Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

20-10-2012 om 12:37

Flessen met een restje

Ik heb vanmorgen wat puingeruimd in de badkamer. Ik had verwacht heel wat lege flessen te kunnen weg gooien maar in plaats daarvan zit ik met 9 flessen met een bodempje. En ik weet wel hoe dat komt. Iedere keer als een fles bijna leeg is, koop ik alvast een nieuwe en zet die neer. Die wordt dus vervolgens ook gelijk gebruikt door bepaalde gezinsleden met als gevolg dat het restje blijft staan. Helaas ben ik niet heel merk- en soortvast dus ik kan al die restjes niet door elkaar gaan gooien. Ik heb me nu voorgenomen dat ik niets nieuws neerzet tot alles leeg is.
Herkenbaar? Hoe lossen jullie dat op?
Ik ben trouwens blij dat dit verschijnsel zich niet voordoet in de keuken. Daar wordt altijd netjes de verpakking leeggemaakt (en vervolgens naast de pedaalemmer gezet, wat ook best irritant is).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mama 5

Mama 5

20-10-2012 om 13:09

Voorraad

Wij hebben onze shampoo/badschuim/tandpasta voorraad expres niet in de badkamer, maar in onze slaapkamer. Ik heb altijd een behoorlijke voorraad, omdat het echt heel veel scheelt, als je die spullen in de aanbieding koopt. Meestal drie voor twee of zo.
Als de voorraad in een andere ruimte is, moet je dus bewust een volle fles op gaan halen. Dat doen die gemakzuchtige kinderen en man van mij toch pas, als er uit de oude fles niets meer te halen valt.
De restjes kun je eruit krijgen door het te verdunnen met een klein beetje water.

Fiorucci

Fiorucci

20-10-2012 om 13:38

Water

De restjes verdun ik iets met water en maak ik alsnog op.

Merel

Merel

20-10-2012 om 13:59

Voor nu

Ik zou nu even de volle flessen uit de badkamer halen en de flessen met restjes neerzetten. Ben je er na een paar douchebeurten (van wie dan ook) er vanaf. Je kan ze inderdaad goed leeg krijgen door ze omgekeerd neer te zetten of een scheutje water erbij. En dan in het vervolg de volle flessen niet voor het grijpen neerzetten.

Marie

Marie

20-10-2012 om 14:09

Op de kop zetten

Hoi,
Lastige van flessen met een restje shampoo enzo is dat het lang duurt voordat het uit de fles loopt (en de douche die loopt maar....). Ik zet zo gauw flessen op 3/4 zijn ze op de kop in het shampoorekje (of hoe dat ook maar heet) en heb de rest van het gezin geleerd dat ook te doen.
Op die manier krijg je de flessen pas echt goed leeg.
Ik doe dat trouwens met alle soorten flessen, ook met mayonaise, ketchup, wasmiddel, etc.
succes

ijsvogeltje

ijsvogeltje

20-10-2012 om 15:25

Vic

"Helaas ben ik niet heel merk- en soortvast dus ik kan al die restjes niet door elkaar gaan gooien."
Kan best hoor! Shampoo + shampoo + shampoo wordt gewoon... shampoo. Ander kleurtje misschien, met een ander geurtje, maar gewoon nog steeds prima om je haren mee te wassen. En waarschijnlijk is er niemand in je gezin die het merkt
Groet, ijsvogeltje (immer pragmatisch)

marinade

marinade

20-10-2012 om 15:50

Mengen

Dat mengen gaat inderdaad prima. Hier is de jongste de opperzeepmenger, en wonder boven wonder ruikt het altijd naar..... shampoo. Verder pas een nieuwe fles pakken als de oude op is en niet een heel orgel aan "smaakjes", dat helpt ook (misschien nog wel het beste).

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

20-10-2012 om 19:20

Ja, mengen.

Zou ik ook doen, gewoon bij elkaar smijten, niemand die merkt dat het half naar Dove en half naar Elvive ruikt. Water erbij is handiger dan fles op zijn kop omdat het vaak toch vrij visceuze vloeistoffen zijn. Met wat water erbij wordt het dunner en krijg je de fles makkelijker helemaal leeg.
Ik heb nooit flessen met een restje, want zuinige man.

Hier

moeten alle flessen na gebruik direct hoog op het kastje anders gaat er zo een halve fles nieuwe (best duur) zwitsal shampoo op, en niet eens op een kinderhoofd maar op een pop.

ik heb wel eens gebadderd in een bad wat ik helemaal had laten leeglopen, weer vol laten lopen en nog was het een schuimzooi.

