Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Barvaux

Barvaux

19-07-2015 om 16:26

Eten onderweg: nog lekkere ideetjes?

Wij vertrekken rond half 6 's ochtends naar ons vakantieadres en daarom ontbijten we en lunchen we in de auto. Er is geen tijd om 's ochtends nog iets lekkers te maken maar wel de avond ervoor eventueel maar liever kopen we de dag ervoor alles.

Wat zijn jullie lekkere meeneemideetjes?

Koeltas gaat natuurlijk mee. Jongens houden erg van de kant en klare broodjes van de Lidl (koffiebroodje, kaneelbroodje, carré raisin, croissantjes) maar is dat een dag later nog wel lekker?

Wat wij doen

Ik neem meestal een zak brioches mee, die zijn nog lekker de volgende dag. Soms bak ik een grote omelet en doe die tussen bevroren sneetjes brood. En een grote bak voorgesneden fruit. Voor de jongens meestal nog iets van knijpyoghurt, babybel kaasjes, etc.

bieb63

bieb63

19-07-2015 om 16:51

Wat wij altijd lekker vinden

Kippenpootjes/vleugeltjes. Kan je kant-en-klaar gegrild kopen, maar uiteraard ook de dag ervoor even zelf bakken. Gekookte eitjes. Voor de frisheid wat stukjes komkommer en cherrytomaatjes. Broodjes met gebakken ei zijn altijd lekker (kan je prima de avond ervoor maken).

Wat dacht je van....

...bakjes huzarensalade, blikje(s) knakworst die je koud op een broodje kunt doen, pak (vegetarische) gehaktballetjes.....

Verder heb je bij appie een soort melkbroodjes met stukjes chocola in, die blijven heel lang goed. Hetzelfde telt voor een suikerbrood, eierkoeken en de grote koeken van de bakkersafdeling.

Moni

Moni

19-07-2015 om 18:50

Hier veel hartige dingen

Bifi-worstjes of salami-worstjes, stukjes kaas, stukjes leverworst, plakje stokbrood met kruidenboter, tomaatjes, komkommer, gebakken eitje op boterham (ei zou ik er niet vooraf op leggen, wel als dat in de ochtend nog kan). Voor onszelf een salade met mozzarella en stukjes gerookte ham, hoewel jongste dat ook lekker vindt. Sla er bovenop leggen en pas mengen vlak voor het eten.
Kippenvleugeltjes heb ik nog nooit gedaan. Wel goed idee. Die heb ik in de vriezer liggen. Ga ik ook doen. Maar wel eten als we buiten de auto zijn, veel te glibberige vingers anders.
En verder fruit, zoals druiven, banaan, voorgesneden appel, aardbeien. Lekker mengen in een plastic wegwerpbakje. Helemaal verantwoord want zelfs langs de snelweg wordt het afval gescheiden

Theekopje

Theekopje

19-07-2015 om 18:55

Niet te veel suiker

Ik vind zelfgebakken pannenkoeken erg lekker altijd, met suiker en kaneel of suiker en citroen.
Maar ik zou voor inde auto liever wat hartigs meenemen. Kipvleugeltjes of gehaktballetjes, stukje kaas, en veel snoeptomaatjes en komkommer en dat soort dingen.m
Als ik suiker en dingen als brioches en pannenkoeken eet ga ik me heel gaar en lamlendig voelen, zeke als je lang achter elkaar stilzit. Maar niet iedereen heeft daar evenveel last van.

Moni

Moni

19-07-2015 om 20:16

Nog een knaller....

Ik vertelde thuis welke vraag hier stond. Mijn gezin blijkt warme herinneringen te hebben aan de knakworstjes in bladerdeeg. Die maakten we altijd in de ochtend als we rond 12.00 uur vertrokken met wintersport. 12.00 waren de kinderen uit van school. We hadden dit dan als lunch in de auto.
Maar nu net is besloten dat we het dit keer ook op zomervakantie meenemen. Wel de avond ervoor gemaakt door één van de kinderen. Dat zie ik in de ochtend niet zitten.

Lita

Lita

19-07-2015 om 20:50

stokbroodje

Strokbroodje gezond in de koelkast bewaren en in de ochtend de sla erbij doen(of los in een zakje in de koelbox) en vervolgens in de koelbox.

Lusithania

Lusithania

19-07-2015 om 22:03

Niets klaar wel mee

De koelbox staat tijdens een rustpauze voor de grijp en meestal is het zo dat iedereen zijn eigen broodje belegt met dat wat er mee is. Op de heenweg is dat nog Nederlandse kaas en vleeswaren, op de terugweg Franse kaasjes.
Hard gekookte eieren zijn lekker en multifunctioneel en mogen ook mee.
Ook hier is het dat op reisdagen de hartige hapjes het lekkerste zijn.
In de auto liggen er dan ook nog tuc en pringles.
En voor het betere snaaiwerk onderweg mogen er heel veel snoeptomaatjes mee.
Als wij vanuit Engeland weer naar huis gingen, dan was het een stop bij de Tesco om heerlijke sandwiches of wraps te halen.

Barvaux

Barvaux

19-07-2015 om 22:17

Leuk

Leuk om jullie tips te lezen, toch altijd weer nieuwe dingen. Wij hebben lang croissantjes van Danerolles gemaakt met stukjes ham en kaas er in. Zou ook nog kunnen de avond ervoor.

Nog even een vraag voor de 'hartigfreaks': bedoelen jullie dan hartig bij de lunch en ontbijten jullie ergens anders mee of hebben jullie geen ervaring met ontbijten in de auto?

Moni

Moni

19-07-2015 om 23:22

No way dat wij ontbijten in de auto

Wij houden niet van vroeg opstaan en ook niet van weggaan voor het ontbijt.
Als we naar een andere plek gaan tijdens de vakantie, of terug naar Nederland, stellen we het ontbijt wel uit. Of als we op de heenweg overnachten in een simpel hotel.
We eten en drinken dan een kleinigheidje, breken dan de tent op, en gaan dan direct door naar een McDonald of ander restaurant die een ontbijt met koffie serveren. Pas daarna beginnen we aan de reis.
Ontbijt in de auto betekent dat we gaan rijden terwijl we nog niet wakker zijn. Dan gaan we liever een half uur later weg.

Bij het ontbijt zou ik doen wat je al van plan was. Misschien nog een roerei erbij?

Jessica O

Jessica O

20-07-2015 om 08:00

rauwkost

Ik heb in de koelbox een bakje rauwkost staan. Broodje beleggen met ham en/of kaas rauwkost erop.
Verder zitten er vaak wel droge worstjes in, voor de hartige trek. Ontbijtkoek mee, vult ook lekker.

Wij vertrekken rond 3.30 maar ontbijten thuis wel eerst met een broodje, anders zit ik kotsmisselijk in de auto.
1e stop is altijd het leukst, dan begint mijn vakantiegevoel!

broodje

wij eten wel een broodje voor we vertrekken, anders is de helft al wagenziek voor we de bocht om zijn

Wraps zou je de avond van te voren kunnen maken, een maaltijdsalade met poasta?
Fruit doet het hier altijd erg goed net als komkommer en paprika.
We hebben vaak verschillende kleine pakjes schoolkoek in t dashbordkastje, hartig en zoet.
Broodjes nemen we zo mee en beleggen we t liefste onderweg.
Worstenbroodjes is hier de grote hit: bakken we gauw even voor we vertrekken,in de alufolie in een handdoek gerold blijven ze lang warm maar... die zijn vaak al op na een uur.
Bifiworstjes,krentenbollen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.