Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

lennest

lennest

25-08-2013 om 22:44

Foute was en dan?

Ik ben degene die meestal de was doet. Afspraken zijn: je zorgt er zelf voor dat de was in de wasmand komt, graag minstens eenmaal per week en alle zakken zijn leeg. Op verzoek vullen anderen de machine ook, hangen was op of doen deze in de droger. Vandaag: er lag veel was, uiteindelijk 5 machines. De laatste was een volle trommel spijkerbroeken. Hup, alles in de machine, geen vuiltje aan de lucht. Ik haal de machine leeg, mik alles in de droger en denk: wat een herrie! Ik maak de droger open, check de was en vind in de broekzak van mijn man's spijkerbroek z'n werkmobiel, die doet het dus niet meer. Hij was boos! Waarom ik z'n broek niet had gecheckt. Nou nee dus, dat is je eigen verantwoordelijkheid. Toch?

neteret mut

neteret mut

25-08-2013 om 23:00

en ook mijn man was behoorlijk boos op mij (2x meegewassen mobiel). Soms voelt een broek te zwaar en dan kijk ik het na maar niet altijd merk je zoiets (laatst nog een portemenee van 1 vd kinderen en een usb)

dc

dc

25-08-2013 om 23:36

Inderdaad

Je kijkt zelf je zakken na voor je iets in de was kiepert. Dat probeer ik zelfs mijn 5-jarige al te leren!

Tuurlijk

groeten albana

Ja natuurlijk. Dat hij zich nou rot en schuldig voelt omdat door zijn onachtzaamheid dat ding naar de gallemiezen is, is wel invoelbaar, maar nog geen reden om te proberen dat schuldgevoel op jouw schouders te dumpen (is dat een mannending ofzo, vraag ik mij af)

Een leermomentje, zullen we maar zeggen.

Groeten,

Temet

Hombre

Hombre

26-08-2013 om 10:20

Temet

"is dat een mannending ofzo, vraag ik mij af"

Inderdaad, exclusief mannending.
Doen vrouwen nooit!

(ik doe natuurlijk sowieso nooit de was)

Ely

Ely

26-08-2013 om 11:23

Zijn verantwoordelijkheid

Net als sokken ontproppen. Doe ik ook niet voor ze, prop in is prop out.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic

Vic

26-08-2013 om 11:32

Ik probeer er wel aan te denken

Ik doe geen was voor een man maar bij de kleding van de kinderen probeer ik er wel aan te denken om de zakken te checken. Het is wel eens voorgekomen dat er ineens een handvol kiezelstenen meedraaide, of een papieren zakdoekje, ook leuk.

lennest

lennest

26-08-2013 om 13:09

Papieren zakdoekjes en tissues

Oh ja, die zijn echt erg! Het is mij een keer overkomen en een werk dat 't was! Geen idee wie toen de schuldige was, maar ik heb alle was verdeeld over de eigenaren en hen veel succes gewenst. Papiergeld heb ik ook wel eens uitgewassen, maar dat kan er tegen, ook tegen 60 graden! Voor wat betreft de telefoon: gelukkig was het geen dure, ik vermoed dat hij 'm zelf moet vergoeden omdat hij 'er niet goed voor gezorgd heeft'. Vandaag heeft hij de oude van onze zoon mee want de simkaart werkte nog en dat vind ik wel heel bijzonder!

Bellefleur

Bellefleur

26-08-2013 om 13:10

Zijn verantwoordelijkheid.

Maar als ie weer eens vergeten is een knoedel papieren zakdoekjes (huistofmijtallergie) uit zijn broekzak te halen, ben ik degene die er last van heeft: natte kleddertjes in de trommel en de rubberen band, en gespikkelde kleding. Daarom controleer ik de broekzakken altijd. Dochter heeft er een handje van munten in haar broekzakken te laten zitten. Als ik ze terugvind, zijn ze van mij.

Hombre

Ik had het niet over de was. Maar ik vraag mij oprecht wel eens af of het nou echt zo is dat mannen geen fouten kunnen toegeven tegen hun partner (en, in het verlengde daarvan, dan ook nog eens proberen de schuld op die partner te schuiven), of dat het toevallig zo is dat ik steeds van dergelijke exemplaren hoor. Kan natuurlijk, dat ik in een niet-representatieve steekproef verzeild ben geraakt

En over een ander onderwerp: inderdaad, papieren zakdoekjes... Vooral in combinatie met zwarte tricot stukken in dezelfde droger, jottem!

Groeten,

Temet

Merel

Merel

26-08-2013 om 15:10

Donkerroze-lipstick

Hier een keer een lipstick in de zwarte broek van dochter (17). De broekzakken van die broek zijn/waren wit, nu donkerroze. Gelukkig was de rest van de was ook bijna zwart en donkerblauw want als ze die lipstick in een lichte broek had laten zitten dan was waarschijnlijk de hele was compleet verpest. (je zag nu op de wat lichter-zwarte kledingstukken als je heel goed keek nog wat roze vlekken hier en daar) Tja en dat was toch echt haar schuld.
Ik check alleen de kleding die ik uit eigen beweging in de was gooi, dus als ik toch ineens besluit dat die broek van man wel in de was kan, of broek van dochter. Maar wat al in de mand ligt, daar ga ik ervan uit dat het gecontroleerd is. Maar nu bij die lippenstift voel ik hier en daar wel een beetje aan de broekzakken van dochter hoor.

anno

anno

26-08-2013 om 16:55

Temet ot

Hier ook zo'n exemplaar gehad, die schoof af of deelde de schuld.
Bv: waar heb JIJ MIJN rijbewijs gelaten?
waar heb jij mijn tegoedbon neergelegd. Ehhhhhh wat moet ik met jouw rijbewijs dat je te pas en te onpas overal neerlegt dan?
As if zeg! Nooit af kunnen leren, hij wil gewoon de schuld niet, je zou dom genoemd kunnen worden; nee dat kun je beter delen of afschuiven

Wilma

Wilma

27-08-2013 om 19:56

Ik check wel

Wasmachine kapot door schroefje of golftee in broekzakken is dan lastiger voor mij dan voor mijn man.
Ik doe wel zoals iemand hier ook schreef: vind ik geld in broekzakken van broeken die bij de was liggen, dan is dat geld voor mij .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.