Ik ben ook erg van het vullen met een laagje water, met name handzeep doen we zo. Als ik er weer eens tegenaan loop dan koop ik een mooi stukje handzeep (waar ik geen droge pijnlijke handen van krijg), want die pompjes gaan hier te snel op, slecht voor het milieu ook.

Openknippen

Ik knip de flessen altijd open als ie bijna leeg is. Onvoorstelbaar hoeveel zeep/shampoo/condtioner er dan nog in zit !
Doe ik ook altijd met tubes tandpasta. Kun je nog heel wat dagen mee poetsen (wel de andere helft er weer even overheen schuiven als je het op je tandenborstel hebt, anders droogt het uit !)

Kaaskopje

Kaaskopje

21-10-2012 om 00:25

Laatste druppels

Als een fles echt zo goed als leeg is terwijl ik aan het douchen ben, dan vul ik de fles met een beetje water, schudt het een beetje en spuit dat lekker over mezelf leeg
Als er meer dan een paar druppels in zit, zet ik de fles op de kop en kan me bij de volgende douchebeurt nog een keer douchen met hoeveelheid en behandel de rest dan zoals hierboven staat.
Bij wasverzachter gebeurt hetzelfde. Dat gaat soms ook net niet op en dat heb ik ook wel eens bij elkaar gegooid. Er kwam een heel acceptabel luchtje uit voort.
Een minirestje wasmiddel is soms nog nuttig bij een handwasje.
Tandpasta knijp ik net zover leeg tot ik er écht niets meer uit kan halen.

Tirza G.

Tirza G.

21-10-2012 om 14:11

Ik vind

het juist altijd een sport om nog tig wasbeurten te doen met het allerallerallerlaatste beetje Sterker nog: ik giet vaak spullen uit grote verpakkingen over ik kleine, omdat er dan zuiniger mee gedaan wordt. Ik koop wel eens van die liter/anderhalve liter flessen Sanex ofzo, mèn, dat knijpen ze hier leeg of ze de hele straat moeten soppen. Als ik het overgiet in een klein flesje wordt het urmen en wurmen om het laatste beetje er uit te krijgen. En dan verdun ik het vaak ook nog een beetje

Tirza

Tink

Tink

21-10-2012 om 15:49

Navulflessen

Ik heb in de keuken, badkamer en wc zeeppompjes staan die je na kunt vullen. En dat doe ik dan met de goedkoopste fles uit de supermarkt, Derlon Care heet het spul. Gaan zo 3 of 4 zeeppompjes uit en kost geen mallemoer. Het zeeppompje in de wc is een heuse Kandoo, zo'n kikker, dat was 1x een duur flesje maar ook daar gaat nu gewoon die Derlon in.

Ook hier de truc met flessen op de kop, en wat water in een bijna lege fles shampoo of crèmespoeling. Vooral oudste heeft de neiging om maar vast een nieuwe te nemen en dan gaat de oude fles dus nevernooit meer op. Rekje in de douche komt ook steeds voller te staan dan . Dus die nieuwe flessen staan nu een stuk verder weg, niet meer in de badkamer. Wie al onder de douche staat, is nu dus wel gedwongen de oude eerst op te maken (vroeger konden ze dan vanuit de douche nog wel bij het kastje).

De tandpastatruc van Sonj@ zal ik hier ook eens gaan toepassen. Manlief heeft sterke handen en kan nog heel lang restjes uit een tube knijpen, maar geheid dat er nog wel meer in zit als je hem open knipt. Goeie tip, tnx.

Vic

Vic

21-10-2012 om 15:59

Aanlengen

Mengen met water doe ik alleen met het allerlaatste beetje. Doen jullie dat al halverwege? En ben je dan niet bang dat het 'bederft'? Ik ga de flesjes allemaal stuk voor stuk (laten) opmaken, want mengen durf ik toch niet aan. Ik heb shampoo 2in1, voor lang haar, voor kort haar, voor haar in laagjes, voor pluizig haar etc. En dan nog 2 soorten conditioner, pfff.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-10-2012 om 16:41

Boze man

Gister hadden man en ik zo'n dag dat het over en weer niet helemaal lekker ging. Dus in die sfeer kregen we het over mijn maandelijkse aankopen bij Kruidvat. Hij vindt het belachelijk als ik zeg dat er geen shampoo meer in huis is, als er nog twee flessen bij de douche staan. Ja maar, was mijn weerwoord, dat is voor krulhaar en die andere is voor het geblondeerde haar van de oudste. Belachelijk!, aldus man. Vróeger hadden we 1 fles en daar deed iedereen zijn haar mee, gekruld of niet. Waarop ik kissebiste: ja maar we leven nu in 2012 en niet in 'vroeger'.

