Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Elise

Elise

01-03-2012 om 22:43

Felle broeken met 45+ jaar?

Oké titel zegt het al: wat vinden jullie van vrouwen van zeg 45 jaar en ouder die van die felle strakke (lange) broeken dragen die nu helemaal in zijn (in elk geval bij jongere meiden zoals mijn puberdochter)?

Ik overweeg er een te gaan kopen, moet nog tijd vinden om te kijken hoe ik ze bij mij vind staan, maar hoorde iemand anders daar heel afkeurend over praten (die vond dat strakke witte broeken of zwarte broeken wel kunnen maar niet van die felgekleurde). Niet dat ik het daarom meteen zou laten (ik ga het eerst maar eens aantrekken), maar was wel benieuwd wat jullie ervan vinden.

Overigens, voor het geval het uitmaakt voor jullie mening, ik ben vrij slank (maat 36-38 bij ca 1.65m), maar niet superslank zoals jonge meiden natuurlijk .


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Doen

niets je er van laten weerhouden dat te dragen waar je zin in hebt. En dan kom je er zelf wel achter voor de spiegel thuis (!) wat je er nu echt van vindt.

Ik (37, maat 36) zou voor fel groen of rood gaan. Ik moet weer eens de stad in, ik heb ook zin in een felle strakke broek, ik woon overigens in een zeer skinny zwarte wax broek, zalig zit hij al hangt mijn uitdijende buikje wel over die te lage tailleband, ach ik moet weer gaan sporten....

Doen!

Mijn 40 jarige maat 42/44 zit soms ook in een paars-lila broek.
Hartstikke leuk!

Fiorucci

Fiorucci

02-03-2012 om 08:00

Doen

gewoon doen!

Ja hoor

Gisteren toevallig even de stad in geweest en in de winkels waar ik langs liep zag ik overal ik felle kleuren in de rekken hangen (zowel kleren als groene, rode, blauwe laarsjes etc.).

Als je kiest voor een felgekleurde broek dit seizoen ben je in ieder geval vast niet de enige.

Chris

Roosje Katoen

Roosje Katoen

02-03-2012 om 10:58

Rood

Ik ben dan wel 40-, maar heb pas zo'n rode broek aangeschaft en heel veel complimenten ervoor gekregen. Doen dus!

Nouhou

Die kleur? Helemaal doen!! Lekker sprankelend. Maar zo'n strakke broek, nee daar moet ik toch niet meer aan denken eigenlijk. Vind ik toch wel een beetje leeftijdgebonden, zelfs als je heel slank bent.

Het is een kwestie van smaak

dus er valt niet veel over te zeggen verder.
De vraag is alleen maar of het jouw smaak is. Nog even het begin nagelezen: je vraagt wat ík ervan vind.
Ik vind het meestal niet passend, overigens ook niet bij jonge meiden, omdat ik niet op alle details van andermans anatomie zit te wachten. Ik begin me behoorlijk victoriaans te voelen, maar in mijn perceptie is het zo veel eleganter om nog wat aan de verbeelding over te laten...

Vic

Vic

02-03-2012 om 11:22

Plaatje?

Wat zijn dat dan voor broeken? Heeft iemand een plaatje? Ik stel me er nu een skinny bij voor, in het paars, rood of groen. Maar dan begrijp ik weer niet waarom dat niet zou kunnen.

Inderdaad skinny's

Die felgekleurde broeken die je nu ziet zijn inderdaad skinny's. Waarom zou dat niet kunnen? Als je daar Iets langers op draagt heb je geen last van kamelenteenproblemen e.d.

Interessante vraag in deze is vanaf welke leeftijd je 'eigenlijk' niet meer aan de high street mode kunt meedoen. Ben je met veertig al veroordeeld tot pantalons?

Chris

Doen!

Als jij het maar mooi vindt en je je lekker in voelt.
Mocht het estetisch gezien eigenlijk geen porum zijn, dan verlevendig je in elk geval het straatbeeld!

skik

Maylise

Maylise

02-03-2012 om 13:00

Nou

Als je nu een heel mooi slank figuur hebt vind ik het nog wel kunnen.
Zlef ben ik niet zo heel slank meer en ook al weer een stuk ouder dus ik vind dit voor mezelf niet zo passend.
Strakke kleding vergeeft weinig onregelmatigheden.

Ely

Ely

02-03-2012 om 13:19

Doen!

