Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

20-12-2012 om 09:53

Favoriete make-up

Sinds een paar weken heb ik wat make-up spulletjes. In mijn beautycase zitten nu foundation, poeder, een zwarte mascara en potloodje en een lippenstift. Niet zoveel dus, en daarom wil ik ook nog iets onder de kerstboom leggen. Maar wat? Ik heb al eens gekeken naar zo'n mooie verzameldoos met kleurtjes oogschaduw en blusher, maar zijn die handig?
Wat is jullie favoriete make-upartikel? Onmisbaar?
(Oh ja, ik wil het vanmiddag gaan kopen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Onmisbaar

Mijn oogschaduw-brushes van Mac. Ik heb nr. 239 om de oogschaduw aan te brengen en nr. 217 om de kleuren te blenden.

Behoorlijk aan de prijs, maar sinds ik die borsteltjes heb kan ik eindelijk fatsoenlijk oogschaduw aanbrengen.

Chris

mix

mix

20-12-2012 om 10:13

Blusher

ik heb me laten adviseren voor een goede kleur blusher en dat is echt het geld wel waard, je doet er zo lang mee.
Multifunctioneel:
-blos op de jukbeenderen-oogschaduw-schaduw aanbrengen op dat wat je naar achteren wilt brengen-algehele blos/kleur aanbrengen na foundation
En als je dan toch bezig bent: koop een goede kwast!
Daarnaast: ik heb voor foundation ook een kwast gekocht, dat brengt veel zuiniger maar ook meer secuur aan, zonder dat dichtgeplamuurde gezicht/gevoel

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

20-12-2012 om 10:41

Bij mij

Onmisbaar mijn rode lipstick van Ellis Faas. Ziet eruit als een soort pen. Prachtige kleur, blijft lang zitten en geeft nauwelijks af. Heeft man zonder mij voor mij uitgezocht.
Onmisbaar Chanel coco shine nr. 74, ziet eruit als een gloss maar omdat het een lipstick is blijft het wat langer zitten.
Oogschaduw van Bobbi Brown, beetje heidekleur. Hiermee kan ik wat diepte creëren boven mijn oog, dat vel zit niet waar het vroeger zaten geeft me een veel opener uitstraling. Ik blend het met een mooie kwast, ziet er natuurlijk uit.
Tweezerman pincet.
Tweezerman wimperkruller.
Etos basisspul, soort gel in een potje voor onder de foundation.
O ja, van Rimmel spul om je wallen weg te werken. Heel dun en natuurlijk, je ziet het niet als je het op hebt. Zit in een tubetje met ingebouwd kwastje.

Rosa van der Zanden

Vic

Vic

20-12-2012 om 10:48

Oogschaduw

Gebruiken jullie iets van een primer onder je oogschaduw? Ik heb een beetje hangende oogleden, héél irritant, waardoor mijn potloodlijntje gedurende de dag gewoon verdwijnt (door het overhangende vel wat daar langs wrijft). Ik ben dus bang dat als ik oogschaduw gebruik, dat binnen no time verdwenen is tussen de rimpels. Ik moet ook maar eens gaan zoeken op plaatjes van hoe je dat er nu precies op moet smeren. Ik heb werkelijk geen idee hoe je 'effect' krijgt.

Oogschaduwpotloden van de hema

Ik gebruik niet veel make up. Als ik me opmaak is het met mascara en meestal trek ik dan een lijntje meteen boven mijn wimpers, de buitenste 3 kwart zeg maar, met een dik oogpotlood van de hema. Die zijn wat vettig en het blijft dus goed zitten. Je hebt enkele kleuren en ook een aantal combipotloden waar twee kleuren aan de twee kanten zitten, meest licht en donker van de zelfde kleur. Ik trek lijnen en vaag die met mijn vinger wat uit. En klaar is kees.
Als ik in vol ornaat ga, gebruik ik vloeibare zwarte eyeliner die ik met een kwastje opzet.

