Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

fietsjas voor kinderen?

Oke, deze vraag komt natuurlijk ook elk jaar terug, maar na een kwartiertje zoeken in het archief, zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik ben op zoek naar een fijne jas voor mijn dochters die volgend schooljaar elke dag 25 km moeten gaan fietsen. Liefst een jas die waterdicht is, met capuchon, niet al te warm (geen winterjas). Ik heb bij anwb een mooie softshelljas gezien die de dames ook wel zien zitten, maar daar zit weer geen capuchon op! Hebben jullie nog suggesties voor soorten jassen of winkels? Uiteraard bij voorkeur voor een aardige prijs

Bedankt alvast voor het meedenken!

Marie

Marie

22-07-2015 om 10:47

Even wachten

Zou nog even wachten met een speciale jas aanschaffen. Denk dat er straks in de herfst wel weer jassen met capouchon te koop zijn.
Heb hier bijvoorbeeld 2 ANWB-softshelljassen met capouchon aan de kapstok hangen (paar jaar geleden in uitverkoop gekocht - 3 voor prijs van 1).
Wij wonen trouwens in een gebied waar veel gefietst wordt naar school en de meiden dragen meestal vooral hun gewone jassen (looks zijn erg belangrijk natuurlijk).

Verder kun je natuurlijk ook eens bij de Decathlon kijken

https://www.decathlon.nl/Kopen/Softshell

En de aanviedingen bij Aldi en Lidl in de gaten houden. Of naar een outdoorshop gaan.

Maar ik raad je aan om nog even te wachten.

Angela67

Angela67

22-07-2015 om 10:48

softshell met capuchon

gewoon even doorzoeken, die zijn er prima.
'goedkope' sportzaken, scapino etc.
zalando zelfs misschien, wehkamp, oh ja, H&M!
gr Angela

Mijntje

Mijntje

22-07-2015 om 11:01

ik heb er zelfs 1 bij de zeeman gekocht, ik weet niet of ze die nu ook hebben, je moet er 'tegenaan lopen'. Succes!

Moni

Moni

22-07-2015 om 11:21

Wibra

Wibra heeft de laatste twee jaar in het najaar goede softshell jassen gehad. Mijn oudste heeft die nu twee jaar in gebruik.
Verder kun je kijken bij Decathlon en C&A online.
Softshell is heel prettig maar wel wat warm aan het begin van het schooljaar. Dan is een gewoon regenjack in een leuk kleurtje prettiger. Lidl heeft geregeld fijne regenjacks die er best aardig uitzien.

najaar

in het najaar hebben ze weer overal softshell jassen met capuchon, mijn zoon heeft m 2 jaar gebruikt als winterjas, was warm genoeg als hij moest fietsen zei hij.
In het begin lijkt t me ook te warm hoor, dan is een dunne waterdichte jas fijner.
Er zijn ook 3 in 1 jassen bij Declathon, kun je altijd mee doen, deel er in of eraf.
Bij cranenbroeck hebben ze ook heel veel goedkope jassen die fijn zijn.

Yaron

Yaron

22-07-2015 om 14:22

gewone jas

Hier zoon die ook fietst naar school, 17 km heen 17 km terug, maar hij heeft z'n gewone dunne zomerjas aan, vanaf de herfstvakantie of eerder als het nodig is z'n winterjas. Hij had voor de winter een gaastra zeiljas, dus wind en waterdicht. Het regenpak doet ie alleen aan als het hard regent op de heenweg, anders 'kan' dat niet. Ik heb zelf een soft shell jas, maar die vind ik al snel te warm op de fiets, dan draag ik liever een sweatvest.

Marieke

Marieke

22-07-2015 om 17:54

zeiljack

Ik heb een zeiljack voor mijn dochter gekocht, waterdicht met capuchon. Ook voor de winter, ideaal! De softshell is een prima jas, maar niet als het regent.
Nu nog de regenbroek... maar dat lijkt een onmogelijke missie: die doet ze echt niet aan! Liever nat regenen dan een regenbroek.

jons

jons

23-07-2015 om 23:24 Topicstarter

benieuwd

we gaan morgen naar de stad, wellicht vinden we een leuke jas (of 2) en anders wachten we inderdaad nog even af. De opmerking over de warmte van zo'n softshelljas hou ik zeker in gedachten! Dank voor het meedenken!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.