Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dendy Pearson

Dendy Pearson

27-06-2013 om 20:34

Fiets, welke framemaat

Hallo,

Dochter van bijna 11 is aan een nieuwe fiets toe. Online zien we een mooie. Maar nu moeten we kiezen tussen frame 45 of frame 50. Dochter is nu 1.47 en is fijn gebouwd. Ik verwacht niet dat ze langer dan 1.65 gaat worden. Welk frame is dan verstandig? Wie denkt even mee? Over een jaar staat deze fiets dagelijks bij het station, daar gaat íe mee lijden. De fiets die we op het oog hebben is de puch cult. Daar kan weinig aan kapot.Dat we deze fiets willen is om de prijs. Dan is het minder erg als er over 2 jaar niets meer van over is.

Dendy

lennest

lennest

27-06-2013 om 21:05

Klein frame

Wij kochten voor onze dochter 4 jaar geleden ook een fiets met een kleiner frame. Het stapt makkelijker op en af en als het zadel in de hoogste stand staat, kan ik er met m'n 1.75, ook op fietsen.

Annet

Annet

27-06-2013 om 22:16

Nog bijna 20 cm groei te gaan

Dat betekent dat je niet nu een fiets kunt kopen voor veel jaren.
Ik denk dat je nu op het kleinste frame uitkomt en daar doe je dan mee tot dochter door de groeispurt heen is. De groeispurt duurt bij meisjes ruim een jaar.
Ik zou niet veel geld spenderen aan een fiets op deze leeftijd. Dan kun je beter een goede fiets kopen als ze bijna uitgegroeid is.
Hier kreeg dochter met 11 een 28 inch fiets met lage framemaat. Met net 13 was ze eruit gegroeid. De fietsmaat daarna (hoger frame) gebruikt ze nu met ruim 15 jaar nog steeds.

Koop niet te groot

Koop alsjeblieft geen fiets die te groot is, dan zie je die beginnende pubers soms zo stuntelen en vallen. Zeker als ze in een groep fietsen en de hormonen beginnen te gieren.

Mijn dochter had een 46 cm frame (sparta). Gekocht in groep 7. Om de fiets iets hoger te maken is er later zadelvering op gezet. Ze is nu 16 en heeft een fiets met 48 cm frame en is 164 cm.
Maar waarom kijk je anders niet op marktplaats voor een tweedehands die nu goed past en koop je als ze uitgegroeid is een andere fiets (indien nodig).
In mijn ervaring worden er genoeg kleine damesfietsen aangeboden, veel meisjes groeien er af en veel oudere dames stappen over op elektrische fietsen.

P

P

28-06-2013 om 11:17

Eens met wiske

Koop een fiets die nu goed past tweedehands op mp en koop als ze nog wat verder gegroeid is eentje waar ze nog 10 jaar of meer op kan fietsen.

Vic

Vic

28-06-2013 om 11:26

Hier

Mijn dochter was rond de 1.50 m. toen ze naar de brugklas ging. We hebben toen een 28" fiets gekocht met een laag frame (weet niet welk formaat), waar ze op de laagste stand zadel goed op kon fietsen. Inmiddels, 2 jaar verder, is ze ca. 1,58 m. (we hopen nog op die laatste 2 cm.), en is het zadel iets hoger gezet. De fiets past verder nog prima.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

28-06-2013 om 11:51

Tweedehands

Tuurlijk wil ik graag een tweedehands, ik hou mp in de gaten. Maar de tweedehandsjes met klein frame zijn niet in de buurt of belachelijk duur. De fiets die we op het oog hebben valt mee qua prijs en kunnen we via het fietsplan doen. Kost dus alleen een paar dagen.
Dank jullie wel voor de reacties, we gaan voor een laag frame.

Dendy

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.