Deze 3 zijn voor mij onmisbaar. En van de dubbele potloden heb ik alle kleuren, afhankelijk van mijn bui gebruik ik de kleur waar ik zin in heb: groen, blauw, paars, grijs, bruin. Ik kan me voorstellen dat deze potloden voor jou fijn werken Vic. Aan de andere kant kanhet ook zijn dat het gaat vlekken op je oogleden. Vroeger had je vloeibare oogschaduw. Die droogde op en gaf dan niet meer af. Ik heb laatst na lang zoeken weer een buisje gevonden. Ik zal het merk opzoeken. Die breng ik hetzelfde op als de oogpotloden en het voordeel is dat het niet meer afgeeft als eenmaal droog. Maar dat zet wel iets harder/steviger dan de potloden.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

20-12-2012 om 11:16

Ik gebruik dus dat spul van de etos, wat ik eerder schreef. Tegen die hangende oogleden doe ik wat schaduw. Die Hemapotloden blijven bij mij niet zitten, ik trek een heel dun lijntje met vloeibare gel. Dat zit de hele dag.

http://www.lisaeldridge.com/blog/17593/gallery-update-gemma-arterton-for-the-red-carpet/
Hier staan veel bruikbare filmpjes.
Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

20-12-2012 om 11:18

O ja

Ik gebruik wel veel make up, maar bij mij zie je het niet. Het lijkt of ik een beetje mascara en wat gloss heb. In werkelijkheid is het meestal primer, foundation, wallenspul, oogschaduw, eyeliner, mascara, wenkbrauwspul, blush en lipstick.
Oogschaduw hoeft niet alleen op je bewegende lid, je kan er prachtig mee spelen.
Rosa van der Zanden

margje van dijk

margje van dijk

20-12-2012 om 12:22

Wat een verschil

Zo'n eyeliner met een kwastje wat je bij je wimper moet aanbringen, man, man, man. Ik zie dat zo vaak bij anderen. Ik heb zelf ooit zo'n potje gekocht en ik kan heus aardig tekenen en heb best wel een vaste hand, maar voordat ik een lijntje van dat spul had opgebracht. Man-oh-man. En toen ik klaar was zag ik eruit als your worst nightmare, ik kon zo in de Blair Witch project. Leuk voor Halloween.

Ook werkt oogschaduw bij mij niet, als ik het op mijn oogleden smeer. Je ziet het gewoon niet, het zit helemaal 'in' mijn oog. En als ik buiten het ooglid treed met oogschaduw dan word ik zo'n costa-brava tuthola, dat doe ik ook maar niet.

Misschien komt het omdat ik nogal kleine ogen heb die diep liggen en omringd zijn door wangvet? (een beetje eskimo-ogen).

Het enige wat ik dus doe is een oogpotloodlijntje (wat nog net wel blijft zitten) en mascara (wat bij mij het verschil geeft tussen uberhaupt geen wimpers zien en enige wimpers zien).

Mooi gekleurde lippenstift kan ik ook al niet op, want mijn mond heeft ongeveer het formaat van die van Mick Jagger, als ik dat ook nog accentueer met lippenstift (laat staan rode lippenstift) dan kan ik zo meespelen in Deep Throat. Wel doe ik soms juist hele neutrale lippenstift op, om het lippen-effect juist weer wat te verminderen.

Gisteravond moest ik ergens zingen, en dan ga ik in de 'extra' stand: met zo'n concealer-stick enigszins blauwe kringen weggewerkt, daarna foundation, toen toch maar weer oogschaduw (ik blijf het toch doen), oogpotlood, mascara, neutrale lippenstift. En dan wel het haar goed volume geven, bloem in het haar a-la Carol Emerald, goede oorbellen erbij, en klaar.

