Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

brenda

brenda

28-06-2010 om 22:28

Fietstas en fietsstoel?

Wie kan me helpen? Kun je een fietsstoeltje achterop wel met fietstassen combineren? Ik heb het idee dat de voetsteuntjes altijd in de weg zitten?
Bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bagagedragerverlenger

Toevallig heb ik me daarin verdiept omdat ik voor moederdag fietstassen gekregen heb. Het kan wel maar dan alleen met een bagagedragerverlenger en niet met alle fietstassen. Je hebt fietstassen nodig waar je zeg maar 2 repen over de bagagedrager hebt en waar niet dat de hele bagagedrager bedekt is. Aanhangfietstassen werd me in de fietsenzaak ontraden, die krijg je niet van je bagagedrager af met een fietsstoeltje. Ik weet eigenlijk niet zeker of het met alle fietsstoeltjes kan, ik heb een bobike en daar kan het wel bij, CMG weet ik niet.

Archief

Toevallig weet ik dat deze vraag (meerdere keren) in het archief is te vinden.
In elk geval heb ik een dubbele fietstas van Halfords, speciaal voor met een fietsstoeltje.

Inge M

Inge M

30-06-2010 om 01:08

Er is ook een botte oplossing

Koop de goedkoopste fietstassen die je kunt vinden. Snijdt op de plek waar de bagagedrager komt ruimte uit voor alles waar je ruimte nodig voor hebt.
Je houdt nu beschadigde maar wel werkende fietstassen over. Mijn ervaring is dat de tassen het lang uithouden, het snijden maakt niet zoveel uit.

amk

amk

30-06-2010 om 08:56

Inge en speciale tassen

het probleem zit niet in het stuk op de bagagedrager. De tassen zitten in de weg van de voetsteunen. Je kunt moeilijk de tas halveren. Dan vallen je spullen er zo uit.

Er zijn natuurlijk speciale tassen voor dit probleem ontwikkeld. Nadeel is wel dat die een stuk kleiner zijn. Nog steeds lastig te bereiken als het stoeltje achterop zit.

Andere oplossing: bagagedrager voorop laten monteren, en daar een boodschappen krat op. Dat kan met veel fietsen zelfs in combinatie met een voorzitje.

Fraz

Fraz

30-06-2010 om 09:05

Bagagedragerverlenger

en uitsnijden bovenop en dan moet het lukken. Fietstassen zitten zo een stuk naar achter en voetsteuntjes er net voor. Het is wel krap en passen en meten en wringen maar zo heb ik jarenlang gefietst. Die aparte fietstassen vond ik inderdaad te klein en te duur.

Hilde

Hilde

30-06-2010 om 09:47

Ha!

Blij dat er nog mensen zijn met dit probleem. Intussen ben ik al lang van de fietsstoeltjes af, maar ik vond dit echt een probleem. De dame in de (overigens zeer degelijke fietswinkel) presteerde het zelfs om me te vragen waarom ik eigenlijk fietstassen wilde combineren met een fietsstoeltje... Nou, misschien om mijn kind te kunnen afzetten bij de onthaalmoeder en meteen door te rijden naar mijn werk? En ja, dan heb ik plaats nodig om mijn handtas op te bergen, en mijn regenbroek, en mijn fietsslot, en een grote tas met mijn brooddoos, stukje fruit en nog wat paperassen, en eventueel een brood dat ik op de terugweg koop. Oh ja, en ook nog de tas met spullen die mee moeten naar de onthaalmoeder. Daar heb ik dus echt wel gro-o-te fietstassen voor nodig en niet van die kleintjes.
Bovendien wilde ik dat mijn kind niet geprangd zat tussen een rugzak en de leuning van het stoeltje én dat ik op een normale manier op mijn zadel kon zitten (en niet naar voren gedrukt) en mijn voeten gewoon op de pedalen kon zetten (en niet verplicht werd met mijn hielen te fietsen).
Anyway, wij hebben het toen opgelost door mijn bagagedrager te verlengen met een stukje plank en daarop de fietstassen vast te spijkeren. Iedereen content.
Ik vind het wel raar dat de fietsindustrie hier niet op inspeelt en je laat kiezen tussen je kind en je spullen

Bobike, batavus, clarijs

Ik heb een Batavus met verlengde bagagedrager en daarop een Bobike Maxi-zitje. Ik heb om die reden speciaal wat kleinere fietstassen van Clarijs (maat L van 33 cm, ipv XL van 38 cm). Dat past prima en er kan nog steeds aardig wat in.

Chris

Morgana Fata

Morgana Fata

30-06-2010 om 19:40

Hele grote tassen

Hier is het kinderstoeltje bevestigd aan de framebuis. De tassen die ik heb zijn mega groot. De grootste die ik kon vinden. De flappen vouw ik dan naar beneden, daar het fiets stoeltje overheen. Dus de voetsteunen hangen dus in de tassen. Uiteindelijk heb ik dan wel wat minder ruimte, maar nog steeds genoeg voor de boodschappen, schooltassen of wat ik dan ook maar mee wil nemen. Uiteraard moet ik kindlief wel (al dan niet vriendelijk) verzoeken de voeten stil te houden en dus niet de eieren kapot te schoppen .

brenda

brenda

01-07-2010 om 21:09

Bedankt

Bedankt voor alle reacties. We gaan ws de oplossing van fraz proberen. Bagagedrager met plankje verlengen.
Groeten Brenda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.