Tirza G.

Tirza G.

21-10-2012 om 17:10

En kijk nou

voor de grap eens op de ingredientenlijst van die flessen shampo. Die zijn vrijwel identiek, er zitten 1 of 2 dingen in die niet in de andere zitten. Voor wel iets van 0,1% ofzo

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

21-10-2012 om 17:21

Tja

dochter zweert bij de krullenshampoo en crèmespoeling en ik moet zeggen dat onafhankelijk van elkaar anderen ook zeer tevreden zijn over de krullenlijn van Andrélon. Mijn oudste heeft dus shampoo voor blond uit eigen zak betaald. Ik durf daar niet van te zeggen of het beter is dan gewone shampoo. Voor de rest denk ik ook dat de helft sowieso weg kan, omdat het gewoon vraag kweken is. Maar ondertussen vindt mijn man het ook best lekker om zich te mogen wassen met Merk X for men

Thursday Next

Thursday Next

21-10-2012 om 17:45

Nou, vic,

misschien vind je dan wel een supershampoo uit, 2 in 1 die voor alle haarsoorten (lang, kort, pluizen, laagjes) goed is!
Hier trouwens ook op de kop en het laatste met een beetje water. En het allerlaatste met nog een beetje water. En dan het allerallerlaatste... En dan hoop ik dat ik er aan gedacht heb een nieuwe fles te kopen.

Merel

Merel

21-10-2012 om 18:25

Maakt me ook niets uit

Ik heb hier ook shampoo voor krulhaar en shampoo voor iedere dag, en een keertje shampoo voor stevigheid. Oh en ook nog een fles head en shoulders, die moest ik een keer meenemen voor het uitwassen van een kleurtje van dochter. Enfin, man gebruikt die shampoo niet," ik heb geen krullen en heb ook geen stevigheid nodig en ik heb ook geen roos", dus 'de shampoo is op'. Vreemd want ik gebruik regelmatig een van die shampoos als de gewone shampoo op is en merk geen verschil. (en ik ben trouwens degene die alle restjes moet opmaken) de anderen gebruiken de nieuwe flessen, en man beweert dat hij hem dan op zijn kop zet en wel wat gebruikt maar dat niet alles eruit wil.... jaja

Maakt dat nou echt uit, of je shamoo x of y gebruikt?

Volgens mij is het allemaal marketing en flauwekul. Per huishouden liever vijf flessen shampoo met een restje dan één

Kaaskopje

Kaaskopje

22-10-2012 om 13:40

Nou...

... ik ben ook bereid om het flauwekul te vinden, maar ik verbeeld me toch dat de shampoo voor meer volume mijn haar wat steviger maakt waardoor het minder plat gaat zitten. En zoals gezegd wordt door krullenkoppen nogal enthousiast gedaan over de shampoo voor krullen in combinatie met de crèmespoeling.
Daarnaast reageert mijn hoofdhuid op een enkele shampoo met jeuk. Ik heb nu de oude vertrouwde 7 kruiden shampoo van Schwarzkopf en dat gaat prima. Ook niet duur

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

22-10-2012 om 14:16

Die krullenshampoo

Doet echt wel wat. Maar dan alleen bij dochter en mij. Bij de mannen werkt het hier averrechts. En nu heeft dochter bedacht dat ze liever 2 in 1 shampoo heeft. En gebruikt onze jongste nog steeds zwitsal (of nou ja wij dan voor hem). Dus hier staan inderdaad 4 verschillende soorten shampoo. En tandpasta. Ach ja, d'r zijn ergere dingen in het leven zullen we maar zeggen.

Ik zou de restjes trouwens overgieten in de nieuwe fles als die tenminste van het zelfde merk en type is. En anders stukje bij beetje opmaken. Dus idd alle nieuwe volle flessen achter slot en grendel...

Nog een tip

Als er een fles zo goed als leeg is zet ik 'm 's ochtends in een trechter in de nieuwe fles. Dan is ie 's avonds wel leeggedruppeld. Trechter staat bij de badspeeltjes van dochter dus die heb ik standaard in de badkamer.

En nog een tip

Af en toe merkte ik dat ik in de diverse kastjes nog verschillende soorten shamppo en tandpasta en deo en zo had staan. Ik ben het nu eerst aan het opmaken. De soorten die niet bevielen opgeruimd en het huis uit en de rest eerst opmaken voordat er iets nieuws het huis in komt.
Bij het bereiken van de bodem van de fles iets water toevoegen en op de kop zetten is voor mij ook de truc!

Groetjes,
Vonda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.