Juist prachtig. En als strak niet fijn voelt kan een wijdere top uitkomst bieden. Ik vind die blauwe kleur (kobalt) ook heel mooi en met de juiste combi top kan het zelfs chique staan, vind ik...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic

Vic

02-03-2012 om 13:31

In ieder geval een 'egaal' figuur

Ik ben best slank, denk ik, maar ik heb wel zgn zadeltassen. Dat vind ik in een strakke broek heel lelijk staan. Als ik een iets wijder model heb (wel strak om de heupen en billen) zie ik er veel slanker uit dan met die bulten aan de zijkant van mijn bovenbenen. Andere mensen trekken zich daar dan weer helemaal niets van aan, en persen zelfs een maat 42 achterwerk in een skinny.

nuevenanno

nuevenanno

02-03-2012 om 14:55

Twee x een rode gepast

Ik vind het fris en vrolijk staan. Maar voor mezelf toch maar niet. Ik heb maatje 36 dus vond dat het moest kunnen. 1x keer was ik alleen, twijfelde enorm en inmiddels weet ik bij twijfel echt niet doen. (af en toe geef ik dan toch toe en hangt er een nieuwe miskoop in de kast, maar goed dat is totally off topic) tweede keer met dochterlief. Die rolde met haar ogen toen ik de kleedkamer uitkwam. (mevr is acht) volgens mij moet je gewoon gaan passen. Waarschijnlijk weet je bij de eerste blik in de spiegel of het wel wat of niet wat is.

Vic en skik

Vic: maat 42 is een hele normale maat hoor. Zeker als je lang bent wil dat niet zeggen dat je dik bent.

En skik heel geinig die opmerking over het opfleuren van het straatbeeld .

Vic

Vic

02-03-2012 om 15:50

Fay

Ik wil daar niet over wellesnietesen, maar maat 42 valt niet onder de definitie slank. Je kunt er natuurlijk prima uit zien en er is ook absoluut niets mis met maat 42, maar omdat het de gemiddelde maat is, maakt dat je nog niet slank.

Vic en fay

Vic, als je 1.82 m lang bent en maat 42 hebt ben je echt wel slank hoor!

Fay, hier in de buurt woont een vrouw die nu een jaar of 46, 47 is. Ze heeft een look die het midden houdt tussen Morticia en Betty Boop. Rokjes zo kort dat je je afvraagt of het inderdaad wel een rokje is. Verder opgetuigd als een kerstboom met tig haarfrutsels en sieraden. Ziet er niet uit vind ik. Maar 't fleurt de boel wel op! En zij vindt het faboulous en voelt zich er prettig bij.

skik

Vic

Vic

02-03-2012 om 16:44

Skik

Oh vast, maar de meeste vrouwen zijn geen 1.82 m, en 40% van de Nederlandse vrouwen is te zwaar.

Dus...

als je maat 42 hebt, wat draag je dan? Mag je je überhaupt nog wel vertonen op straat?

Chris

+ Brunette +

+ Brunette +

02-03-2012 om 19:26

Chrish

Daar hebben ze de burka voor uitgevonden.

Yta Chalne

Yta Chalne

02-03-2012 om 19:42

Nou

Okay, ik ben 1.80 en heb maat 42 (BMI van 22, 71 kilo). Persoonlijk (echt helemaal geheel persoonlijk) vind ik een felgekleurde skinny dan niet het meest charmante en smaakvolle kledingstuk. Maar ik hou helemaal niet zo van broeken, dat kan er ook mee te maken hebben. Ik beschouw het niet als passend voor m'n werk, of leuk voor een feestje, dus ik heb ook niet echt een idee wat ik ermee zou moeten.
Overigens, mijn dochters (die zowel de leeftijd als het figuur hebben voor elk soort kleding) hebben ook geen felgekleurde skinny jeans. Het is meer een kwestie van smaak en waar je je prettig in voelt.

Anna

Anna

02-03-2012 om 19:49

Gepast.....

Ik ben 44, 1.80 m lang en maatje 42, vrij redelijk figuur dus (gna gna).

Toen ik laatst dus voor een broek de stad in moest heb ik zo'n fel skinny ding geprobeerd en toen ik mezelf in de spiegel zag kreeg ik -werkelijk waar- de slappe lach.
Zelfs toen de verkoopster het felle rood omruilde voor een skinny in een onopvallende donkerblauwe kleur grinnikte ik hardop.

