Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Fleece - soft shell - wind shell - regenjas dilemma

We gaan dit jaar heel weinig bagage meenemen, dus ik zoek hard core buitensport advies. Mijn uitrustingskennis is nog uit midden jaren 90, ik loop achter.

Ik neem nu sport-topjes mee (T-shirt en tanktop), een enkel fietsshirt en 2 lichtgewicht blouses.

Maar dan... ik heb een fleece uit 1999, die laat alle wind door. En een Agu ademende regenjas die niet zo veel ademt.
Kortom, ik vraag me af wat ik mee moet nemen om warm en winddicht te zijn. Is een soft shell genoeg als jas en fleece? Of moet daar per se een wind shell bij? Of is ie te koud en moet er een fleece onder?
Ik ga geen nieuwe regenkleding meenemen, dus een evt jas hoeft niet totaal waterdicht te zijn, daar heb ik die Agu voor. Maar die is weer te zweterig als enige jas.

Kan iemand me helpen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zoon fietst hier elke ochtend

tot diep in oktober met zn softshell jack van protest naar school dus ik zou zeggen dat dat voldoende is? hij heeft er dan een gewone sweater onder.
ik denk dat t voor nu warm genoeg is, evt een shirt met lange mouwen mee?

Inge M

Inge M

14-07-2012 om 17:12

Ik zou gaan voor een softshell met capuchon

Om te fietsen/bewegen is een softshell zeker warm genoeg. Ik vind het ideaal materiaal omdet het ook niet snel te warm zit. Mijn softshell is waterdicht. Neem wel een met een capuchon.

Mocht je in de avond buiten zitten, dan zou ik ook een dunne fleecetrui meenemen (ik vind die van Decathlon ideaal, lekker dun) of een dunne bodywarmer van fleece (ook Decathlon)

rodebeuk

rodebeuk

14-07-2012 om 19:17 Topicstarter

Inge

bedankt voor je uitleg.
en aarghhhh
moet ik nog naar de Decathlon!
Zullen mijn kinderen geweldig vinden, maar poehpoeh mama blijft liever binnen .... ze moeten allebei nog een wielerbroekje, die hebben ze natuurlijk ook bij de Decathlon. Vandaag weer bot gevangen in de stad. En voor bestellen via internet is het weer een beetje laat.

Ik zit zeker in de avond buiten, want we kamperen in onze breedtegraden. Misschien kom ik er toch met dat wollen hemd. We willen echt heel weinig meenemen omdat we de trein willen kunnen pakken, dus de bagagekar blijft thuis dit jaar.

Inge M

Inge M

14-07-2012 om 23:18

Ze zijn open op zondag!

Parkeren boven de winkel, snel in en uit, gaat helemaal goed.

rodebeuk

rodebeuk

15-07-2012 om 09:39 Topicstarter

Dat weet ik inge, dat ze open zijn

...maar het is niet mijn idee van fun, zondag naar de Bijlmer (woon ook niet in Amsterdam).

Bijlmer is verder mooi groen, ik fietste er vroeger graag.
Zondag naar de winkel, daar zit 'm de kneep...

rodebeuk

rodebeuk

21-07-2012 om 15:32 Topicstarter

Nou geweest

...en had een hoop geld gescheeld als ik daar meteen heen was geweest! Veel goedkoper dan plutosport!

Fleecetrui was dubbel afgeprijsd, 2 euro 54!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.