Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Discootje

Discootje

09-10-2011 om 16:24

Eten verjaardag

Wij vieren kinderverjaardagen vaak van bijv. 14.00 tot een uur of negen 's avonds. Ik weet nooit van te voren hoeveel mensen er blijven eten.
Ik ben geen keukenprinses maar wil wel iets lekkers/gezelligs in huis hebben voor degenen die er rond etenstijd zijn. Liefst iets makkelijks of iets wat ik van tevoren kan maken.

Wie heeft er een leuk idee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nou...

zo'n verjaardag is vaak veel drukte/werk, dan wil je niet al te veel tijd kwijt zijn aan het diner. makkelijk van te voren te maken, en snel op te warmen is:
- diverse soorten soep (al dan niet zelf klaargemaakt) met afbakbroodjes, wat soorten kaas en salade
- chinees: nasi en bami met sateh en kroepoek (en al die andere smaakmakers).
- stamppotten met rookworst of gehaktballen
- lekkere sandwiches, ook warme zoals clubsandwich. maar dat is wel ff wat meer werk om het a la minute voor iedereen te maken.
- een buffet met allemaal hapjes: een salade, een vleessalade, een grote pan soep, diverse soorten afbakbroodjes, kazen, gevulde tomaten, ham met meloen, schaal vitello tonato, en allemaal andere lekkere hapjes.

wat je niet gebruikt kun je invriezen.

cookie

cookie

09-10-2011 om 17:16

Van alles wat

met een hoofdschotel stamppot, koude zalm/rundvlees schotel en daar van alles passend aan vis vlees etc omheen. Of 3 verschillende soepen met bijpassende kleine gerechten aan brood etc eromheen. Of Chinees etc etc. Een thema en daarom heen uitbreiden.

Lang leve de ....

zakken soep. Knip ze open, giet ze in de pan. LEkker brod erbij en kruidenboter erbij. WAt kaasjes en klaar.
Je knipt zoveel zakken open als je nodig hebt. Als er wat over zijn, komt altijd wel van pas.

groetjes van Purk

fryskdumke

fryskdumke

09-10-2011 om 19:22

Ik ben

as woensdag jarig en vier mijn verjaardag vanaf 15.00 tot de laatste mensen weg zijn. Ik heb dus inderdaad gewoon een grote pan soep klaar staan met broodjes en wat beleg.
Wat is soms ook wel doe voor de kinderen is pannekoeken bakken. Die zijn koud ook lekker!

liora

liora

09-10-2011 om 19:31

Lekkere couscoussalade, een sla, Tutks brood, kazen, lekkere vis, olijfjes, eiersalade.

Valkyre

Valkyre

09-10-2011 om 19:55

Mijn zus

Doet ook altijd een pan soep (of twee). Maar voor de kinderen broodjes knakworst erbij. Lekker makkelijk.

Wij doen vaak een grote pan vegetarische curry voor de volwassenen (ui, knoflook, evt wat gember, rode of groene currypasta roerbakken, groenten erbij - pompoen, zoete aardappel, wortel, paprika, venkel, harde groenten dus) en dan een paar blikken tomaten (stukjes) erbij en pruttelen tot alles gaar is. Evt nog wat peulvruchten uit blik erbij (linzen ofzo). Kokosmelk erbij, serveren met gehakte koriander erop. Je kunt het een dag van tevoren maken, dan is het nog lekkerder. Serveren met wat Turks brood (even toasten in de oven), klaar. Het vult behoorlijk, want veel van die groenten bevatten veel koolhydraten.

Bbq

Zomer of winter, bij ons gaat altijd de bbq aan. Mijn man maakt van tevoren heerlijke kipspiezen die hij rond een uur of 5 op de bbq legt met, voor de liefhebber, hamburgers. Satesaus, atjar en kroepoep of stokbrood erbij en smullen maar. Voor de kids heb ik de laatste 2 jaar poffertjes in de magnetron gedaan en ze vonden ze heerlijk (hoewel ik dat laatste niet begrijp haha)

Discootje

Discootje

11-10-2011 om 22:25

Leuke tips

Bedankt voor de leuke tips tot nu toe.

Moontje

Moontje

12-10-2011 om 11:42

Soep en ...

Ik maak altijd 2 grote pannen soep van 4-5 liter.
Afgelopen verjaardag (eind sept) had ik chinese tomatensoep gemaakt met kip, prei en taugé en tomatengroentesoep met gehaktballetjes.
Daarbij heb ik vietnamesche loempia's en div. snackjes geserveerd. Iedereen vond het lekker!

Jorianne

Jorianne

12-10-2011 om 18:24

Rijst met

Ik heb het nog niet voorbij zien komen, maar ik maak vaak in zo'n situatie een grote pan witte rijst met verschillende mixen: een wok nasivlees+groenten, een pan kipfilet in zoetzure saus, een pan ragout. Pan kippevleugeltjes erbij en ieder kan nemen wat hij/zij wil. Soms nog een pan aardappelpuree erbij, is met sommige mixen ook erg lekker.

Jorianne

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.