Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

k@rin

k@rin

14-04-2011 om 10:23

Fiets inruilen

Dochter is toe aan een damesfiets. Zij heeft nu een alpina fiets van 26" van bijna 3 jaar oud, die nog in perfecte staat is. De huidige verkoopprijs van deze fiets is € 349,00. Iemand een idee wat de inruilwaarde van deze fiets zou zijn bij aankoop van een nieuwe.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

14-04-2011 om 11:07

De fietsenmaker

daar kun je ook vrijblijvend vragen wat hij ervoor zou geven. En vind je dat niet genoeg, zet je m op marktplaats. (de fiets dan, niet de fietsenmaker )

k@rin

k@rin

14-04-2011 om 11:22

Haha

de fietsmaker zullen we maar niet op marktplaats zetten. Fiets staat al 3 weken op marktplaats, hoogste bod 40 euro, en als ik dan reageer naar bieders toe, hoor je niets meer. Ik ben ook pas na de pasen in de gelegenheid om naar de fietswinkel te gaan. Ik zat zelf te denken aan € 100,00.

Krin...

Ik heb wel eens kinderfietsen ingeruild bij de fietsenmaker. Best grote, en van een goed merk, en in prima staat. Kreeg er toch tegen de 100 euro voor (per fiets) herinner ik me. Kochten we wel 3 nieuwe kinderfietsen terug... (en leverden er 2 in)

Ingrid

Puck

Puck

14-04-2011 om 12:36

Ik vind 40 euro voor een fiets van 3 jaar die er nog perfect uitziet te weinig. 100 euro is voor MP misschien te hoog gegrepen, maar 70-80 euro zou je er toch wel voor moeten kunnen krijgen. HAngt misschien ook af van de kleur van de fiets en ook van het overige aanbod in jouw regio.
En wat je er bij de fietsenmaker voor krijgt zal voor een deel ook afhangen van wat voor fiets je ervoor terug koopt. Als jij een tweedehands terugkoopt dan heb je kans dat de fietsenmaker je oude fiets niet wil innemen. Koop je een nieuwe fiets dan zal je inruilprijs afhangen van de prijs van de nieuwe fiets. Koop je een fiets van 300 euro dan krijg je minder voor je oude fiets dan wanneer je een nieuwe fiets van 800 euro koopt.

ishtar

ishtar

14-04-2011 om 14:15

Heb je hem op bieden

staan, of op een vraagprijs/bedrag en bieden toegestaan.
Mijn ervaring is dat als je alleen bieden hebt, zonder richtlijn, de meest belachelijke biedingen langs komen.
Ik heb laatst 2 keer een jongensfiets van mp af, bij beiden rond de 100 euro betaald. Prima fiets, prima prijs. Er staan ook rustig fietsen waar ze 150 of meer voor vragen, staan nog biedingen bij ook.
Ik zou hem eraf halen, overnieuw neerzetten en een mooi bedrag vragen (je kunt altijd op 150 starten) en dan kijken wat je aan biedingen krijgt.
Heb je een uitgebreide beschrijving? Wil ook nog wel eens 'helpen'
Succes!

Tijgeroog

Tijgeroog

14-04-2011 om 16:21

Zorg op marktplaats ook voor mooie foto's, van verschillende kanten. (ik ben op 't moment op mp een fiets aan het zoeken, wat voor foto's er soms bij staan... Zo donker dat je niets ziet, onscherp, recht van voren zodat je alleen het stuur ziet)
En zorg dat je de categorieen (aantal inch etc) allemaal ingevuld hebt, dan wordt ie ook beter gevonden.
Bij bieden kun je trouwens ook een bieden-vanaf-prijs neerzetten, dan krijg je geen onzinbiedingen meer.

Informatie

Dezelfde ervaring als Tijgeroog: ik wil wel graag een beetje weten hoe de fiets eruit ziet en dat is niet bij alle foto's even duidelijk! Bij advertenties in de trant van "leuke fiets, doe een goed bod", haak ik acuut af. Hoe meer informatie, hoe beter, wat mij betreft.
n@nny

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.