Conclusie; het leek simpelweg BELACHELIJK!

Heb er geen ander woord voor, maar ik leek op een wanhopige 40plusser die een poging deed "jong" te lijken met een hippe jonge-meiden-broek.

Hetzelfde geldt ook voor mijn sweaters, ben gek op felgekleurde sweaters met grote letters, capuchon met touwtjes, maar ook deze zien er steeds belachelijker uit. Let wel: dit is mijn persoonlijke mening, ik vind het geen gezicht.

Kijk, de grijze plooirok met donkerblauwe blouse hoeven nu ook niet direct, maar die hippe boetiekjes sla ik over. Ik draag kleding voor de 40+ vrouw en dat lijkt -voor zover je daarvan kunt spreken- tenminste normaal.

Kwestie van passen dus en kritisch in de fijne TL-verlichte spiegel van het pashokje kijken !!!!!

Je hebt er zelf wel een idee bij hoe je het dan bij jezelf vindt staan..

Succes..

groet Anna

Haha izar (ook ot)

Je weet vast precies over wie ik het heb toch?

skik (draagt vandaag haar contradictio in terminis: skinnyjeans maat 44)

Anna3

Anna3

02-03-2012 om 21:03

Niet mooi

Ik was toevallig vandaag in het centrum van Amsterdam, en weet nu wat voor broeken dit zijn. En eerlijk gezegd, ik vind het persoonlijk lelijke broeken in lelijke kleuren die die jonge meiden dragen. Ik heb trouwens geen enkele 'oudere' vrouw in zo'n broek gespot, dus het is wel leuk als je wilt opvallen.

Ik snap het nu even niet meer

jullie bedoelen toch gewoon strak zittende broeken in rood, hard blauw, groen enzo ? Iets van katoen met stretch erin ?

ik snap echt het probleem niet, ik bedoel ik denk dat elke maat dat leuk staat, ook met rolheupen, blubberbuiken en zadeltassen of wat dan ook. Het is ook nogal belangrijk wat je erop draagt, ze moeten vooral niet te strak in de taille zitten (wak al zei) dan word je zo'n overlopend cakeje.

Margriet*

Margriet*

02-03-2012 om 21:34

Anna

"Ik draag kleding voor de 40+ vrouw en dat lijkt -voor zover je daarvan kunt spreken- tenminste normaal."

Maar Anna wat is dat dan normaal? En wat is 40+ kleding?

Hier ook 40+ (43 om precies te zijn), 1.82 en maat 42. Ik ben niet dik maar ook niet heel slank. Gewoon gemiddeld . Ik draag wel skinny's maar kijk wel wat ik daarbij aantrek (vaak iets langers erover) met een jasje.

Ik ken genoeg vrouwen 40+ die dat rustig aantrekken, een felrode broek en skinny en het prima staat.
Redelijk normerend om het over 'normaal' te hebben. Dat is voor iedereen wat anders.

Vic

Vic

02-03-2012 om 21:34

Wortelbroeken

Volgens mij zijn de wortelbroeken ook weer terug, in allerhande kleuren. Die moet je dus echt niet aantrekken als je zadeltassen hebt. Nou ja, ik verbied het niemand natuurlijk, maar ik persoonlijk vind ze alleen maar staan als je slanke benen hebt.

Wortelbroeken

ehmm, zijn dat wijde taille ingesnoerd met riem en smalle pijpen ?

Die hebben mij nog nooit gestaan ook niet toen ik 42 kilo woog en broekmaat 32 (jeans 27) had. Nee geef mij de stretch katoen skinny broeken van nu (jeansmodel anders vind ik ze zo suf), dat is het beste bij mij.

Guinevere

Guinevere

02-03-2012 om 21:50

Wortelbroeken

Die wortelbroeken zijn alweer passé volgens mij. Maar misschien wel leuk om er eentje in het oranje te nemen. En dan een groen truitje erop.
Mij stond zo'n wortel in elk geval niet, teveel kont en te weinig been. Ik ben wel ernstig over een knalrode strakke broek aan het denken. Ik ben tenslotte 40+, dus ik mag dragen wat ik wil.

Ik heb ernstig zin in

zo'n broek met van die knopen voorop, zo'n maritiem ding in donkerblauw uit keperstof met uitlopende pijpen maar wel aansluitend bovenaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.