Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

nathalie

nathalie

23-10-2012 om 13:05

Ff zeuren Bijna ongeluk.

dient nergens voor, maar dan ben ik de schrik in m'n benen wat eerder kwijt.
Net flink boodschappen gedaan en ik fiets met 2 volle fietstassen, een volle fietsmand en een volle tas aan het stuur naar huis. Situatie is weg, stoep, fietsstrook en wilde grasberm. Het fietspad ligt dus tussen stoep en berm in. Er loopt voor me een mevrouw met 2 honden rechts op het fietspad naast de berm. Ik heb flink snelheid maar ik kan er goed omheen. Komt er vlák voor mijn voorwiel 1 van die honden aan een lange lijn naar links het fietspad over bijna tot aan de stoep...ik knalde bijna tegen de stoeprand met mijn volle fiets maar kon nog net op tijd de hond omzeilen en van mijn fiets springen, niemand gewond en alles nog heel.
Zohee, dat ging maar net goed, zucht ik. Waarop de hondenmevrouw van leer begint te trekken! Kijk toch uit mens, je ziet me toch lopen en meer zo. Ik zeg dat dit het fietspad is en dat ze beter met de honden op de stoep kan lopen. Jamaar ik moet ze toch uitlaten zegt ze. Dan moet moet je weten dat hier in de gemeente het verplicht is om poepzakjes bij je te hebben en achter je hond op te ruimen, en de hondenbelasting is afgeschaft. Wou ze nu echt beweren dat het handiger is om poep uit het lange gras te peuteren dan van de stoep of uit de goot te rapen? Die had geen zakjes bij zich wat ik je brom.
Grrr, honden niks mis mee maar die baasjes!
Zo, jullie hoeven niks maar de bibbers zijn wat gezakt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gevaar

Lang lang geleden was ik betrokken bij motorcross. Ik kon niet goed snappen dat er honden los liepen en soms ook nog op het circuit terecht kwamen waar op dat moment de race gereden werd. Ook bij marathons en grote publieksevenementen waar hondjes geen kant opkunnen en dan happend om zich heen bijten. Jaren de lift gemeden waar een eigenaar van een grote hond het toestond dat dat dier met zijn poten op je schouders ging staan. Of ineens naar voren sprong als je je fiets uit de box kwam halen. Idioot gewoon. Toch is het een incident. Ik ben de afgelopen jaren nog veel banger geweest van voetgangers die onoplettend oversteken en mij met fiets en al omver lopen.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-10-2012 om 15:15

Lange lijn

Man en ik zeggen vaak tegen elkaar dat die lange lijnen afgeschaft zouden moeten worden. Lévensgevaarlijk. Wat jou gebeurt is is daar een bewijs van.
Ik wil best uitkijken voor hondjes die uitgelaten worden, dus ik ga al een beetje aan de kant in verband met mogelijk onverwachte bewegingen, maar ik zou ook hoogst chagrijnig zijn als een hond aan lange lijn opeens voor mijn fiets langs kruist. Die mevrouw van jou had haar hond zo kort moeten houden dat hij geen gevaar op het fietspad kon opleveren.

+ Brunette +

+ Brunette +

23-10-2012 om 16:14

Wat denkt die mevrouw wel!

Het fietspad is het fietspad. Zou ze ook zo van leer zijn getrokken als een automobilist gierend moet afremmen? Het is háár verantwoordelijkheid om haar honden in toom te houden.

Mari

Mari

23-10-2012 om 17:49

Belachelijk!

Nou ja zeg, wat een reactie, zij zit duidelijk fout. Zou ze echt zo arrogant zijn of erg geschrokken. Ze had haar excuses moeten maken en je mee helpen!

Bellefleur

Bellefleur

24-10-2012 om 09:12

Boodschappentas

De mevrouw zat goed fout. Maar die volle boodschappentas aan het stuur vind ik niet slim.

nathalie

nathalie

24-10-2012 om 18:01

Haha

nou, jullie reacties doen me wel goed hoor. Maar ik zal voortaan nóg voorzichtiger zijn als ik een hondenbaasje in de verte zien en er niet van uit gaan dat die de hond aan de kant houdt. Dat was een beetje naïef blijkbaar.
Bellefleur je hebt helemaal gelijk met die tas aan het stuur. Die hou ik daarom altijd wel vol maar ook licht. Nu zaten er 3 broden in. Wel volumineus maar niet zwaar.

Bellefleur

Bellefleur

25-10-2012 om 09:37

Nathalie,

dan is het goed

Gevaarlijk

Die vrouw met hond zat echt fout, maar een volle tas aan het stuur, licht of zwaar maakt niet heel veel uit, en ook nog een volle fietsmand, maakt het sturen ook wel erg lastig en gevaarlijk. Dat zou ik ook niet meer zo snel doen als ik jou was.
Ik doe dat ook echt noooooooooit

groetjes van Charlotte

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.