Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Feest: wanneer afzeggen?

We hebben al een tijdje een uitnodiging liggen voor een feest (a.s. zaterdag). Ik lees nu pas goed de uitnodiging waarin duidelijk staat dat we moeten doorgeven als we niet komen ivm catering. Nu gaan wij wel, maar de kinderen niet (pubers). Dit heb ik nu net per mail doorgegeven. Wat denken jullie, is dit nog op tijd? Hoeveel dagen van te voren moet je dat normaal gesproken doorgeven? Ik heb zelf nog nooit een dergelijk feest gegeven. Bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yura

Yura

13-03-2012 om 10:54

Op tijd

Meestal staat er een datum bij waarvoor het moet gebeuren en die is meestal een dag of 2 eerder dan dat de gastheer/vrouw het zelf moet doorgeven aan de catering. Volgens mij moet je de catering uiterlijk 2 a 3 dagen vantevoren het exacte aantal laten weten.

Isabella

Isabella

13-03-2012 om 11:49

Het verschilt

Bij het laatste feest wat wij gaven wilde ze het uiterlijk tien dagen van tevoren weten. Dit i.v.m. inkopen van het eten maar ook met het inzetten van personeel. Een dag of drie van tevoren zoals je nu hebt gedaan lijkt mij persoonlijk nogal kort.
Als jij de enige bent die het zo laat doet valt daar nog wel een mouw aan te passen. Maar het vervelende met dat soort dingen is dat er altijd nog meer mensen zijn die zo laat afzeggen. Ook nog op de dag zelf wegens ziekte. Alles bij elkaar worden het dan wel veel mensen waarvoor je teveel eten hebt besteld.

milette

milette

13-03-2012 om 13:19 Topicstarter

Oef, 10 dagen!

Ik hoop niet dat dat bij hun ook zo is, ik vind het echt balen dat ik nu pas goed naar de tekst op het kaartje keek. Als ze er een datum bij gezet hadden, had ik die waarschijnlijk ook wel meteen in m'n agenda gezet, tegelijk met de datum van het feest. Maar nu ben ik het helemaal vergeten.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

13-03-2012 om 15:23

Catering

Weet je zeker dat ze echte catering bedoelen? Ik heb het ook wel eens over de catering van een feestje als ik gewoon mijn eigen boodschappen bedoel

Holiday

Holiday

13-03-2012 om 16:29

Dat kan nog wel vind ik

Nou je doet het niet expres. Als ik het feestvarken was en ik kreeg nu je mailtje dan was het geen probleem hoor. Moet er wel iets bij staan van oeps sorry verkeerd gelezen! Kan gebeuren hoor.

Morgana Fata

Morgana Fata

13-03-2012 om 23:12

Goedmaken

Daarnaast zou ik zeker even aanbieden om dubbel zoveel te eten, om het goed te maken uiteraard.

milette

milette

18-03-2012 om 16:54 Topicstarter

Leuk feest geweest

Bedankt voor jullie reacties, het feest was erg leuk. De catering bestond uit allerlei kleine hapjes geserveerd in bijbehorende kleine bakjes dus we waren na afloop nog erg hongerig. Niks eten in bakjes mee naar huis voor de kinderen mee dus...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.