Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Frituurpan schoonmaken?

Heb net de oude olie uit de frituurpan gegooid.

Maar hoe kan ik de binnenpan (en mandje) het makkelijkst goed schoonmaken?

Heb het wel vaker gedaan, maar eigenlijk niet écht goed. Er blijft altijd wel aangekoekt aan de binnenkant zitten.

Wie heeft dé tip?

ps; ik heb geen vaatwasser!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
neteret mut

neteret mut

15-08-2012 om 12:18

Soda

van die wit doorzichtige "korrels" . Een hand vol in een bak echt heet water gooien , even laten staan en dan met een borstel erover, evt. een tweede keer. Werkte bij mij prima, heb het nooit eerder zo schoon gehad.

Jesse_1

Jesse_1

15-08-2012 om 12:21

Vaatwastablet

Water erin en een vaatwastablet en dan aanzetten. Wel in de buurt blijven, want een frituurpan wordt natuurlijk te heet. Als het kookt uitzetten en even laten staan.
De hele pan echt sprankelend schoon krijg ik niet voor elkaar, maar het wordt toch wel acceptabel.

ilonka1970

ilonka1970

15-08-2012 om 12:44 Topicstarter

@jesse1;

klein beetje water?? Anders 'bubbelt" het denk ik over de binnenpan heen en krijg je water in de behuizing toch??

Hmmmm Soda; zal eens kijken of ze dat hier (spanje) verkopen....

+ Brunette +

+ Brunette +

15-08-2012 om 16:26

Soda in spanje

¡Olvídate! Oftewel: vergeet het maar.

Doe het net als ik, met zo'n spuitbus superontvetter, je weet wel, Dasty, Cillit Bang. Als je een goedkoop huismerk zoekt, kijk dan naar de flessen met "anti-grasa".

Jesse_1

Jesse_1

15-08-2012 om 16:46

Je hebt een andere pan denk ik

Ik heb maar één pan, dus er kan geen water in de behuizing komen. Ik doen hem dus bijna maximaal vol en zodra het water gaan bubbelen gaat 'ie uit.

Dasty!

Manlief heeft hier net, vorige week, de friteuse schoongemmakt met dasty, hij (niet mn man) was in no time schoon!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

ilonka1970

ilonka1970

18-08-2012 om 13:22 Topicstarter

Kh7

Heb inderdaad geen soda kunnen vinden hier in Spanje.
Heb KH7-quitagrasa gekocht.
Werkt best goed. De pan zelf eigenlijk nog niet, maar daar zit ook best een aardige laag "aankoeksel" aan *schaam schaam*
Maar de rest is glimmend schoon!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.