Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tango

Tango

12-10-2011 om 21:41

Frustratie over internet-kopen

Even mijn frustratie uiten en vooral ook die van Tangozoon. Tangozoon is momenteel helemaal weg van Toy Story. Afgelopen zondag hebben we samen via Internet een hele mooie Buzz Lightyear pop besteld met geluid e.d. Via internet, want goedkoper. Tangozoon gaat hem zelf betalen van zijn zuinig gespaarde geld.
Orderbevestiging kwam keurig binnen. En daarna hoorden we dus helemaal niets. Op de site stond voor 15.00 u. besteld is de volgende dag bezorgd. Geldt natuurlijk niet voor de zondag, maar dinsdagochtend dus nog steeds niets gehoord. Ik de hele dag getracht te bellen en mailen. Krijg ik eind van de middag eindelijk bericht dat het verstuurd wordt en de volgende dag aangeboden. Inmiddels dus al een dag later dan waar Tangozoon op had gerekend.
Vandaag heeft Tangozoon dus de hele middag op de pakketbezorger zitten wachten, die dus niet kwam. Vanavond dus een heel boos en verdrietig jongetje hier. Vond het zo zielig voor hem. Ik heb nu dus weer gemaild. Het is gewoon een erkend bedrijf, maar probleem is dus wel dat we geen track & trace voor de pakkettendienst hebben gekregen, zodat ik niet weet waar het nu fout is gegaan. We hebben hier namelijk ook weleens nalatige pakketbezorgers die gewoon niet komen. Onze hoop is nu gevestigd op morgen. Maar voorlopig ben ik even helemaal klaar met internet-kopen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sinas

sinas

12-10-2011 om 23:26

Post en pakket

Ik heb er ook niet veel vertrouwen meer in. Kind was onlangs erg verdrietig, was jarig en 1 van de famillieleden had geen kaart gestuurd, dacht hij. Bijna een week later komt de kaart toch. Is de poststempel gewoon van 2 dagen voor verjaardag kind! Maar is dus ruim een week onderweg geweest.

Tango

Tango

13-10-2011 om 09:59

Ja, maar

Ik vind dat het in dit geval niet zozeer gaat om te hoge verwachtingen. Meer om onbereikbaarheid van bedrijven. Als we nou zouden weten wat er aan de hand is, dan kan ik zoon erop voorbereiden. Maar we weten dus niets.

Flexibiliteit heeft ook zijn grenzen

Ik snap de frustratie absoluut en al helemaal als er kind niet blij gemaakt kan worden!
Ik zit nu al meer dan 3 weken te wachten op kleding van een bekende keten. Ze pretenderen in 3-5 werkdagen te leveren, maar dat is ze nog nooit gelukt. Eerste mail met een klacht: kreeg ik een nietszeggend standaard antwoord. Na tweede klacht kreeg ik excuses en korting. Erg leuk alleemaal maar ik moet nu dus nog een week wachten op mn spullen. Vind ik dus niet normaal anno 2011. Zelf de winkels binnenstappen wordt weer de trend, let maar op!

Yvonne

Yvonne

13-10-2011 om 10:42

Iets meer geduld, ot chris35

Bij internet aankopen moet je iets meer geduld hebben, beloftes over levering moet je voor je zelf altijd iets ruimer nemen dan op de site vermeld staat. Als je je kind daar meteen op voorbereid hoeft hij niet zo verdiretig te zijn. Als het toch snel wordt bezorgd valt het alleen maar mee.

Chris35 het ligt er heel erg aan waar je kleding besteld, H&M bijvoorbeeld is er erg traag, maar de Wehkamp daarin tegen is er de volgende dag al.

Tango

Tango

13-10-2011 om 10:48

Dat is het hem juist

Bij het ene bedrijf wordt het wel keurig op tijd geleverd, bij het andere niet. En bovendien is zo'n bedrijf dan vervolgens niet te benaderen. Da's dan nog het meest frustrerend.
Ik had al vanaf het begin gezegd tegen Tangozoon dat het dinsdag of woensdag zou worden, maar als het er woensdag nog niet is, ja logisch dat hij dan teleurgesteld is. Normaal heb ik er ook echt niet zoveel moeite mee als een bestelling iets later komt, maar in dit geval dus wel omdat mijn kind er nu het 'slachtoffer' van is.
Ben het met jou eens Chris35, als het zo doorgaat gaan we allemaal weer gewoon naar de winkel. Dan maar iets meer betalen, maar je weet in ieder geval zeker dat je het meteen in handen hebt.

Fianna

Fianna

13-10-2011 om 11:15

Helemaal geen te hoge verwachtingen

Dit heeft helemaal niet met te hoge verwachtingen te maken, dat gaat om een bedrijf wat zijn verplichtingen/beloftes niet nakomt. Eerst wordt gezegd, voor 15.00 uur besteld, vogende dag bezorgd en dan via de mail dat het verstuurd wordt en volgende dag aangeboden.
Dat kan natuurlijk niet. Uiteraard kan er altijd wel wat tussen komen, maar als een bedrijf beweert dat iets de volgende dag verstuurd wordt dan moet je er van uit kunnen gaan dat dat dan ook gebeurt, anders moeten ze dat niet specifiek mailen, zoals in dit geval.

