Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

maan.

maan.

20-12-2010 om 14:02

Filodeeg?

Wat moet ik nu met filodeeg?

Dochter had wat boodschappen voor me gehaald, en in plaats van bladerdeeg (voor miniappelflapjes) heeft ze dus filodeeg meegenomen..

Tja.. ik heb nóóit filodeeg en ik heb geen idee wat ik ermee moet doen. (Ik dacht dat het voor loempia's was?)

Kan ik met filodeeg ook gewoon appelflapjes maken? Wat kan ik anders voor lekkere hapjes ermee maken? (niet te ingewikkeld, de kinderen helpen en eten mee)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vullen

met spinazie+blauwe kaas of gerookte zalm+rucola of of of.. Idd ook zeer geschikt voor loempia's, maar persoonlijk vind ik die lekkerder met eigengemaakt deeg (ook zo'n ongelukje, ik wilde filodeeg maar kwam er achetr dat ik wontondeeg had gekocht. Toen maar gegoogeled op zelf maken).

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

20-12-2010 om 14:25

Borek

Van de week op een kerstviering gegeten en meteen het recept gevraagd -nog niet gemaakt.
Vet een schaal in en frommel de helft van het filodeeg erin. Verkruimel wat blokken feta (uit blik met blauwe deksel schijnen hiervoor prima te zijn) en wat platte peterselie, bij voorkeur Turkse. Dek af met de andere helft van het filodeeg.
Meng twee eieren met een glaasje olie en schenk dit er over. Na een paar minuten schenk je er een glaasje spa rood over. Even laten staan en dan afbakken op 200 graden (voorverwarmd) voor 30 minuten.

Er zit (nog) geen vet in

Maan, filodeeg is bladerdeeg zonder vet in losse velletjes.

Daarmee is al duidelijk wat je ermee kan: alles wat je met bladerdeeg doet, maar dan wel eerste even inkwasten met boter of olie.

Er zijn 1000 recepten voor deegpakket achtige dingen... gewoon even googlen.

Met groene asperges en parma ham

En wat parmesaanse kaas. Heerlijk.

Wel iets van 6 velletjes op elkaar doen (met gesmolten boter bestrijken), vulling erin en oprollen. Iets van een kwartiertje in de oven.

Miex

Miex

20-12-2010 om 16:19

Appelflapjes

Ja hoor, daar kun je best (soort van) appelflapjes van maken. Recept: http://www.bbcgoodfood.com/recipes/235608/apple-pie-samosas

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.