Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

even zo

even zo

26-12-2013 om 20:49

gaatje geboord op plek waar airbag zit

Iemand die ik goed ken heeft een gaatje geboord in zijkant van auto waar airbag zit om een kapstokhaakje te hangen. Ik ben hier nogal van geschrokken, maar ik weet niet of dat terecht is dus heb hier wat vragen over.
Had de airbag er spontaan kunnen uit kunnen gaan? Misschien niet omdat airbags reageren op botsingen van buitenaf.

Wat gebeurt er met een botsing? Komt dat haakje dan hard tegen desbetreffende persoon aan die de airbag in zijn gezicht krijgt?

Hmm

Dat haakje lijkt me sowieso niet in de haak. Dat kan zich zo dwars door je heen boren als de airbag af gaat lijkt me. Of de airbagfunktie door de booractie is aangetast dat kan een garage je vast wel vertellen, die zou ik even bellen voor informatie. Wel een riskante aktie om op zo'n plek te gaan boren, ik denk dat die persoon al mazzel heeft gehad dat de airbag niet afging tijdens het boren. Iets uit de categorie: stopcontact repareren met de stroom er nog op.

skik

even zo

even zo

28-12-2013 om 16:59

reactie

Skik, mijn gedachten hierover waren dus niet zo vreemd.

Ik had het gezien toen ik een keer meereed en toen achterin zat, doe dat eigenlijk nooit.
Heb wel gezegd wat ik ervan vond, maar persoon was niet onder de indruk.

Geen idee of ze met de APK hier ook naar kijken, dan hoort persoon het van een buitenstaander. Hoop dat dan meer indruk maakt.

APK

Daar zeg je zo wat, het nakijken van airbags is ongetwijfeld onderdeel van de APK. Als die niet meer veilig werkt wordt de auto niet goedgekeurd, dus moet er wat mee gebeuren.

skik

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.