Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

22-04-2011 om 16:32

Fruitvliegjes

Ik kwam er net achter dat op mijn vensterbank ongeveer 150 babyfruitvliegjes zaten (en enkele grotere, vandaar dat ik ze herkende). Heel erg vies ;-( Volgens mij komen ze uit een plantenpotje waar een potje met bloembollen heeft gezeten, en die ik niet had afgewassen na het weg gooien van de uitgebloeide bolletjes. Ik zou niet weten waar ze anders vandaan moeten komen. Omdat ik gruwel van vliegen en andere insecten in huis, let ik altijd goed op dat er geen overrijp fruit ligt, koffiepads direct weg gooien etc.
Wat denken jullie, is dat bloempotje de kraamkamer? Of moet ik verder gaan zoeken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

It's the season falalalalaaaaaa

Helaas is het gewoon het seizoen. Fruitvliegjes kunnen komen van alle dingen die je opnoemde, maar vooral van warm weer. Bij ons kwamen de fruitvliegjes door een bananenschil die in het prullenbakje bij de wasdroger zat. Daar doen we eigenlijk alleen de pluizen uit de wasdroger in en wat papiertjes uit broekzakken, maar een lief kind alhier moest haar bananenschil kwijt.
O ja, een restje wijn in een fles of glas is ook een bron.

Dorry

Vic

Vic

22-04-2011 om 17:34

Haha

Ik heb net eens in het archief gekeken. Volgens mij staan fruitvliegjes in de top 10 van meest besproken onderwerpen in Huis, tuin en keuken. Zelfs de plantenbakken kwam ik tegen. Ook weer opgelost

Fiorucci

Fiorucci

22-04-2011 om 17:53

Ik zou er blij mee zijn

Mijn kikkers eten fruitvliegjes, scheelt weer dure kweek kopen..

Vic

Vic

22-04-2011 om 18:35

Kopen?

Da's ook zonde. Je moet gewoon een bakje gebruikte koffiepads een tijdje ergens neerzetten. Heb je er binnen no time 150. Of wat mij vroeger wel eens is overkomen. Had ik een aangebroken blikje sperziebonen op het aanrecht laten staan, dekseltje erop. Toen ik dat de volgende dag bemerkte haalde ik het dekseltje eraf (stom!), en kwam er direct een hele zwerm vliegjes uit.

Fiorucci

Fiorucci

23-04-2011 om 07:50

Haha vic

Klopt, is ook zo. Voordeel van de gekweekten: dat zijn vliegjes zonder vleugels..
Mensen met veel dieren die vliegjes eten kweken ze zelf overigens, er zijn recepten in omloop voor de voedingsbodem. Maar hey, ik heb maar twee kikkers.

Maria

Maria

26-04-2011 om 21:16

Basilicum

Een potje basilicum of een takje in een glaasje water op het aanrecht en ze blijven weg.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

26-04-2011 om 21:30

Oh?

Hier komen ze juist op de basilicumplantjes af!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.