Qua merken gebruik ik voor het potlood altijd Etos huismerk (die vind ik verreweg de beste, ook beter dan de merkpotloden die ik heb geprobeerd - die gingen altijd vlekken), oogschaduw en foundation ('matte') van Rimmel, lippenstift van 'theatre' (ik weet niet of dat merk nog bestaat maar dat was ook na uitgebreid vergelijkend warenonderzoek). In het algemeen geldt voor mij bij alles juist dat het NIET vettig moet zijn. Vettige lippenstift ben ik meteen kwijt. Hoe weerbarstiger het er op gaat, hoe beter het blijft zitten. Ik heb ook wel eens van die pen-achtige lippenstiften gebruikt die je er in diverse fasen op moet smeren, maar dan zie ik er dus weer uit als Mick Jagger, en bovendien zit dat er zo vast op dat ik het er uberhaupt niet meer af krijg. Dat vind ik ook niet prettig.

Margje

Vic

Vic

20-12-2012 om 12:26

Afweging

Denken jullie dat ik beter bijv. een goede (gel) oogschaduw en primer of een goede lippenstift kan kopen, van een degelijk merk, dan een betaalbaar palet met 35 leuke kleurtjes?
Kleuren vind ik ook zo lastig. Voor mijn gevoel is mijn lippenstift te rood, maar als je voor roze of bruinig gaat wordt het gelijk zo zichtbaar.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

20-12-2012 om 12:50

Margje

Met vloeibare eyeliner kan ik ook niets. Vandaar dat ik gel gebruik, samen met een kwast van Bobbi Brown. Hartstikke duur maar daarmee kan ik een lijntje zetten nét boven mijn wimpers. Je ziet het bijna niet zitten. Ik kan ook een streep maken voor als ik helemaal los wil gaan. Maar vloeibaar, nah doe maar niet.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

20-12-2012 om 13:06

Vic

Hoe meer pigmentatie hoe duurder het spul. Ik zou voor een primer gaan en om wat uit te proberen en te rommelen kan je prima de oogschaduws van het eigen merk van de Kruidvat nemen. Die hele lijn is best goed en kost geen drol.
Carisse of zo heet het, heb het even niet paraat.
Die kisten zijn vaak niet zo heel tof, of de kwaliteit is bagger of je betaalt een godsfortuin en gebruikt nog niet eens de helft.
Ik heb een bril met minglazen en heb daarom geen gekleurde oogschaduw op het bewegende ooglid. Ik verander dan in een soort mol.
Vaak wordt gezegd dat je drie lipsticks nodig hebt, een roze, een rode en een neutrale. Doe een beetje op je vinger en duw er op zodat het bloed in je vingertopje komt. Je vinger heeft dan dezelfde kleur als je lip, je kan goed zien hoe het overkomt.
Het is handig als je weet of je een koel of warm kleurentype bent. Als je het rustig aan wilt doen zou ik voor een neutrale oogschaduw gaan die je als basis gebruikt en een bruin. Bruin is best lastig om de goede tint bij je huid te vinden. Bourjois heeft ook mooie combidoosjes maar is een stuk duurder dan Kruidvat. Het leuke van Bourjois is wel dat je het vaak ook nat kunt opbrengen. Je kan het dan ook als eyeliner gebruiken.
Als je oogschaduw heftig opdoet (als je dus kleur ziet), moet je de lippen rustig houden en vice versa.
Ik heb me een keer in een warenhuis helemaal in de lak laten zetten. Ik heb gekeken bij de reclameposters bij de makeupstands welke stijl me aansprak. Ik hou van vrij natuurlijk en kwam toen bij Bobbi Brown uit. Ik gebruik niet alles van dat merk, vind het vrij duur en heb geen winkel om de hoek zitten die het verkoopt. Ik heb toen veel tips gekregen en ik vind het heerlijk om al die youtubefilmpjes enzo te bekijken. Over zinloze hobby gesproken . Maar goed, dat is een ander draadje.
Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

20-12-2012 om 13:07

O, en

Geen gel oogschaduw gebruiken hoor.

