Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

keukentwijfel

keukentwijfel

16-08-2011 om 12:48

Estetisch versus praktisch

Wat een bevalling zo'n nieuwe keuken. Over de indeling zijn we wel uit maar ik twijfel nog erg over 1 ding.
De kookplaat van 60 breed komt 30 cm vanaf 1 kant, omzoveel mogelijk aanrechtruimte aan de andere kant te houden (kleine keuken) en omdat ik aan 30 cm wel genoeg heb. Er is dus 90 cm aan onderkastruimte te vullen vanaf de kant.
Daarvoor wil ik eigenlijk wel zo'n brede pannenla. Maar dan komt de kookplaat daar niet precies middenboven zoals je meestal ziet maar aan 1 kant. Is dat erg lelijk? Het zit niet op een zichtzijde vanuit de kamer, je ziet het eigelijk alleen als je ervoor staat te koken. Als de kookplaat in het midden komt dan komt hij 45 cm uit de kant en heb ik aan de andere kant 15 cm minder werkblad. Haha, volgen jullie het nog?
Keuze 1 is kookplaat op 30 cm van de kant. Keuze 2 is kookplaat toch in het midden, dus estetisch boven praktisch.
Keuze 3 is een kastje van 30 aan de kant en een pannenla van 60 cm.
Wat zouden jullie doen en waarom?

Vergeet ik te zeggen dat als de kookplaat in het midden van de 90 cm brede la moet komen er natuurlijk éérst nog een kastje van 30 in de hoek moet. Verder blijft het probleem hetzelfde.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

16-08-2011 om 12:55

Symmetrie

Ik ben in mijn keuken gegaan voor symmetrie, zelfs met de plaatsing van de kraan. Die staat visueel in het midden van het aanrechtblad, terwijl de gootsteen dat niet zit. Maar: dat heb ik alleen gedaan bij de lijn die we vanuit de kamer kunnen zien. In jouw geval zou ik gaan voor de aanrechtruimte en de grote la 'uit het lood'. Zie je toch niet als je staat te koken

Tirza

Yaron

Yaron

16-08-2011 om 13:30

Symmetrie

wij hebben de 60 cm kookplaat in het midden van de 90 cm la. We hebben rechts nog 15 cm over, daar staan flessen olie, pepermolen ed. De ruimte is iets te klein als we met z'm tweeen koken, maar de kookplaat verschuiven vind ik niet mooi staan en daar zou ik mij dagelijks aan ergeren, want ik zit veel in de keuken. Een 60 cm la lijkt mij wel wat klein als pannenla, maar zou ik dan wel mooier vinden.

keukentwijfel

keukentwijfel

16-08-2011 om 15:05

Tja

verdeeldheid dus. 15 cm zou ik zelf ook net te weinig vinden denk ik. Ik neig zelf (zal mijn praktische natuur zijn haha) naar de kant van Tirza. We denken nog, en input blijft welkom!

Praktisch

Ik zou absoluut voor praktisch gaan als jeniet eens echt zicht hebt op die kant!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Vic

Vic

16-08-2011 om 16:57

Smallere lade

Het is niet zo'n probleem als je kookplaat niet in het midden van je aanrecht zit. In de meeste keukens staat die in een hoek met nog een stukje aanrecht ernaast. Ik zou wel zorgen om de kastjes recht onder de kookplaat te houden, dus geen 90 cm kast onder een 60 cm kookplaat. Sowieso is een (laden-) kast onder een kookplaat helemaal niet handig, omdat je daar altijd in moet zijn als je staat te koken. Ik zou dus de oven onder de kookplaat doen, dat is logischer.

lennest

lennest

16-08-2011 om 21:37

Kookplaat van 90 cm?

Dat heb ik gedaan. Nooit spijt van gehad. Alle grote pannen passen er op, niets zit tegen elkaar aan en nu heb ik zo'n heerlijk grote lade eronder.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Wokbrander?

Wij hebben ook een gasplaat van 70 cm met 4 pitten en in het midden een wokbrander. Ziet er prachtig symmetrisch uit, maar in de praktijk moet ik eerst rijst koken en daarna wokken, omdat de pannen niet naast elkaar passen. Had achteraf dus liever de wokbrander aan de zijkant gehad.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.