Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ise

Ise

03-04-2011 om 14:55

Fiets voor zoon

Het zoveelste fietsdraadje.....
Zoon is toe aan een nieuwe fiets, maar het liefst blijft hij op zijn te kleine oude fiets rijden. Die ziet er verder nog keurig uit, dus jongste kan er weer een paar jaartjes mee vooruit. Nu zijn er weinig fietsen waar zoon enthousiast van wordt, behalve de Batavus Bub met 3 versnellingen. Wij hadden eigenlijk een fiets met meer versnellingen in ons hoofd vanwege de afstand die hij straks naar het VO moet fietsen, een kleine 10 km. Het voordeel van de Batavus is volgens mij wel dat er weinig kapot aan kan gaan en de bagage zowel voor als achterop meegenomen kan worden (of toch gewoon op de rug). Maar zouden die 3 versnellingen wel voldoende zijn als je ook dagelijks twee keer een brug over moet fietsen? En is er iemand die ervaring heeft met de Batavus Bub?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

03-04-2011 om 15:12

Hmm

Ik heb geen ervaring met fietsen maar als ik naar zoon kijk die dagelijks veertien kilometer aflegt met één viaduct per enkele reis, denk ik dat drie versnellingen echt genoeg is. In het begin is het misschien even afzien maar voor je het weet heeft jouw zoon een super fietsonditie.

Vera

Anonix

Anonix

03-04-2011 om 15:26

Bub!

Bub is een leuke fiets, je zoon heeft smaak!

Ik fietste vroeger zelf 15 km enkele reis naar school op een van-8-tot-80-fiets, met alleen 'n terugtraprem... (ik vond de fiets met 21 versnellingen die mijn ouders hadden uitgezocht minder leuk dan de rammelbak die ik zelf blauw met wolkjes had geschilderd ).

Overigens fiets ik nu op een Personal Bike met 4 versnellingen, is echt zat voor mij!

Ise

Ise

03-04-2011 om 17:03 Topicstarter

Net gefietst

..naar de nieuwe school. Op zijn te kleine fiets met 3 versnellingen. Maar het ging goed! Ik vind de Bub ok erg leuk om te zien. En met zijn conditie zit het inderdaad wel goed.

Tango

Tango

05-04-2011 om 22:25

Kan best hoor

3 versnellingen. Ik fietste vroeger 12 km naar school. Moest ook nog diverse hellinkjes over, want we woonden op de Utrechtse Heuvelrug. Nooit een probleem gevonden. Fietsen met veel versnellingen zijn een uitkomst in zeer heuvelachtige gebieden zoals Zuid-Limburg, maar verder heb je dat niet nodig. Kan alleen maar sneller kapot gaan. Gewoon die Batavus kopen, lijkt me prima.
Wel bijzonder trouwens zo'n jongen die liever op zijn te kleine fiets wil rijden. Mijn dochter vindt haar fiets juist altijd snel te klein en wil er dan niet meer op rijden tot ze een grotere heeft. Heeft eens een half jaar strijd opgeleverd bij ons omdat ze naar ons idee nog best op haar fiets paste en dus nog geen nieuwe kreeg, maar zij zei dus dat iedereen al een grotere fiets had dan zij. Na dat half jaar zeuren hebben we voor haar een tweedehands fiets gekocht, een paar maanden voor haar verjaardag. Blij dat ze ermee was! En hij was echt bij lange niet zo mooi als de fiets waar ze daarvoor op reed.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.