Rosa van der Zanden

Vic

Vic

20-12-2012 om 13:15

Rosa

Zeg, woon jij niet toevallig in de buurt zodat je me wat les kunt geven?
Hierboven had ik gelezen over gel oogschaduw, dus dat leek me handig. Maar niet doen dus? Gelukkig weet ik wat voor type ik ben qua kleur. Een wintertype. Ik ben er inmiddels achter dat ik geen oranjetinten moet gebruiken (ook qua kleding) want dat trekt alle kleur uit mijn gezicht.

Lipstick

Vic, ik ben ook een wintertype en mijn HG lipstick op het moment is de Dior nr. 612 Spotlight. Mooie, subtiele paarsbruine kleur met een beetje glans.

Echt, ik heb nog nooit een lippenstift gehad die ik vaker dan 1 keer heb gekocht, maar deze dus wel. Ik heb ook een vrij volle mond en dan moet je altijd een beetje oppassen voor het Mick Jagger-effect dat Margje beschrijft. Zeker met rood kan het snel te hard worden. Nou ja, als de kans hebt gewoon eens testen.

Verder kun je beter een setje van twee kleuren oogschaduw van goede kwaliteit aanschaffen dan zo'n hele box.

Ik kijk wel altijd of er een aanbieding is bij ICI Paris of Douglas want dat kan behoorlijk schelen.

Chris

Mijn keuzes

Ik zou niet gaan voor gel-oogschaduw. Niet zo mooi, en blijft nauwelijks zitten, zeker niet als je iets hangende oogleden hebt. Dat probleem heb ik ook trouwens, en dus gebruik ik inderdaad primer. Ik gebruik urban decay, mijn favoriet. Volgens mij te koop bij sephora. Als eyeliner gebruik ik de pen-liner van sephore. Is dus geen kwastje, maar gewoon een soort viltstift. Heel gemakkelijk in gebruik!

Een oogschaduwpalet kan ik je niet aanraden. Je kunt beter kiezen voor een paar goede oogschaduws in de juiste kleuren. Iedereen heeft zo kleuren die het best flatteren, laat je daarover adviseren, en kies dan een goed merk, geen goedkope troep. Ik koop mijn oogschaduw altijd in Duitsland, van het merk Kiko, dat is helas in NL niet verkrijgbaar. Maar ik zweer erbij: prachtige kleuren, en niet duur (€4,95 voor een doosje met een enkele kleur), en de kwaliteit is vergelijkbaar met dure merken als bobbi brown, MAC en make-up store. Zo'n palet is weggegooid geld omdat je de meeste kleuren toch niet gebruikt, of het is goedkope troep die toch niet blijft zitten.

Oogpotloden gebruik ik zelf van Gosh (bij kruidvat), heel fijn in gebruik!

Ook zou ik investeren in een goede blush, eigenlijk onmisbaar, en ideaal om wat kleur aan te brengen zonder je zwaar op te maken en toch de juiste delen te flatteren.

Ik maak mezelf elke dag op, mijn basis is altijd foundation, matterende poeder (ellen betrix), wenkbrauwpoeder (ik heb licht blonde haartjes, die zie je nauwelijks) van anastacia (bij douglas), een blush, eye-liner en/of oogpotlood en mascara.

Mijn ogen maak ik niet elke dag uitgebreid op, maar wel als ik bijvoorbeeld zakelijke afspraken heb, of naar een uitje of een feestje. Dan gebruik ik dus nog primer en meestal 3 kleuren oogschaduw.

Mijn onderste oogleden zijn veel kleiner dan mijn bovenste, en de bovensta hangen een beetje over. De primer is dan onmisbaar. Ik gebruik een oogschaduw in huidskleurtint gelijk onder mijn wenkbrauwen (=highlight), en afhankelijk van de gelegenheid heeft die wel (feestelijk) of geen (zakelijk) glittertjes. Dan doen ik de hoofdkleur op mijn bovensteooglid met een kwastje van buiten naar binnen, dat is het breedste deel. De binnenkant (dus aan de kant van de neus) kleur in niet. Op mijn onderste ooglid doe ik dezelfde kleur van buiten naar binnen, voor ongeveer 2/3 deel. Daarna doe ik van binnen naar buiten alleen het puntje van mijn oog inkleuren met een bijna witte/creme achtige kleur, met glittertjes en dat laat ik door mijn vinger vervagen en overlopen in de hoofdkleur. Op deze manier is mijn oog het mooist opgemaakt, maar dat ligt ook aan de vorm van mijn ogen en oogleden. Je zou het bij jou ook eens kunnen proberen.

