Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Flora B

Flora B

04-06-2014 om 08:46

gaan er kinderen van jullie naar concert one direction?

Ik weet niet of deze rubriek de juist is.. maar er zullen verschillende leeftijden zijn vermoed ik. Onze dochter met vriendinnetje ( beiden 14 jaar) gaan naar dit concert. De bedoeling zou zijn dat ik samen met dochterlief zou gaan (voor haar verjaardag verrast) Maar ze wil daar veeeeel liever met haar vriendin naar toe dan haar suffe moeder die deze hele toestand toch niet begrijpt.
We hebben dan maar bedacht dat wij haar halen en brengen ( we wonen ruim 2 uur van Amsterdam ,zonder file) Ik kan mij voorstellen dat het een complete chaos daar gaat worden, en hoe dichterbij het komt, hoe meer ik hem ga knijpen.
Ze hebben een staanplaats, zit plaatsen waren uitverkocht. De dames zijn rustig maar onervaren voor zo'n groot concert. Ze hebben beloofd niet vooraan te gaan staan.... maar toch.Onze dochter kent wel regionale concerten, voetbalwedstrijden in Stadion.. maar dit is toch wel van een ander kaliber. Man en ik blijven in de buurt, hebben mobieltjes natuurlijk.Wie van jullie gaan er ook kinderen van en hoe gaan jullie het regelen??

bibi63

bibi63

04-06-2014 om 10:58

dochter plus vriendin

Dochter is 15, vriendin 14. Beide zelfstandige en verstandige dames. Maar eerlijk gezegd zou ik 'm ook wel knijpen. Zelf moet ik er niet aan dénken om mee te gaan (nogal claustrofobisch...), maar, hoera! de moeder van vriendin gaat mee, omdat zij niet wil dat dochter alleen gaat en zij vindt het nog leuk ook. Dus allemaal blij. Ik snap inderdaad dat het best wel een beetje knijpen is als ze alleen gaan.
Gr. Bibi

Lynn

Lynn

04-06-2014 om 11:36

ook 14 en geen zorgen

Dochter van 14 gaat ook met 3 andere vriendinnen (allemaal 14). Ik vind het geen enkel probleem, maar helpt dat dochter groot en niet iel is en zeer verstandig en rustig (niet snel in paniek). Bovendien is ze een jaar geleden of zo naar Justin Bieber in het Gelredome gegaan. Toen gebracht en afgezet. Door andere ouders opgehaald. Die hadden nog meer last van files dan wij (wij ook hoor, maar via binnendoorweggetjes waren we er nog op tijd).

Ging toen prima, dus ik heb er alle vertrouwen in dat het nu ook prima gaat. Er zijn zoveel (jonge) meiden die alleen gaan, dat je je echt geen zorgen hoeft te maken. Ik zou dochter (met vriendinnen) zelfs alleen met trein heen en terug laten gaan (heeft al 2x met tienertoer meegedaan, dus is ook al redelijk ervaren met treinreizen - en belangrijkste is dat ze samen zijn). Maar ik geloof dat iemand ze brengt en haalt (ik heb gezegd dat ik dat niet ga doen).

Grootste zorg voor jullie zouden de files zijn in mijn optiek, dus echt ruim van tevoren vertrekken en op strategische plek parkeren/ophalen, zodat je met zo min mogelijk file weer daar weg kunt rijden.

En laat haar de avonden ervoor wat vroeger naar bed gaan en huiswerk vooruit maken (ook voor een paar dagen erna), want jullie zullen pas heel laat thuis zijn.

Wens haar vooral veel plezier, is een hele happening. Gaaf om mee te maken. Geen zorgen maken hoor, niet nodig.

Monique D*

Monique D*

04-06-2014 om 13:20

Adoratie van artiesten is van alle tijden

"Maar ze wil daar veeeeel liever met haar vriendin naar toe dan haar suffe moeder die deze hele toestand toch niet begrijpt."

Leg jouw dochter uit dat dit van alle tijden is. Toen de Beatles in Amsterdam kwamen gingen de meiden destijds toch ook uit hun dak? Of the Stones.. Dat is de tijd van haar oma en opa.. en wat dacht je van de vrouwelijke fans van Doe Maar (jaren 80)?

Ik nam mijn moeder destijds ook mee naar een concert van Kool and the Gang in Ahoy en zei stond ook op om mee te dansen.
Een paar jaren geleden ging ik met mijn dochter naar een concert van Alicia Keys.

Ik kan mij wel voorstellen dat ze alleen met haar vriendinnen wil gaan zonder ma. Je voelt je groot en zelfstandig en kan je strot uit je lijf gillen zonder dat je hoeft te schamen voor ma..
het zal wel loslopen. Als je mee was dan zou je oordoppen mee moeten nemen, want jouw trommelvliezen houden het anders niet uit.

Mijn dochter (17) vindt dit zelf maar niets, dat gegil bij optredens van boybands. Haar vriendin vindt dit wel leuk en zij gaat uren (soms in de regen) bij hotels staan om een glimp op te vangen van een of andere artiest waar zij gek op is. Wij wonen zelf in Amsterdam, dat betekent dat zij zo op de fiets bij het Amstelhotel of een ander hotel is. Heel soms is mijn dochter er ook bij, maar zij vindt dit volslagen onzin.

Monique D*

Monique D*

04-06-2014 om 13:23

Maak een leuke avond van in Amsterdam

Het is twee uur rijden van jullie woonplaats naar Amsterdam.. ik zou zeggen, maar een leuke avond van in Amsterdam en ga haar dan ophalen (contact via mobieltjes is inderdaad belangrijk).