Fianna

Fianna

13-10-2011 om 11:17

H&m

Zo heb ik ooit eens wat dingen bij H&M besteld. Eerst zou het binnen een week geleverd worden, want op voorraad. Uiteindelijk kreeg ik het na 2 maanden!! Toen hoefde ik het al niet meer

Tango

Tango

13-10-2011 om 12:47

Nee, joyeux

Was het maar waar dat het gisteren bezorgd was....niet dus.

Belle Époque

Belle Époque

13-10-2011 om 13:18

Niet alles gelezen, maar...

Kan je je bellen?

Ik bestel alleen bij bedrijven waar ik kan bellen, en hun bereikbaarheid controleer ik vooraf door ze te bellen met een vraag over het te bestellen product. Mijn ervaring is dat bijvoorbeeld bol.com, Ulla Popken en Neckermann erg goed bereikbaar zijn en ook in geval van problemen aanspreekbaar zijn.
Laatst heb ik iets voor de computer besteld dat alleen bij een mij onbekend bedrijf te leveren was. Na een rondje googlen (recensies!) heb ik ze gebeld, daarna was mijn vertrouwen groot genoeg om het te bestellen.
Bol.com heeft zelfs ooit eens een verdwenen pakketje alsnog nagestuurd.

Ik ben ook ooit het schip in gegaan met een product dat niet op tijd kwam (was in sinterklaastijd, met kerst had ik het n;og niet), toen pas ontdekte ik dat het een totaal onbereikbaar bedrijf was. Nooit meer, nam ik me toen voor!

Verder vind ik dat een bedrijf dat claimt snel te kunnen leveren, dit ook moet doen. Al geef ik ze wel 1-2 dagen respijt, maar als zoiets al na bestelling gebeurt zou ik waarschijnlijk niet nog eens bestellen.

Tango

Tango

13-10-2011 om 14:00

Pfff, bestelling is binnen!

Gelukkig maar dat Tangozoon een thuiswerkende moeder heeft, want de pakketbezorger belde net aan.Buzz Lightyear staat inmiddels uitgepakt en wel voor hem klaar. Maar ik geloof niet dat ik nog een keer bestel bij dit bedrijf, inderdaad wegens de slechte bereikbaarheid per telefoon en mail. Bedankt voor jouw tip, Belle, dat is een goeie.

Guinevere

Guinevere

13-10-2011 om 16:31

Buzz lightyear

Oh, die pop heeft onze zoon ook! Dolletjes gewoon, die geluiden. En ik heb 'm lekker de hele middag al voor mezelf, want de kinderen zijn elders. Vooral dat blauwe licht achterop is leuk. Ook heel geschikt om je haar mee te föhnen.

Tango

Tango

13-10-2011 om 21:32

Haha, guinevere

Ja, gaaf he, die Buzz. Ik vond hem zelf ook geweldig. Heb hem eerst zelf even uitgeprobeerd, Tangozoon zat toch nog op school toen hij werd geleverd. Maar oh, wat is hij er blij mee! Buzz ligt nu bij hem in bed, gelukkig wel aan het voeteneinde.

+ Brunette +

+ Brunette +

13-10-2011 om 22:21

Eind goed, al goed.

Irritant dat je het bedrijf niet kon bereiken maar om na één dag te laat al een draadje te starten... Het zal wel zijn dat ik in Spanje woon, waar men iets minder stipt is, dit soort websitebeloften neem ik nooit al te letterlijk en ik kijk niet vreemd op als een artikel een of twee dagen later komt. Ben eigenlijk wel benieuwd waar het nou aan lag. Maar daar zul je nooit achterkomen, enerzijds vanwege de slechte bereikbaarheid, anderzijds omdat ze makkelijk de post de schuld kunnen geven.

Yvonne

Yvonne

14-10-2011 om 06:24

Fijn dat het er nu is

toch vind ik dat je wel erg overdrijft als je zegt het helemaal gehad te hebben met internet aankopen.
Als je zondag iets hebt besteld en dinsdag al de hele dag gaat proberen om het bedrijf te bereiken vind ik dat erg ongeduldig. Ook moet je incaculeren dat de bezorging er een dag langer over kan doen.
Zondag besteld bedrijf geeft dinsdag aan het verstuurd te hebben en je hebt het donderdag in huis vind ik heel netjes.
Het had je een hoop frustratie gescheeld als je iets meer gefuld had gehad. Dat je zoon zo ongeduldig is dat snap ik, het is een kind. Maar doordat jij zo mee gaat in zijn ongeduld daardoor had je woensdag zo'n boos en verdrietig jongetje. Als jij wat relaxer bent was het bij hem lang zo erg niet geweest.

Fiorucci

Fiorucci

14-10-2011 om 07:11

Post

En het kan ook gewoon aan de post liggen, vlak dat ook niet uit. Het gebeurt mij regelmatig dat een pakket er gewoon drie dagen over doet. Je ziet dan op track en trace dat het gewoon dagen op een verdeelpunt blijft liggen. Dat kun je het bedrijf niet verwijten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.