De hoofdkleur van de oogschaduw is afhankelijk van mijn stemming, mijn outfit en het seizoen. In de zomer gebruik ik frissere kleuren, in de winter iets donkerder. Ik heb zelf groene ogen en mijn basiskleur is een soort taupé/bruin, dat gebruik ik als ik het rustig wil houden (zakelijk) of gewoon simpel. Dat varieer ik echter met mosgroen, bijna de kleur van mijn ogen, en aubergine (kleurt mooi met groen), en ik heb nog een mooie donkere goudkleurige/bruine kleur. In de zomer gebruik ik ook wel lila of iets feller groen in verschillende tinten. Die kleuren zijn afgestemd op mijn huidskleur (die is ontzettend licht) en kleur van mijn ogen.

Oh ja, waar je trouwens ook zeker in mag investeren is een paar goede kwastjes voor je ogen en de blush, kwastjs van echt haar die niet loslaten. Niets zo irritant als haartjes die losraken en op je gezicht blijven plakken. Ook heb ik een applicator voor de highlight (onder de wenkbrauwen) en voor de lichte kleur in het puntje van mijn ogen. De hoofdkleur doe ik dus aanbrengen met een harig kwastje. Voor een blus is een afgeschuinde kwast heel fijn, en natuurlijk iets dikker.

Mijn kwastjes komen van Kiko vanwege de betaalbaarheid, in NL zou je die vooral moeten kopen bij een goede parfumerie of bij Mac, Bobbi Brown. Maar ik waarschuw je wel: die zijn behoorlijk duur.

Zo, een heel verhaal, maar ik hoop dat je er iets aan hebt!

Trix

Trix

20-12-2012 om 14:04

Deze, deze, deze!

Ondanks mijn oerhollandse genen zijn mijn ogen ietwat Aziatisch met overhangende oogleden zeg maar. Wat een crime is bij het opmaken, in die zin dat het vaak in de vouw samen klontert. Na lang zoeken heb ik de ultieme oogpotlood gevonden en wel deze: Maybelline Eyeliner Matic (http://www.onlinemakeup.nl/maybelline-eyeliner-matic). Favoriete mascara is van Clinique: lash power mascara long-wearing formula. Deze is waterproof totdat je onder de warme douche staat, bij warm water haal je t er zo af, topspul
Oogschaduw haal ik bij Kruidvat van NYC, supergoedkoop, maar ook topspul

Puurblog.com

Dit is de blog van mijn (inmiddels volwassen ) oppas. Ze schrijft over o.a. Make up, hoe te gebruiken, waar te halen, prijs/kwaliteit verhouding. De moeite waard om iets op te zoeken!

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

20-12-2012 om 15:19

Ha jasmino

Zo doe ik mijn oogschaduw ook! Vandaag makkelijk, dan heb ik enkel in de crease een soort heideachtig paars wat ik vervaag en tussen de bovenste wimpers eyeliner.
Ik zweer bij BB mascara, dat zit er zelfs na het sporten nog op.
Rosa van der Zanden

bibi63

bibi63

20-12-2012 om 16:47

Wimperkruller

Dat vind ik echt een onmisbaar din. Een wereld van verschil. En w.b.t. eyeliner: als ik dat opbreng is dat ook géén gezicht. Wat wel een mooi, maar niet opvallend effect geeft, is met een kohlpotlood aan de binnenkant van je bovenwimpers (dus dat randje tussen oog en wimpers, ónder en dus niet bóven de wimperimplant) even aan te zetten.
Gr. Bibi

Wenkbrauwpotlood

Als ik maar 1 make up item zou mogen houden zou dat een wenkbrauwpotlood zijn. Zonder dat heb ik zo weinig gezichtsuitdrukking. Ik probeer het wel zo natuurlijk mogelijk te laten lijken, dus geen dun streepje of verbaasde blik. Ik vind bij anderen duidelijke en goed gemodelleerde wenkbrauwen ook altijd mooi staan, maakt het geheel wel af.

