Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

milly

milly

24-10-2015 om 13:25

fietslicht (die niet van de fiets gestolen wordt)

Dochter kwam vannacht thuis na een avondje stappen, voor de tweede keer dit najaar dat haar voorlicht, werkend op batterijen, van de fiets gestolen is. Zoon had van die losse lampjes, 1 keer op de fiets laten zitten bij de supermarkt waar hij werkt, ook gestolen. Rare gewoonte om andermans fietslicht te stelen maar de politie hier is zwaar aan het controleren op fietslicht, misschien dat het daarom gebeurt.
De vraag is dus, wat is goede verlichting voor de fiets, die er niet afgestolen kan worden? Iemand tips? Ik zag bij de hema wel een soort kleine lampjes die je met van die tie wraps kunt bevestigen maar die waren knalgroen van de buitenkant. Als ik echt niets anders kan vinden, koop ik die wel maar voor een 16- en 18-jarig wel wat erg fleurig en een beetje kinderachtig. Ze zijn vrij klein, led volgens mij, mag dat van de politie?

Angela67

Angela67

24-10-2015 om 13:34

met ducktape

kijk even bij welke van de soort lampjes dit het makkelijkste kan, maar ik maakte ze altijd vast met ducktape of gewone tape. Je moet het de dieven net iets moeilijker maken dan gemiddeld en dan maar hopen dat ze je fiets overslaan.
verder is naafverlichting geweldig, maar dat moet dan in de fiets zitten dus dat lukt alleen bij duurdere fietsen.
gr Angela

Mikke

Mikke

24-10-2015 om 13:40

Hier

Ik heb van die losse lampjes van de Hema, altijd standaard 'n reservepakje in m'n tas voor als ze leeg zijn. Nu heb ik toevallig een keer die met tie wraps (ik vind ze niet te kinderachtig voor mij ), en die zijn perfect voor op het stuur maar lastig te bevestigen aan de achterkant.

Overigens is m'n fiets ook nog voorzien van gewone lampen (op batterijen), die gebruik ik dus aan de achterkant. M'n voorlamp gaat om een of andere reden altijd te snel leeg. M'n kinderen hebben allebei normale lampen (op batterijen). Hier trouwens nog nooit gehad dat er verlichting werd gestolen, terwijl we in een druk gebied van een studentenstad wonen.

milly

milly

24-10-2015 om 13:54

hoe?

Angela67, hoe doe je dat met duck tape (geweldig spul, gebruik het ook overal voor)? Plak je dat over de schroeven heen? Die van dochter zat met schroeven vast die dus losgedraaid zijn. Het was een goedkope lamp van de action maar toch.
Mikke, het is de kleur die het hem doet voor oudste, knalgroen, appeltjesgroen, zeg maar. Ik geef er verder zelf ook helemaal niets om. Hier worden ze dus wel gestolen. Er was vannacht een controle, groot feest in de stad waar veel jongeren van heinde en verre op af komen. Ik denk dat het zich doorsprak per whats app en dat daarom die lamp verdwenen is. Dochter ging zo laat naar huis dat die controle alweer afgelopen was, elk nadeel hep zun voordeel. We wonen niet eens in een studentenstad, er is wel een faculteit van HBO.

Angela67

Angela67

24-10-2015 om 14:01

ik weet niet

hangt beetje af van type lampje, eerst met doorzichtige tape (we hebben zo'n hele brede rol doorzichtig plakband) het lampje vastzetten aan stuur of achterrekje, zodanig dat je nog wel bij het knopje kan. En daarna nog met reepjes ducktape alles vastzetten zodat je nog wel het licht ziet en bij het knopje kan.
beetje fröbelen zeg maar
gr Angela

Ava

Ava

24-10-2015 om 14:30

Spray van Volvo

Je hebt sinds kort een spray van Volvo, life paint. Het licht op als het verlicht wordt in t donker. Overdag zie je er niets van. Handig voor op je jas en rugzak of je fiets. Geen vervanging maar wel handig voor erbij. Geen idee hoe duur het is.

Angela67

Angela67

24-10-2015 om 14:31

lichtjes /ava

punt is dat je alsnog een boete krijgt van de politie omdat je geen licht hebt. dus veiliger is het wel, maar lost niet lampjesprobleem op helaas.
gr Angela

Inanna

Inanna

24-10-2015 om 14:49

of schroefjes saboteren

Heb je zelf ook last van als je ze ooit wilt losschroeven, maar misschien de schroefjes vastlijmen met secondelijm of de kopjes openboren zodat ze niet meer losgeschroefd kunnen worden. Of een afwijkende soort schroeven gebruiken die niet met een platte of kruiskopschroevendraaier losgemaakt kunnen worden.
Of standaard een extra setje lampjes in je jaszak voor het geval je lamp wordt gestolen of het niet meer doet.

Jamie

Jamie

24-10-2015 om 15:39

hmm

De cortinafietsen hebben een losse voorlamp die laag naast het wiel wordt vastgeschroefd, zo'n type voorlamp als wij hadden vroeger maar dan met batterij. Ik zou naar zoiets kijken.

Mijn oudste haalt zijn lamp altijd van de fiets af, dat kan dus ook nog een oplossing zijn: een lamp die makkelijk afneembaar is.

Kijk even goed wat er te koop is bij action, fietsenwinkel, halfords, anwb etc en wat bij je kind past. Bij mijn ene kind moet het goed vastzitten en dus niet van die dingen met simpele schroefjes, de ouderwetse lampen dus maar dan op batterijen want hij vergeet het mee te nemen. Mijn oudste heeft liever meeneemlampjes.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.