Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

pooh bear

pooh bear

15-05-2012 om 11:28

Fotolijst

Voor een verjaardagscadeau heb ik een foto laten uitvergroten op 30 X 45 een ideaal cadeau dacht ik. Ik kon de foto gelijk laten inlijsten maar dat koste 35 euro duurder. Dat vond ik een beetje veel geld dus ik dacht dat lijstje koop ik zelf wel.
Alleen schijnbaar heb ik een onmogelijke maat gekocht want nadat ik vanmorgen de foto ging halen ben ik overal wezen zoeken voor een lijstje maar nergens verkopen ze deze maat.

Ik kan wel een lijstje via internet bestellen maar die komt nooit meer op tijd aan.
Waarom zet z'n foto zaak maten op hun site die niet gangbaar zijn?
Of zouden ze dat expres doen zodat je de lijst er bij moet kopen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kan je de foto inkorten?

Als je hem zo kan maken dat hij 30 bij 40 is (bijv. 2,5 cm van de onder- en bovenkant afsnijden), dan is hij qua hoogte/breedte-verhouding zo dat hij in standaardlijsten past. http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10185809/#/90185810

skik

toja

toja

15-05-2012 om 12:40

Of grotere lijst

En dan met een passe-partout? Hoef je zelf niet te snijden.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Belinda

Belinda

15-05-2012 om 12:49

Fotoformaten

Als je een foto maakt met een spiegelreflexcamera is de fotoverhouding 2:3, en bij een compactcamera is de verhouding 3:4. Dus bij een foto van de eerste camera past formaat 30x45 beter en bij de tweede camera 30x40, dan hoeft er niet van het beeld afgesneden te worden. Waarschijnlijk kon je bij de fotowinkel wel kiezen tussen 30x45 en 30x40 (tenminste, ik kan altijd kiezen) en inderdaad 30x45 komt veel minder voor, maar je moet er niet meteen vanuit gaan dat winkels dat 'expres' doen om jou op kosten te jagen natuurlijk. Ik zou inderdaad gewoon links en rechts of boven en onder 2,5 van iedere kant afhalen.

Belinda

Belinda

15-05-2012 om 12:50

Correctie

Correctie, ik zou 2,5 cm niet van IEDERE kant afhalen, maar van de 45 cm kant natuurlijk (anders past het nog niet

pooh bear

pooh bear

15-05-2012 om 13:37

Snijden

Ik kan niet in de foto snijden omdat het een soort fotocollage is op posterformaat afgedrukt met een rand omheen. Als ik er in snijd haal je het motief van de rand weg.
Dat paspertoe vind ik wel een goed plan. Ik ga nu terug naar het winkelcentrum om te kijken of ze dat hebben ook bedacht ik dat er nog 1 fotozaak zat waar ik nog niet geweest ben.

Overigens zijn de foto's inderdaad met een spiegelreflex gemaakt.
Ik had ook nog een gewone foto vergroot en die is dezelfde maat maar daar kan ik inderdaad een stuk afsnijden.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hema

Kijk eens bij de Hema, die hebben ook wat afwijkende maten.

pooh bear

pooh bear

15-05-2012 om 21:47

Gelukt

Het is me gelukt om bij een foto zaak een passend lijstje te vinden. Het is eigenlijk een passé partout voor een kleinere foto maar als ik het passé partout randje er uit haal is hij 30 bij 45 cm.
Overigens had de Hema het ook niet.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.