Bij mij verdwijnt oogschaduw ook onder mijn ietwat dikke overhangende oogleden, dus die moeite bespaar ik me. Van lippenstift word ik ook wat te kerstbomerig, dus ik houd het bij een naturel glosje.

skik

nathalie

nathalie

20-12-2012 om 20:00

Ja, wenkbrauwpotlood

daar kan ik ook niet van buiten. Ik heb heel licht bruin/blonde wenkbrauwen en als ik er niets aan doe heb ik een uitdrukkingsloos blotebillengezicht. Ik gebruik gewoon een potlood van de etos in een grijsbruine tint, dat kleurt het beste bij mij.
Voor een stapje verder gebruik ik vaak ook mascara (donkerbruine en geen zwarte) en heel soms oogschaduw. Lippenstift vind ik heel lastig, het loopt uit of het is binnen een half uur weer weg, het is te donker of te glimmend of weet ik wat. Talloze stiften geprobeerd maar lukken wil het niet.

bibi63

bibi63

20-12-2012 om 21:39

Nathalie

Probeer eens een lippotlood in een niet te felle kleur. Randjes een beetje aanzetten. Staat heel natuurlijk, maar maken je lippen wel meer 'lip'.
Gr. Bibi

Touche eclat

Touche eclat is een wallen corrector met oplichtend effect. Geweldig om je een fris uiterlijk te geven.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tihama

Tihama

21-12-2012 om 10:35

Kleurtype

Ik heb hier wel vaker over kleur-en stijltypes geschreven. Ik heb bij die adviseur destijds ook make-uptips gekregen. Een van de tips was om qua lipstick in de buurt te blijven van mijn natuurlijke lipkleur. Die is paarsig/rozig. Rode en oranje lippenstiften zijn ook echt verschrikkelijk. Dat wist ik altijd al, maar ik wist niet hoe dat kwam. Ik heb juist smalle lippen, dus geen Angelina Jolie of Jeanine Hennis. Het grappige is dat mijn man die opgespoten lippen vreselijk vindt, terwijl ik zo graag van de mooie volle zwoele lippen zou willen hebben. En nee, inspuiten doe ik niet.

Ik gebruik daarom regelmatig Max Factor Lipfinity. Die teken ik dan tot net over het randje, zodat mijn lippen wel een hele mm voller lijken. Omdat die Max Factor probleemloos een hele dag blijft zitten, ook met mijn mega koffieconsumptie lijkt het de hele dag wat. Ik heb een paar nummers: 020 en 300. Die zijn een beetje zacht en rustig en blijven echt heel dicht bij mijn eigen kleur. Voor feestjes of speciale gelegenheden heb ik 330. Die is wat feller.

Mijn ogen zijn turquoise. Ik doe meestal een ijsblauwe of turquoise oogschaduw. Ik had die altijd van Bourjois, maar die heeft mijn kleur eruit gegooid. Ik heb hem nu van twee andere merken, waarbij ik de ene te zacht vind en de andere soms te veel sprankelen, dus niet geschikt voor elke gelegenheid. Alleen op mijn bovenste ooglid en soms een klein randje aan de onderkant. Mijn ogen lijken daardoor dan intenser van kleur.

Mascara is mijn persoonlijke ramp. Ik heb van mezelf heel lichte, kleine wimpers. Als ik geen mascara gebruik, zie je mijn ogen amper. Maar ik maak schijnbaar veel traanvocht aan, dus elke niet waterproof zit binnen vijf minuten onder mijn ogen. Helaas geldt dat ook voor vrijwel elke waterproof mascara.....ik heb echt minimaal 10 experimenten in mijn la liggen. Ik heb alle testen gevolgd, probeer elke variant die aangeprezen wordt uit, maar helaas.

