Huis, Tuin en Keuken
rebella
26-09-2011 om 19:03
Even stoom afblazen; simpel van simpel!
Men wat een BAGGER is die Simpel, het enigste wat simpel lijkt te zijn zijn de medewerkers. Niks maar dan ook niks klopt er daar. Om de haverklap onterecht afgesloten met alle gevolgen van dien, zoals geen overboekingen kunnen doen ivm de tancode's die op mijn mobiel komen. Toen ik ging googlen kwamen er duizenden klachten tevoorschijn, had ik dit maar eerder geweten! Men men wat een ellende. Ik hoop dat niemand er meer intrapt want het enigste waar je je schor aan belt is de klantenservice! Hoe kom ik hier vanaf? Ik heb een abonnement voor een jaar.
Groet, Rebella
koentje
27-09-2011 om 11:23
Geen idee
waar je het over hebt (waarschijnlijk ben ik te simpel☺) maar veel sterkte ...
rebella
27-09-2011 om 14:25
Koentje
Solliciteer er eens, ze zitten te springen om simpele mensen Simpel adverteert nu ook op ool. Mocht er iemand een abonnement willen nemen google dan eerst eens! Ze zijn zelfs al bij Kassa geweest door hun fouten die werkelijk schrijnend zijn.
ChrisH
03-10-2011 om 16:28
Het helpt wel hoor klagen
Misschien kun je het abonnement opzeggen op grond van geleverde wanprestatie? Ik vond dit op http://www.deombudsman.nl/telecommunicatie/advies/abonnementen:
"In de Nederlandse wet is geregeld dat u als consument het recht heeft om uw betaling op te schorten (in artikel 6:52 en 6:262 van het Burgerlijk Wetboek) als een bedrijf niet doet wat het belooft, nadat u herhaaldelijk heeft geklaagd. Dit gaat als volgt. U schrijft een brief aan de provider dat u de helft van uw abonnementsgeld inhoudt totdat uw provider u probleemloos laat internetten / telefoneren / tv-zenders laat ontvangen. Tegelijkertijd eist u een schadevergoeding ter grootte van de helft van uw abonnementsgeld per maand, omdat u niet probleemloos van de dienst gebruik kunt maken. De schadevergoeding valt dan weg tegen het bedrag dat u zelf maandelijks inhoudt. Op die manier kan uw provider niet meer het ingehouden abonnementsgeld van u opeisen. Uw klacht moet wel zwaar genoeg zijn en al wat langer bestaan.
Zware klachten zijn bijvoorbeeld:
* U hebt niet 24 uur per dag verbinding, het komt geregeld voor dat u geen verbinding krijgt of dat de verbinding verbroken wordt.
* De helpdesk functioneert ver onder de maat, u moet soms dagen wachten voordat u wordt teruggebeld door een medewerker, waardoor u dagenlang geen gebruik kan maken van de dienst.
* U heeft een storende verbinding.
Schrijf allereerst een brief naar uw provider. Vermeld hierin dat u de helft van het abonnementsgeld inhoudt tot de klacht is opgelost en u vraagt schadevergoeding."
Ze geven op de site ook een link naar een voorbeeldbrief.
Chris
Leony
04-10-2011 om 11:24
Als een bedrijf niet doet wat het belooft (@chris)
Bij mij doen ze méér dan afgesproken, namelijk ten onrechte geld in rekening brengen voor een betaaldienst waarop wij geen abonnement hebben.
Wij zijn daardoor genoodzaakt de simkaart buiten de telefoon te houden en hebben dus geen telefoon. Telt dat ook als wanprestatie?
Leony
ChrisH
04-10-2011 om 14:01
Lijkt me wel
Leony, ten onrechte geld in rekening brengen lijkt me wel vallen onder de beschrijving 'wanprestatie'. Maar wil je van het abonnement af om die reden? Je moet een bedrijf namelijk altijd wel de kans geven de fout te herstellen voordat je je op wanprestatie kunt beroepen.
T-mobile vraagt je de factuur af te wachten, misschien moet je dat eerst eens doen?
Chris
rebella
04-10-2011 om 15:21
Chris,
Bedankt voor je bijdrage, mijn posting en de jouwe zijn elkaar dan wsl gekruist. Is het moeilijk te begrijpen dat je je al machteloos voelt met dit gedoe en dan alleen maar flauwe reactie's krijgt en eenzelfde soort vraag gelijk vol staat met tips etc? Maar goed, er zijn een paar rake analyse's hierboven op mijn persoon los gelaten die me dan wel weer een lachbui bezorgen. Nou, gegroet allen en een fijne voortzetting!
Hes@
05-10-2011 om 18:27
Simpel
tot vorig jaar had ik een abo bij simpel en was juist zeer te spreken over klantenservice. Nu bij tele2 word ik er wanhopig van.