Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

dochter

dochter

02-03-2012 om 21:11

Feestje voor 90-er, wat is goede formule?

Mijn vader (90-) wil graag zijn verjaardag weer een keertje thuis vieren met familie en vrienden. Hij heeft mij gevraagd dit voor hem te organiseren. In totaal zijn we met zijn 25-en als iedereen komt.
Het gaat plaats vinden op een zondagmiddag (de dag zelf) en ik breek mijn hoofd over de formule: welk tijdstip en welke hapjes. 14-18 uur eerst taart, daarna borrel met hapjes? Of moeten we eindigen met soep? Later beginnen, taart overslaan?
Wij moeten zelf nog een eind rijden naar huis dus ik wil het liever niet later dan 18 uur laten worden, we helpen hem uiteraard ook opruimen.
Wie denkt mee over de goede formule?
Alvast erg bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petr@

Petr@

02-03-2012 om 21:35

Denk denk denk...

Is vier uur feest niet te veel voor een 90-jarige?
Ik zou om 14.00 uur met taart beginnen en daarna wat hapjes en drankjes en om 17.00 uur iedereen weer lekker naar huis laten gaan. Dan eet je nog wat soep met je vader en jouw gezin en daarna nog wat opruimen en naar huis!
(En wat fijn dat jou vader er nog is! Fijne dag alvast!)

Beetje veel

Taart én borrel lijkt me een beetje veel. Met mijn eigen oma (ruim 90+) in het achterhoofd zou ik zeggen: uitgebreide borrel van 15.00 - 17.00 uur. Dat lijkt me voor je vader het fijnste: hij kan evt. een middagslaapje doen na de lunch, daarna komt iedereen, en ze zijn ook op tijd weer weg. Gasten zelf zitten dan misschien wel met een klein probleem rond eten, daarom zou ik een flinke borrel doen, met veel voedzame hapjes (stokbrood, salades erbij, dat vult). En verder bakken ze thuis dan maar een ei Het gaat vnl. om je vader, toch?

Echt wel taart

De 90 jarige die ik ken zou wel koffie en taart willen, dan een borrel met hapjes èn lekker met z`n allen soep.En het feestje zou minstens 4 uur mogen duren, ze is nog best fit en gek op feestjes. Vier je eindelijk weer eens je eigen verjaardag is iedereen met 2 uurtjes weer weg....
Juist het borrelen zou ze het minst belangrijke vinden, ze drinkt zelf geen alcohol. Dus als de jarige nog redelijk fit en vitaal is vind ik je plannen erg gezellig klinken!
Kan je niet wat extra hulp inschakelen voor het opruimen? Ben je zelf ook op tijd weer thuis.

sjaan

sjaan

03-03-2012 om 07:37

Mijn oma

Mijn oma van 91 viert ieder jaar haar verjaardag in een klein zaaltje. We starten om 15 uur met koffie en gebak. Daarna gaan we borrelen, dan staan er chipjes en zulke dingen op tafel, verder krijgen we geen hapjes. Rond half zes eten we dan soep met allerlei broodjes. Dan kan iedereen weer op tijd naar huis.

Oma viert het altijd in een zaaltje zodat iedereen lekker rustig kan zitten en alles wordt gedaan. Hoeft er niemand boodschappen te doen en op te ruimen. Maar goed dat ligt natuurlijk aan de wensen en het budget.

Succes met de voorbereiding.

Ervaring hier

Ook in een zaaltje, maar dan wel met een gierend grote familie die ook nog eens overal vandaan moet komen. Wat we hier deden, was binnenkomen vanaf een uur of elf met koffie en gebak, om een uur of half een patat voor de kinderen en soep met brood voor de volwassenen en zo tussen twee en drie liep de zaak langzaam leeg, de jarige werd op haar verzoek naar huis gebracht en van tevoren was afgesproken wie op zouden ruimen. Dit heeft een aantal jaren prima gefunctioneerd, tot na de 90e verjaardag.

bibi63

bibi63

03-03-2012 om 15:18

Lekker ouderwets

Ik zou het lekker ouderwets doen. Dus inderdaad beginnen met taart en koffie om 2 uur en dan van 4 tot 6 borrelen, met advocaatjes (én slagroom), port (natuurlijk bier, wijn, fris), prikkers met kaas/worst,uitje,augurk, zoutstengel, pinda's, borrelnootjes, kaasdomino's, toastjes met selderijsalade e.d. En vergeet niet de glaasjes met verschillende soorten sigaretten (grapje..).
En of de gasten dan zelf thuis nog aan de kook/maaltijd willen, moeten ze zelf maar weten.
Gr. Bibi

Chippie

Chippie

03-03-2012 om 17:46

Laatst gezien...

Bij een theehuisje kwam de 80jarige aan met paard en koets en daar zaten alle kinderen, kleinkinderen, etc. klaar om samen te genieten van een high-tea. Je kunt dit laten verzorgen of (deels) zelf doen.

Maylise

Maylise

05-03-2012 om 11:55

Verschilt

Dat verschilt per oma. Mijn ene oma vierde op die leeftijd haar verjaardag nog met een feest tot diep in de nacht waarbij ze gezellig met een sherry het hoogste woord voerde, mijn andere oma vond een lunch en daarna wegwezen meer dan voldoende.
Mijn eigen moeder is nog wat jonger maar zij vind een avond verjaardag het leukst en dan mag het best laat worden.
Ik zou dus vragen aan de jarige zelf wat zij het leukst vind, welke indeling zij het prettigst vind en hoe lang het moet duren.
Het tijdstip waarop je wat te eten aanbiedt maakt niet zoveel uit maar ik zou er in elk geval voor zorgen dat mensen met gevulde magen het feestgebeuren verlaten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.