Momenteel ben ik redelijk tevreden over Bourjois. Redelijk betekent dat ik maar eens per uur de mascara onder mijn uur hoef te verwijderen. Vreemd genoeg is hij wel waterproof zodra hij onder mijn oog zit.

Het goede nieuws is dan wel weer dat ik op het einde van de dag niet veel mascara meer hoef te verwijderen, want het meeste is dan al weg

Tihama

Tihama en tranende ogen

Ik heb ook extreem veel last van tranende ogen gehad een lange tijd, ik draag trouwens contactlenzen, waardoor ik dezelfde problemen had met mascara als jij. Waterproof mascara is met contactlenzen helemaal problematisch, vooral met tranende ogen, omdat de lenzen dan vies worden en je helemaal niets meer ziet.

Ik liet het een keer vallen bij de huisarts, toen ik er was voor heel iets anders, en toen vertelde hij dat ik gewoon heel droge ogen heb. Ik heb toen van hem een zalfje gekregen daartegen, dat doe ik 's avonds voor het slapen gaan in mijn ogen, en nu heb ik er bijna geen last meer van. Alleen als het erg hard waait heb ik nog wel eens last van mijn ogen als ik bijv. op de scooter zit, maar die zalf mag ik dan ook 's ochtends gebruiken (moet alleen wachten met mijn contactlenzen indoen tot een kwartier daarna). Dat werkt echt fantastisch en ik was heel blij dat ik er vanaf was!

Misschien is het voor jou ook een idee om het eens ter sprake te brengen?

Tihama

Tihama

21-12-2012 om 10:53

Oja

Ik gebruik niets aan concealers, primers, foundation, poeder of dag en nachtcremes. Helemaal niets. Mijn huid is gezond, voelt prima aan, dus ik zie de toegevoegde waarde ook niet. Sterker nog: ik heb het idee dat ik juist huidproblemen zou krijgen als ik die poriën dicht zou gaan smeren.

Sinds ik van een dermatoloog de bevestiging heb gekregen dat al die antirimpelcremes zinloos zijn, voel ik me ook niet meer bezwaard dat ik ze niet gebruik.

Tihama

Tihama

Tihama

21-12-2012 om 11:11

Jasmino (ot)

Ik heb sinds twee maanden ook contactlenzen. Toen ik ze kreeg is ook gekeken naar de hoeveelheid traanvocht of contactlenzen wel geschikt waren. Ik kreeg te horen dat mijn hoeveelheid traanvocht prima was. Ik vind het eigenlijk heel gek: last hebben van tranende ogen, terwijl je te droge ogen hebt. Ik heb gelukkig geen last van vuile lenzen daardoor.
Maar bedankt voor de tip. Ik was gisteren bij de opticien omdat ik een absurd probleem had (schaam): ik kreeg mijn rechterlens maar niet uit. Nu had ik dat probleem al eerder gehad met mijn linkerlens, die leek wel verkleefd. Dus ik durfde de gok niet te nemen om door te modderen. Maar goed ook, want de opticien vertelde me dat de lens er niet meer in zat.....geen wonder dat het pijnlijk was. Geen idee waar die lens gebleven is, ik zal nog op mijn knieën door de badkamer gaan

Nu was ik ook te laat met het bestellen van nieuwe lenzen (ik moest nog steeds een nieuwe afspraak maken, maar ik was zo druk met mijn werk, dat ik het steeds uitstelde). Komende week heb ik dus geen lenzen, want de linker was ook al over de datum.

