Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

19-10-2011 om 09:28

Extra kamer in het huis, wat zal ik er mee doen?

Ik heb een grote, vreemd ingedeelde zolder. Die zolder is over de lengte van het huis in tweeën gedeeld en alle ruimtes zijn 'net niks'. Nu wil ik het graag wat praktischer doen en er een overloop, washok en twee kamers van maken. Ik heb overigens geen vliering, het is erg hoog.
Tja, en dan nu de vraag, wat zal ik met die extra kamer doen?
Computerruimte valt af, mijn kinderen hebben controle nodig zowel qua tijd als dat wat ze doen op het ding. Ik heb zitten denken aan knutselruimte (maar wie houdt het netjes), logeerkamer, chillplek voor pubers, bibliotheek met leesstoel, alle kledingkasten er in, speelkamer.
Alle kinderen hebben een eigen kamer met ruimte voor een logeetje. Wat is handig, wat is leuk, wat zouden jullie doen met extra ruimte?
Rosa van der Zanden

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

19-10-2011 om 09:33

Plekje voor jezelf?

Zie titel

dc

dc

19-10-2011 om 09:37

Chillruimte

Ik zou er inderdaad een chillruimte van maken. Tv, wii/playstation en en lekkere (slaap)bank, en je hebt je huiskamer weer voor jezelf

(maar goed, ik heb dan ook geen idealen, ik zat zelf ook uren en uren aan de computer voor spelletjes en op de spelcomputer, en het is toch goed gekomen met me). (behalve die carriere dan)

Ook jop

Hier is de extra kamer ook een JongerenOntmoetingsPunt. TV, spelletjescomputer, comfortabele bank+originele bioscoopstoel. Het wordt ook gebruikt als logeerkamer. De bank ligt lekker en er kunnen maximaal nog 4 matrassen bij in (is meticuleus uitgemeten en getest). Niks zo lekker als pubers die zich prima vermaken zonder dat ik er last van heb

Overigens

Staan er (als er geen matrassen liggen) ook nog een paar fitnessdingen is. Stepapparaat, roeiapparaat, halters en multitrainingsbank(je). Ook daar wordt gebruik van gemaakt.

Hier

hier is de extra kamer een inloopkast geworden,helemaal alleen voor mezelf

Hier ook

wij hebben ook een zolder die door de trap doormidden wordt gedeeld. Aan de ene kant hebben wij onze slaapkamer en aan de andere kant hebben we het logeerbed, maar vooral: een grote kastenwand voor onze kleren. Heerlijk om echt de ruimte te hebben voor je kleding. De kast staat tegen de schuine wand zodat we er achter nog de kerstspullen enzo kwijt kunnen .

het grote voordeel van deze indeling vind ik dat wij de volledige 2e verdieping hebben. De kinderen hoeven niet boven te komen, het is echt ons plekje. Uiteraard komen ze zondagochtend wel eens bij ons in bed kruipen maar verder niet. tijdens het spelen met vriendinnetjes komen ze niet verder dan de 1e verdieping. Sinterklaas- en verjaardagskadootjes liggen hierdoor ook veilig.

Ligt dat aan de trap?

je kan eventueel de trap naar zolder veranderen, laat je een nieuwe trap bouwen, bij huizen met een houten constructie is dat makkelijk gedaan, kost je een euro of 3000.

Het is er hoog zeg je, zonde als je er dan niet iets optimaals van maakt.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

20-10-2011 om 16:26

Nee, ligt niet aan de trap

Zolder is rechthoekig met een hap aan een lange zijde er uit voor de trap. Zolder is over de lengte in tweeën gedeeld dmv wand met grote ruiten. Puntdak, in het midden vier meter hoog, zijkanten kan je staan. Boven de trap is kofferzoldertje gemaakt. Op voorzolder aan een kant veluxraam, andere kant geen daglicht. Op de lange zolderkamer veluxraam (aan dezelfde kant als op voorzolder), andere kant heel klein rechthoekig raam wat niet open kan. Beschermd stadsgezicht, kan geen ramen er bij laten maken. Zolder is zo'n 9 meter lang, kamer ongeveer 2,20m diep, voorzolder ook zoiets.
Het is ruim genoeg voor drie kamers en een overloop. Ik zou ook vier kamers kunnen maken maar dan wordt het erg hokkerig en donker.
Rosa van der Zanden

kaatje43

kaatje43

20-10-2011 om 21:34

Tafeltennistafel

of een biljart.

Hanne.

Hanne.

20-10-2011 om 23:49

Wasruimte

Ik heb er een wasruimte van gemaakt. Genoeg ruimte voor de wasmachine + droger + de strijkplank en een wasrek.

En uiteraard een extra tv voor tijdens het strijken

grote voordeel: deur dicht = was weg

Inmiddels moet ik de ruimte wel delen met de hometrainer

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

21-10-2011 om 10:19

En het wordt....

Een JOP. Bedankt voor alle input! Ik ga de textiele knusselspullen, de spelletjes en het constructiespeelgoed in de kamer doen, met een slaapbankje. We hebben de kamer nog niet, de ruimte en de spullen wel.

Rosa van der Zanden

Joppie

Leuk! Wedden dat jullie er allemaal plezier aan beleven? En hoezo een plekje voor jezelf? Zodra de pubers de JOP ontdekt hebben, is de hele benedenverdieping voor jou

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

21-10-2011 om 12:37

Knusselspullen

KnuTselspullen natuurlijk. iPad typt niet zo makkelijk in portretstand.
Rosa van der Zanden

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.