Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dendy Pearson

Dendy Pearson

26-06-2014 om 09:58

fiets gejat

Nou hebben ze gisteren mijn fiets uit de tuin gejat. Ik heb een inboedel- en tuinverzekering, maar kan nergens vinden of een fiets hier onder valt. Heb wel een mail naar de verzekeraar gestuurd, maar hoor graag van jullie of iemand dit weet?
Fiets stond trouwens niet op slot.

ik meen mij te herinneren

Dat als de fiets niet in een afgesloten ruimte staat (garage die op slot is bijvoorbeeld) en niet op slot staat, dat 'ie dan niet verzekerd is.

Hopelijk is je verzekering coulant... Balen zeg, uit je eigen tuin!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

26-06-2014 om 10:09

ben ik ook bang voor

Ik hoop nog een beetje op de tuinverzekering. Maar het zal wel niet.
Ik baal ook. Een nieuwe fiets zat niet bepaald in mijn planning.
En het stomme is dat mijn honden goed hebben gewaakt en ik alleen maar van de zolder af heb geroepen dat ze stil moesten zijn

Marjo

Marjo

26-06-2014 om 11:30

hier ook niet

fiets stond in tuin en niet op slot. Op klaarlichte dag terwijl ik thuis was. Fiets van 1000 euro foetsie. Niet op slot, tuin toegankelijk dus niet verzekerd. Je tuin en eigendommen zijn een soort openbaar bezit geworden op die manier.
Er zijn altijd mensen die denken wat het mijn is het dijn is.

Zoals Jippox

Bij ons zijn destijds drie fietsen uit de tuin gestolen (jaja, het kan altijd nog erger!). Verzekering erop nagelopen en ja hoor: geen vergoeding. Fietsen moeten vanuit een afgesloten ruimte zijn gestolen, anders wordt er niet uitgekeerd.

Echt balen dus. Maar misschien heeft jouw verzekering andere voorwaarden?

hier ook

fiets weg uit de tuin. Stond niet op slot.

maarre - hoe is het met fietsen in eigen tuin die wél op slot staan?

Dalarna

Dalarna

26-06-2014 om 17:51

bromvlieg

Net zoals dat je fiets bij het station staat, daar moet je wel voor verzekerd zijn.

fiets

meestal kan je bij een kringloopwinkel een fiets voor een mooie prijsje kopen (blijft natuurlijk zonde!) en of als je toevallig een uitkering heb dan maak je kans dast je bij een fietsbank (soort van voedselbank) gratis fiets halen!.

Je kan ook bij de politie vragen wanneer ze hun opslag weer open stel zodat je daar een fiets over kan nemen voor een zacht prijsje!

en nog goedkoper maar zeker niet altijd verstandig.
Je jat er gewoon 1!!

Het blijft zonde van je centen

succes

Dendy Pearson

Dendy Pearson

27-06-2014 om 09:36

nou

een fiets terugjatten lijkt me een slecht idee. Daar wilde ik maar niet aan gaan beginnen.

Ik koop maar een nieuwe, heb al een mooie uitgezocht. Online zijn er nog best leuke aanbiedingen. Op mp staan óf hele dure 2ehandsjes of fietsen waarvan ik vermoed dat ze gestolen zijn. Te goedkoop en de eigenaar heeft er een heleboel in de aanbieding. Lijkt me heel erg om onderweg aangesproken te worden door de vorige eigenaar.

Mijntje

Mijntje

27-06-2014 om 10:31

marktplaats

Of een tweedehands fiets bij een fietsenwinkel (zit garantie op)of bij de fietsenuitleen bij het station. Een goed slot erbij is ook belangrijk (en die gebruiken

Dendy Pearson

Dendy Pearson

27-06-2014 om 10:38

fietsenwinkel

Voor 2ehandsfietsen in een fietsenwinkel betaal je hier de hoofdprijs. Echt idioot. Tegenwoordig heb je online bij een fietsenoutlet voor ong. dezelfde prijs een nieuwe.

Mijntje

Mijntje

27-06-2014 om 11:08

merkfiets

Ik zou zelf wel liever gaan voor een tweedehands merkfiets (goede) dan een nieuwe goedkope, die vaak korter meegaat. Was pas op de Rekenkamer (tv)
Maar je bent al voorzien Veel kilometers toegewenst!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

27-06-2014 om 11:28

Mijntje

Ik heb gewoon een gazelle gekocht.
Er stond bij de fietsemaker een 2ehands Gazelle Primeur in dat donkerblauw van vroeger voor 280 euro. Gewoon zoeentje met 3 versnellingen. Ik heb nu een Gazelle esprit voor 80 euro meer. Een model van vorig jaar.
Ik vind een fietsenmaker echt duur.

Mijntje

Mijntje

27-06-2014 om 11:34

Dendy

Goede koop! Maar koop er nu wel een goed slot bij

Hanne.

Hanne.

27-06-2014 om 11:50

idd goede deal

En gebruik het slot . Ook in de tuin

Dendy Pearson

Dendy Pearson

27-06-2014 om 12:29

zal ik doen, dames

En als mijn hond blaft zal ik ook even kijken waarom ze dat doet. Ik heb tenslotte ook niet voor niets een blaffert aangeschaft

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.