Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Gefrustreerd

Gefrustreerd

13-02-2017 om 13:35

frustratie

Als er iets moet gebeuren aan of in huis plant mijn man dat altijd maar weer op mijn vrije dag. Dit resulteert erin dat ik die dagen moet rennen en vliegen om iets voor elkaar te krijgen. Zo ook komende vrijdag weer. In de ochtend een doktersbezoek van mijn zoon, hem naar school brengen en dan gelijk door boodschappen doen voor onszelf en de buren, daarna nog even zoon ophalen van school en gelijk door na de zwemles, tussen einde zwemles en een afspraak met een loodgieter ivm lekkage zit 45 minuten....waarvan 15 minuten fietstijd en de zwemles loopt vaak een minuut of 5 uit vanaf het zwembad....m.a.w. weer gedoe.

Donderdag is manlief vrij.....hij heeft geen afspraken en ook geen boodschappen te doen. Na school ook geen zwemles of wat dan ook.....m.a.w. een lekker rustige middag.

Het frustreert maar als ik er wat van zeg zegt hij "Ja nou ik heb die afspraak toch geregeld dat kost ook tijd." Ja inderdaad een telefoontje van 5 minuten pffff.

nou

Dan kan je man in ieder geval vast die boodschappen op donderdag doen, toch? Ik zou hem 's ochtends een lijstje geven.

En verder vooral voortaan zelf alle afspraken maken...

en misschien

Kun je de loodgieter nog wel verzetten naar donderdag?

zebra

zebra

13-02-2017 om 14:10

ik zou hem

dan inderdaad de boodschappen op donderdag laten doen, dat scheelt dan al iets. Proberen de afspraak met de loodgieter te verzetten kan ook maar dat lukt wellicht niet.

Truffel

Truffel

13-02-2017 om 15:03

Idd jippox

Gewoon a!Les opnieuw plannen op de donderdag en pas na verzetten meedelen. Als feit. Wat is dat toch met die mannen en thuis meehelpen. Worden jongetjes nog wel opgevoed?

Afspraken.

Die maak ik zelf, wanneer het mij uitkomt. Ik bel dus in dit geval de loodgieter.
En kan het echt niet anders dan krijg ik eerst een appje:"komt het jou uit als vrijdag rond 15.00 uur de loodgieter komt?"
Of ik verzet zelf de afspraak als er nog genoeg dagen tussen zitten zoals nu bij jou.
Kortom, ik ben baas over mijn vrije dag.

@Emma

@Emma

14-02-2017 om 09:22

Vrije pappadag

Klinkt niet echt als een vrije dag voor jou. Ik zou echt even met hem om de tafel gaan zitten.

Niki73

Niki73

17-02-2017 om 09:40

Verantwoordelijkheden delen

Het lijkt me duidelijk dat hij donderdag de boodschappen mag halen. Desnoods haal jij vrijdag nog wat verse dingen, maar de bulk kan hij (letterlijk) rustig op donderdag halen. Of woensdag bestellen en donderdag laten bezorgen.

Dit kan een keer zo uitkomen. Maar als het elke keer zo gaat, is het misschien tijd voor een gesprekje over het delen van verantwoordelijkheden en hoe je afspraken maakt voor een ander (namelijk in overleg).

Liane

Liane

17-02-2017 om 09:53

Taken verdelen

Als jij sowieso vast de zwemles doet op vrijdag, lijkt het handig dat hij ook iets vast doet op de donderdag. Weekboodschappen zou dan handig zijn.
Of dat hij 2 of 3 wassen draait op de donderdag.

Nu lijkt het erg uit balans. Hij doet kennelijk niets tot de kinderen thuis zijn en jij rent je de hele dag je benen uit je lijf. Voelt niet goed.

Overigens herken ik het je benen uit je lijf rennen wel op je ene vrije dag, maar mijn man werkte altijd full time.

Liane

Liane

17-02-2017 om 09:57

terugkoppeling

Ik zou het wel leuk vinden om te horen of je een gesprek met je man hierover hebt gevoerd en wat daar uit gekomen is.

Ik zou je wel adviseren echt serieus met hem hierover te praten anders wordt het mogelijk van kwaad tot erger en zal jouw frustratie alleen maar toenemen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.