Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

oregano

oregano

23-06-2013 om 13:57

Even voortborduren op de handdoeken, hoe hou je je matras fris ; )

Mijn vriend heeft zweetvoeten dus verwissel ik nu vaker het onderlaken, hoeslaken en dekbedhoes. Ik ben wat allergisch voor luchtjes, ruik nogal sterk zeg maar .... Maar 1x per week vind ik toch wel echt het maximum qua werk . Maar toch komt die lucht ook wat in het matras aan zijn kant... Hoe hou ik dat fris en hoe doen jullie dat? Gelukkig leest hij niet mee., ssssst.

Viespeuk?

Viespeuk?

23-06-2013 om 14:25

Stank

Het kan helpen om er wat soda over te strooien en in te wrijven en na een paar uur weer met de stofzuiger te verwijderen. Maar je zou ook een textielverfrisser erop kunnen spuiten. Helaas zijn die vaak geparfumeerd hoewel dat helemaal niet zou hoeven want de werkzame stof kapselt de geurmoleculen in, dus overstemmen met parfum is nergens goed voor. Zelf heb ik een merkloze textielverfrisser van Lidl of Aldi in gebruik, met nauwelijks parfum. http://nl.wikipedia.org/wiki/Febreze. Ik denk dat er nog wel meer merken in de handel zijn. Misschien weet iemand een flacon die niet zo vreselijk stinkt als Febrèze. Of misschien vind jij dat niet vreselijk stinken, dat kan ook.

Merel

Merel

23-06-2013 om 14:25

Stofzuigen

Mijn moeder stofzuigt het matras (ik niet!) om er wat stof uit te krijgen denk ik Misschien haalt het ook wat luchtjes weg. Je kan er ook waspoeder op strooien en dat een half uur later weer opzuigen? (of eventueel schoonmaakpoeder voor tapijten wat je erop moet strooien en later weer op moet zuigen?)

Maar ik zou denk ik eerder iets van pedispray gaan kopen en die zweetvoeten gaan behandelen, ik hoor van een vriendin met behoorlijke last daarvan dat die spray hartstikke goed werkt.
Wij draaien hier het matras regelmatig (maar dat zou ik in jouw geval dus niet meer durven) want dan lig jij met je hoofd op zijn voetenplek (yek!)

oregano

oregano

23-06-2013 om 14:35

Soda ligt op matras en pedispray zsm kopen

zag dat er zelfs een naam voor was, heel verhaal gelezen op de site van pedispray, vriend wil er zelf ook graag van af !

Marie

Marie

23-06-2013 om 15:20

Extra molton?

Misschien helpt het ook om een extra (dikke) molton op het ged te doen? Je hebt ze ook die waterafstotend zijn, maar die zweten heel erg (en daar heb je juist last van)

Daantje50+

Daantje50+

23-06-2013 om 23:46

Matrashoes

Of dekmatrasje kopen en die regelmatig wassen. Ikea heeft goede dekmatrasjes, makkelijk los te ritsen en zo droog.

Spray voor dieren

Haha, de hardere middelen... Maar even zonder gekheid, ik heb zo'n spray voor dierenluchtjes, die zou ik daar ook inzetten. Het gaat organische geurtjes te lijf door ze af te breken en het ruikt naar fris wasmiddel.

Voeten wassen

voordat je naar bed gaat. Of krijgt hij in bed ook zweetvoeten?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.