Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

express bestelling?

Nog een paar dagen, dan is er groot feest. De jurk hangt klaar Ik trek m’n japon nog eens aan, met daarbij de schoenen die ik in gedachten had. Die kunnen best, maar een paar in de tint van mijn vestje, dat zou nóg mooier staan.

Aangestoken door dochter en schoondochter met enthousiaste Zalandoverhalen stort ik me op de website. Ja hoor, een aardig paar schoenen van een merk dat ik kan waarderen en ook nog voor een aangename prijs. Levertijd twee tot vier dagen, lees ik. Twee dagen zou prachtig zijn, maar ja, better safe than sorry. Ik kies voor verzendkosten betalen en een express-levering, keurig op de dag voor De Dag. Die leveringsdag is goed gevuld en ik fiets rond het avonduur naar huis in blijde verwachting van de schoenen die vast bij een van de buren zijn bezorgd, zoals ik ook vaak pakjes aanneem als zij er eens niet zijn.

Maar ach. Geen kaartje in de bus. Wel een mail in mijn mailbox die keurig meldt dat ik niet thuis werd aangetroffen – duhh!- en dat de koerier mijn pakje weer heeft meegenomen. Ik ben niet zo’n beller, maar pak nu toch de telefoon om de klantenservice te benaderen. ‘He, die zendingnummer nummer staat niet in mijn systeem’, zegt de meneer aan de lijn. ‘Komt uit het buitenland, zie ik.’ Jazeker, mijn schoenen hebben het magazijn in Leipzig verlaten, dat vermeldde de mail. ‘Ah dan is het een expressbestelling. Voor zo’n bestelling moet u persoonlijk tekenen, het pakje wordt niet bij buren afgegeven. En u moet een ander nummer bellen om het verder te regelen.’ Ik bel het andere nummer en beland in een menu. Kies voor een nieuw leveringsmoment. Tussen negen en een op De Dag. Niet al die uren is er iemand om de deur te openen, maar wie weet heb ik geluk! Toch beluister ik het menu nog eens en kies ervoor een medewerker te spreken, want blij ben ik niet met alleen maar een kans. Ik heb juist snelle levering gekozen (en betaald!) om op tijd mijn schoenen te hebben, en nu heb ik helemaal niks. De medewerker die mij aanhoort snapt mijn frustratie. Ik had de leveringsvoorwaarden kunnen opvragen. Tja, nooit bij stilgestaan. Hij doet de suggestie ’s ochtends vroeg de schoenen op te halen in het depot in de stad, 32 kilometer verderop. Nou nee zeg, er is die dag al genoeg te doen. En ik heb schoenen, al zijn het niet de ultieme. Wie weet komen ze alsnog.
Maar nee.

Dan maar gewoon de schoenen die er al zijn.
De hele dag is het feest, en ’s avonds na een mooie bijzondere dag vind ik het kaartje op de mat met een olijk ‘Wij hebben u gemist!’. Ik lees het tijdstip, zo’n drie kwartier nadat de laatste persoon de deur achter zich dicht trok. Waar het pakje nu is, geen idee! Op het kaartje staat niets en in het systeem waarin het pakje te volgen is zie ik alleen dat de levering is uitgesteld. Na wat stoeien op de website zie ik dat ik in de nieuwe week een dag thuis kan blijven om de bestelling af te wachten – ja hoor, doeidoei.

Wat leren wij van deze casus?
Pas op tijd gelegenheidskleding met alles erop en eraan. Ga naar een winkel om schoenen te kopen, mocht je die nog willen hebben. Staat er niks geschikts in de winkel. Bestel dan ruim op tijd via internet. Lees de voorwaarden. En kies nóóit een expressbestelling als je geen tijd hebt om op je gemak de komst van de bezorger af te wachten.

Het zou zomaar kunnen dat de schoenen alsnog arriveren. Die jurk wil ik vast nog weleens aan. Wat zullen die schoenen er leuk bij staan. Als ze passen :p

Parka

Parka

09-07-2016 om 16:22

ahhh nu "pas" geleerd

Het is de reden waarom ik bijna niets van internet bestel. Ik vind het ook niet leuk om altijd gestoord te worden om het zoveelste pakje van de week voor mijn buren aan te nemen. Ik ga wel "ouderwets" naar de winkel. En als het eens online kan: dan heel erg op tijd en alleen als ik een hele dag de tijd heb om het af te wachten.
En zelfs dan ligt er nog wel eens een briefje in de bus: wij troffen u niet thuis.

Onze bezorgers....

Leggen bijna alle pakjes op een tactische plek n het tuinhuisje of bij de achterdeurcals er niemand is. Of in de papier container...altijd met een briefje door de bus waar we het kunnen vinden. Alleen DHL neemt t pakje weer mee, maar dan kunnje het dezelfde dag na 1700 ophalen bij de
lokale copy shop die als depot fungeert. ( of een nieuw bezorgmoment kiezen, wat je wilt)

Dus jou ervaring is echt balen, bromvlieg, maar volgens mij niet perse representatief voor hoe het gemiddeld gaat.

Hopelijk had je toch een leuk feest!!

Ingrid

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

09-07-2016 om 18:59 Topicstarter

Het was een heel mooi feest

Zeker!!

En het pakje was niet naar het depot in het dorp, maar naar een depot in de stad teruggegaan. Ben benieuwd hoe het verder gaat.

ik heb geleerd om te gewoon te bestellen zonder express etc

dat is veel sneller bij ons Zo raar. Ik laat m hier dan bij de speelgoedwinkel bezorgen en daar ligt ie dan na 16 uur klaar. Want anders idd zijn we net neit thuis( of er was echt echt iemand thuis en dan nog krijg ik de melding dat er niemand was?? ) nou de hond slaat als een idoot aan als er gebeld wordt dus dat mis je niet

Ad Hombre

Ad Hombre

16-07-2016 om 11:26

Post.nl

De post.nl man zorgt (bij ons) altijd dat een pakketje aankomt, wij buurtbewoners kennen hem ook allemaal persoonlijk. Als je hem in het winkelcentrum tegenkomt groet je hem.

Alle andere DHL's, GLSen, DPD's, UPSen van de wereld zijn (bij ons) onbetrouwbaar. Ze nemen het gewoon weer mee en met een beetje pech duurt het daaagen voor je het eindelijk in huis hebt. En daar had je dan extra voor betaald...

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

16-07-2016 om 21:09 Topicstarter

geduld is een schone zaak

aanstaande vrijdag is de eerste dag waarop ik het complete tijdvak thuis kan zijn, dus dat is nu door mij begin deze week tijdens een telefoongesprek met de klantenservice vastgelegd. 'Dat is pas over ruim anderhalve week', zei de medewerker verbijsterd.
'Tja, als u geen ander afleveradres kunt invoeren of omboeken naar een gewone bestelling ipv express, dan moet het maar zo'.

Maar inderdaad - dit was een les in veel geduld!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.