Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lowlander

Lowlander

23-08-2012 om 08:39

Festival shirt hoe krijg je dat schoon

Wij waren afgelopen weekend op Lowlands. Het was erg leuk. Maar helaas mijn man had een wit t-shirt aan waar hij erg blij mee was. Maar omdat het zo droog was waaide er erg veel zand en stof op. En tegelijkertijd krijg je regelmatig een plons water over je hoofd (jaja het watergevecht bijvoorbeeld) En dan droogt dat weer op om nog eens herhaald te worden; oftewel de modder zit er lekker in gebakken.
Maar nu is zijn voorheen kraakwitte shirt voorzien van bruine vegen En omdat er opdruk op zit durf ik het niet zomaar in een bleek te zetten.
Het heeft al een nacht in sop geweekt en ik heb het vrij heet (50 graden) gewassen. Volgens mij is hij nu ook licht gekrompen...
Maar nog steeds bruine vegen, vooral in de nek.
Zucht waarom trek je dan ook een nieuw wit shirt aan...
Iemand nog een idee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Klaartje

Klaartje

23-08-2012 om 09:21

Ik zou het

eerst eens proberen in de vanish of iets dergelijks te zetten en als dat niet lukt in water met bleek. Gewoon met niet te veel beginnen en als het niet genoeg is iets sterker maken. Shirt kan je zo ook niet aandoen, dus ik zou het gewoon proberen. Deed ik vroeger toen de kinderen klein waren geregeld, vaak valt het erg mee met de opdruk.

hang het nat op om te drogen in de zon, niets zo efficient tegen vlekken als de zon.

Katoen?

dan met een scheutje bleek (goed roeren eerst) en tshirt er in, af en toe roeren zodat je geen gele bleek vlekken krijgt.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-08-2012 om 13:33

Hoe heette

dat spul van Wibra ook alweer? Dat was overal goed voor toch?
Het gaat om Saharazand-vlekken waarschijnlijk, misschien vind je met dat woord meer tips.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-08-2012 om 14:20

Haha

Nou ja, je wilt de vlekken wissen, dus je eigen is ook prima

Marie

Marie

23-08-2012 om 15:52

Met voorwas op 60 graden

Hoi
Ik had zo'n shirt eerst behandeld met vloeibaar vlekkenmiddel van de Ariël en dan met inweken en voorwas op 60 graden gewassen in de Ariël. En dan inderdaad in de volle zon hangen.
Kijk "bedorven" is het toch al, dus minder kan het niet worden van zo'n agressieve wasbehandeling.
succes

Fiorucci

Fiorucci

23-08-2012 om 18:55

Een voorwas kan wonderen doen.

marie

marie

23-08-2012 om 23:53

Biotex

Hoi
Nog vergeten, als voorwasmiddel gebruik ik Biotex.

+ Brunette +

+ Brunette +

24-08-2012 om 22:07

Ouderwets schrobben

Heb je geen oude tandenborstel ofzo waarmee je de vlekken te lijf kunt gaan? Dat heb ik laatst gedaan toen inweken, chemische middeltjes en een zonnebad niet hielpen.

Sinds ik t badpak

van dochter van t weer ontdaan heb door het in de vanish te zetten, ga ik dat overal mee proberen. Gewoon in een emmer wat kokend water, vanishachtig spul oplossen, warm water erbij en laten staan.

mix

mix

26-08-2012 om 17:10

Groene zeep

krijg ik hier het meeste mee schoon. Vlekken vochtig maken, scheut (als je de vloeibare hebt) groene zeep er op, paar uur in laten trekken, vochtig maken, wat opruwen tegen elkaar en in de wasmachine, desnoods herhalen

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

31-08-2012 om 16:58

Nog een keer vanish!

En dan nu misschien wat heter, wat meer en wat langer.
Of heeft het shirt erg geleden onder de vorige Vanishbeurt?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.