Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

pera

pera

15-12-2010 om 10:14

Feestkleding jongens

de schooldirecteur en zijn vrouw (ook docent) waar mijn zoontje in groep 1 zit stoppen met werken. Er wordt voor hen een "sterrengala" georganiseerd. Op de uitnodiging wordt vermeld dresscode= feestkleding .
Mijn zoontje heeft eigenlijk geen echte feestkleding, geen kostuum of i.d.Ik vind het een beetje overdreven om voor een dag nieuwe kleren aan te schaffen, en heb ook geen idee wat ik hem kan aantrekken.
Kunnen jullie mijn aan ideeën helpen? ik dacht misschien om de stropdas van papa te lenen, maar die is wel te lang.
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Wat zouden jullie doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

15-12-2010 om 10:32

Lol (licht o.t.)

Hier hetzelfde probleem, maar dan geen jongen uit groep 1 maar een jongen uit 2 gymnasium. Ik had hier op het forum al wat gelezen over mensen die zich drukmaakten om het galakostuum voor hun kind, en ik prees me al gelukkig. Totdat zoon gisteravond ineens terloops meldde dat zijn kerstgala 'morgenavond' (vanavond dus) is. "Jongens moeten in zwart-wit, je weet wel, met zo'n net pak".

Aaaargh. Gelukkig had zoon een min of meer mooie zwarte broek. Ook hadden we nog een wit overhemd van een trouwfeest van drie jaar geleden wat nog net past. Zelf had ik een zwart giletje in de kast hangen wat hem wel wat erg ruim zit maar het staat toch heel leuk. Dus net op tijd geregeld

In jouw geval zou ik me niet te druk maken. Gewoon een beetje mooie frisse kleding, het hoeft toch geen gala-menneke te worden? Kies zijn nieuwste kleren en maak je verder niet druk.

(Overigens heb ik hier nog wel een heus galapak in de kast liggen, zelfgemaakt n.a.v. de bruiloft van mijn zus: een broek en een giletje van blauwe/rode/beige stof, en een bijpassend wit overhemd, voor elk kind een set, ze waren toen ongeveer 5, 8 en 10. Woon je in de buurt? Ik woon in het midden van het land

Margje

Mamvantwee

Mamvantwee

15-12-2010 om 10:51

Feestkleding voor een kleuter

Mijn zoontje trek ik als feestkleding gewoon een nette (nieuwe) broek aan, geen spijkerbroek, met een overhemdje. Het feestelijke zit hem in de accessoires: een strikje om de nek (die hebben ze bij H&M), een gelkuif, een mooie riem...een kleuter vindt het dan al vaak groot feest.
Enne...geen crocs aantrekken he.

groet, Mamvantwee

Sancy

Sancy

15-12-2010 om 11:06

Inderdaad

een net overhemd en een stropdas of strik van H&M boven een nette broek. Helemaal goed. Mijn kind voelt zich dan opgedoft genoeg, meer tierelantijntjes wil hij niet.

Fiorucci

Fiorucci

15-12-2010 om 12:31

En mijn zoons...

Mijn zoons halen een shirt bij H&M, bedrukt met een stropdas..

Puck

Puck

15-12-2010 om 13:14

Margje, lekker kort dag

Ik weet dat de zoon van een andere forummer vanavond de blits gaat maken in een heuse smoking van de H&M. Broeken en jasjes worden apart verkocht en hoewel het herenmaten zijn viel het erg klein. Voor smalle jongetjes zal het niet iets zijn, maar wat grotere jongens kunnen er wel mee uit de voeten. Gehele smoking incl. overhemd kosttte iets van 60 euro.

Hier misschien?

Mijn zoon van 10 wilde plotseling een overhemd en een stropdas aan naar het kerstdiner op school. Nou vooruit, ik ben allang blij dat hij eens iets anders aan wil dan zijn eeuwige sweatshirt met capuchon.

H & M zit niet direct in de buurt, dus ik heb een overhemd en een stropdas besteld. Prijs viel mee, 9 euro overhemd en 5 euro stropdas (let wel op de lengte!), per briefpost verzonden dus ook dat kostte me de kop niet.

http://www.suitsyouwell.nl/

Margriet*

Margriet*

15-12-2010 om 16:59

Mijn

zonen blieven ook geen overhemd (nou heel misschien wel) maar anders wordt het een hipshirt en de netste broek. Dochter gaat helemaal los en heeft haar outfit al klaar.

C&a

... is toch voordeliger
Daar wit overhemd + stropdas voor een tientje (althans, in maten 98-128 oid)
Ook combinaties van overhemd met spencer en ook giletjes dacht ik.

Maar dat hoeft hier niet, want zoon speelt bij dit soort gelegenheden zijn deels Indonesische afkomst uit en komt in een batikbloes. En daar hoort geen stropdas bij.

Bedenk me nu dat we de familie in Indonesië moeten vragen en nieuwe bloes op te sturen voor volgend jaar, want dan is deze vast te klein

Groeten,

Temet

Oh temet

In batikblouse, ohhhh scháttig!!!

margje van dijk

margje van dijk

16-12-2010 om 11:00

Die truc hebben we hier ook een tijdje succesvol toegepast, met schitterende zijden Chinese pakjes (broek + tuniek). Helaas zijn ze nu echt te klein geworden (die pakjes, bedoel ik).

Zoon is gisteravond naar het gala geweest in mijn te grote giletje, maar hij kwam heel enthousiast thuis.

Ik heb nu trouwens wel voor het eerst ervaren hoe het is om als moeder thuis te zitten terwijl je kind 'uit' is, en inderdaad, de cliché's zijn waar: je bent de hele avond zenuwachtig en je doet geen oog dicht zolang ze niet thuis zijn.

Daar moet ik nog wel even aan werken, want ik hoop niet de komende tien jaar op deze wijze mijn kinderen's uitgaansavonden door te moeten ploeteren

Margje

Silone

Hij ziet er inderdaad schattig uit. Wel een nepperd, die bloes, maar wat maakt het uit.
Voor dochter wordt het t.z.t. lastiger, want die ga ik toch echt niet in sarong&kebaja hijsen

Groeten,

Temet

Niets

leuk overhemdje, klaar.
of gewoon zijn eigen kleren en dan meest nieuwe.
Lekker hip, je gaat hem toch geen kostuum aantrekken zo'n poppie van 4 jaar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.