Het vreemde is dat ik eigenlijk probleemloos de hele dag mijn rechterlens kan dragen, maar dat mijn linkerlens blijft irriteren. Die doe ik ook al vaak halverwege de dag uit. Nu is dat maar + 0,5 en rechts + 1,0. Mijn hoofdpijn ontstond door het verschil en met alleen rechts in is het in mijn hoofd al rustiger. Dat was ook de reden waarom ik nog geen half jaar besteld heb, want ik ben nog aan het zoeken wat er aan de hand is en wat wijsheid js.
Ik heb als kind een ijzerdeeltje in dat oog gehad, maar volgens de opticien is dat gebied heel mooi, dus is het onwaarschijnlijk dat daar de irritatie vandaan komt. Ik heb inmiddels al van meer mensen gehoord dat druppelen of zalfjes helpen.

Ik heb nu een bril op, maar ik vind dat echt vreselijk. Continu die vertekening in je beeld als je je hoofd draait. Het maakte duizelig. Behalve mijn ijdelheid, vind ik die lenzen ook erg prettig omdat je er verder niks van merkt.

Tihama

Tihama

"Ik heb sinds twee maanden ook contactlenzen. Toen ik ze kreeg is ook gekeken naar de hoeveelheid traanvocht of contactlenzen wel geschikt waren. Ik kreeg te horen dat mijn hoeveelheid traanvocht prima was. Ik vind het eigenlijk heel gek: last hebben van tranende ogen, terwijl je te droge ogen hebt."

Mijn ogen zijn ook gecontroleerd op traanvocht bij het beginnen met contactlenzen, en dat gebeurt nog steeds regelmatig, en worden ook goed bevonden. Toch blijft dat tranen maar. Ik vond het ook vreemd om te horen van de huisarts, maar vond het wel heel fijn om te merken dat de zalf goed helpt. De uitleg van mijn huisarts was dat het extreme traanvocht een reactie is van je eigen ogen op het feit dat ze te droog zijn. Ik zeg niet dat jouw probleem hetzelfde is als het mijne, maar het zou zomaar wel kunnen. Ik denk overigens dat een arts anders naar de ogen kijkt dan een contactlensspecialist.

Het feit dat jouw lens zo slecht uitgaat soms, is volgens mij ook een reden om te denken dat je droge ogen hebt. En misschien heeft jouw irritatie in je linkeroog ook daar mee te maken? Hoeft natuurlijk niet..... De lens zuigt zich dan vacuüm op het oog. Dat had ik vroeger ook regelmatig toen ik een ander soort gebruikte, maar nu niet meer. Ik draag lenzen met een heel hoog watergehalte (Acuvue van Johnson & Johnson) en ik gebruik contactlensvloeistof die ook extra goed is voor droge ogen en de lens lang vochtig houdt (Opti-free Pure Moist van Alcon). Voor mij werkt dat super. Maar niet alle combi's van lenzen en vloeistoffen werken even goed.

Dat je niet merkt dat je geen lens meer in hebt, zou in mijn geval niet opgaan. Zonder lens kan ik geen steek lezen, dus dat valt gelijk op (ik heb een sterkte van +5 ongeveer).

Tihama

Tihama

21-12-2012 om 12:12

Jasmino (ot)

Nog heel even (sorry, andere forummers). Ik heb nu diezelfde vloeistof meegekregen en dezelfde lenzen zijn besteld als wat jij zegt. Ik hou het straks in de gaten. Als dat niet genoeg helpt, dan ga ik naar de huisarts. Bedankt voor de tips

Tihama

Favorieten

Touche eclat, onder mijn ogen en ook een klein beetje op de oogleden. Ik hou niet van oogschaduw maar een beetje van dat (dure) spul maakt mijn oogleden mooi egaal Verder zwarte mascara, glossy mascara van Clinique. Aan oogpotlood doe ik niet, het lukt me niet om mooie lijntjes te maken boven mijn wimpers. Ik vind trouwens lijntjes onder de ogen bijna altijd lelijk, maakt de ogen vaak kleiner. Mijn huid is prima, af en toe wat transparante poeder als ik glim. Lippenstift in een mooie kleur, of balsem met een kleurtje. Mijn wenkbrauwen epileer ik met een Tweezerman pincet, ik heb 'm al een jaar of vijftien en zou niet zonder kunnen !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.