om 19:16

Wolfiller

Ik zag dit laatst: wolfiller.nl , is wel meer voor wolreparaties. Ik heb er wat van in huis maar heb nog niets gerepareerd dus kan niet uit eigen ervaring vertellen..

+ Brunette +

+ Brunette +

09-04-2011 om 01:32

Centrifugeverhaal erg aannemelijk

Ook hier gaatjes op de gekste plaatsen, meestal in T-shirts. Meestal naai ik het gaatje met een of twee steekjes dicht, dan valt het minder op.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.