Succes!

guera

guera

04-06-2014 om 16:03

metro

Ik zou echt niet proberen haar met de auto op te gaan halen. Zet je auto 1 halte met de metro verderop en pik haar met de metro of trein op. Dat is echt 2 minuten lopen. Het is echt enorm shit om na afloop eruit te komen. Je staat soms een uur in de parking te vergassen om weg te komen. Idem voor het brengen. Spreek vervolgens heel goed af waar je elkaar treft. Ik ga ervanuit dat er op dit moment niks in de Ziggo of HMH is anders is het nog drukker. Ik kom uit de buurt en zelf weleens in de parking vast gestaan. Met de meiden komt het vast wel goed

Mailtje Mojo concerts

Heb je van Mojo Concerts geen mailtje gekregen? Daar staan alle parkeer- en vervoersmogelijkheden in genoemd. Ik denk dat ik voor de Kiss and Ride kies, maar je kan je kind ook met een begeleide busrit mee laten gaan, of verderop parkeren en met de metro verder. Als je de info niet hebt gekregen maar wel wil hebben, dan kan ik de tekst wel even kopiëren.

skik

Puck

Puck

05-06-2014 om 13:30

Kiss and Ride

Als mijn dochter zonder volwassen begeleiding zou gaan zou ik ook voor die Kiss and Ride optie kiezen, denk dat dat goed geregeld is en geen chaos-opstopping geeft. Ik ga zelf als begeleiding mee en wij zetten de auto op een kwartier wandelen van de Arena, zetten we hem altijd neer als we naar de Arena gaan. Werkt erg goed.

Flora B

Flora B

05-06-2014 om 22:34

bedankt voor jullie reactie;s

Nou.. wel weer wat gerust gesteld. Ik heb de mail wel ontvangen en opgegeven dat we via de Kiss en Ride gaan.( bedankt voor je aanbod skik) Maar omdat we zelf naderhand naar het centrum willen hebben we al bedacht om het laatste stukje ergens op de trein te stappen. Maar na het concert zijn die treinen natuurlijk ook overvol of zetten ze dan extra treinen in?

Is er rond de arena nog wat te beleven, om daar een paar uren door te brengen? stel dat ik toch liever dicht in de buurt wil blijven dan het centrum.

Lynn

Lynn

05-06-2014 om 23:11

Centrum ingaan

Realiseer je dat de meiden vroeg daar zult afleveren (dat zullen ze willen, dochter zei al dat zaal om half 5 open gaat).

Dan is het nog lang tot het concert begint en dan nog het concert. Echt, ga lekker het centrum in en kom op tijd terug.

Monique D*

Monique D*

07-06-2014 om 13:34

Winkelen, filmpje pakken of bibliotheek

Met de metro ben je zo in het centrum. Maar als het concert 's-avonds is afgelopen heb je er niet zoveel aan wat winkels betreft. Of ga naar de grote openbare bibliotheek op de Oosterdokskade, die is tot 22.00 uur 's-avonds open. Je kan daar ook een hapje eten.

En als je bij de Arena wil blijven: er is een grote bioscoop daar, je kan kijken of er een film draait waarvan de tijd overeenkomt met de tijd dat de meiden in de concertzaal zijn. Of er daar winkels zijn weet ik niet, ik was jaren geleden daar toen het net was opgebouwd.

Succes.

wilma44

wilma44

23-06-2014 om 21:33

filmavond voor de ouders in pathe arena

Hoi, allereerst...maak je geen zorgen.Ik werk naast de arena en vandaag waren ze al bezig met de voorbereidingen om het allemaal zo veilig mogelijk te laten verlopen. Er komen morgen heel veel hulpverleners om alles in goede banen te leiden. Morgenavond is er in pathe arena, de bioscoop naast de arena, een speciale filmavond voor "wachtende" ouders. Wij gaan daar ook heen, hoewel we niet ver weg wonen, maar het idee is prettig en we genieten van een leuke film.
Dus ik zou zeggen...geniet van de film en een klein beetje los laten. (vind ik ook moeilijk hoor)

Fiorucci

Fiorucci

24-06-2014 om 07:32

geen trein!

Trein is ook een ramp. Ik was in Ziggo Dome ( ja, ik mocht mee naar Avenged Sevenfold met dochterlief)en het treinstation was werkelijk bizar overvol. Dat was pas eng.

pooh bear

pooh bear

24-06-2014 om 08:05

Trein

Ik ga vanavond samen met mijn dochter naar 1D. Wij gaan wel met de trein. Heen gaan we in elk geval op tijd weg en terug zien we wel. Hopelijk valt het mee.

mama2

mama2

24-06-2014 om 10:38

ik ga er vanmiddag heen....samen met mijn vriendin, haar dochter en het vriendinnetje van haar dochter

Heb ik zin...echt zin? Neuh, niet echt, lekker meebrullen zit er niet in gezien ik echt geen enkel liedje van ze ken (heb zelf 2 jongens en die houden daar dus echter dan echt niet van), maar ach, die meiden (9 en 10) vinden het helemaal waanzinnig, zijn nu al zenuwachtig...ik hobbel er wel wat in mee hihi

9 en 10 zijn ze dus, dus in andere leeftijd dan jullie kinderen. Ik kan nu wel zeggen, ik let wel op, maarja, wordt lastig met een paar weet ik hoeveel meisjes van 14 haha

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.