Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ervaringen zorgverzekering zz, fbto en aa

Ivm vergoedingen ben ik aan het shoppen.

Ik heb nu offertes van Zorg en Zekerheid (gezinspolis), FBTO en Avero Achmea (topfit).
Wie heeft ervaring met 1 van deze drie? En dan ook graag zowel negatief als positief.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MM.

MM.

12-12-2010 om 00:00

Fbto

Al jaren tevreden met FBTO.
- FBTO is in modulevorm, dus niet een aanvullend - super aanvullend - mega-aanvullend totaalpakket naast de basisverzekering, maar zelf bedenken wat je meeverzekert: alternatieve geneeswijzen, gezinsplanning, buitenland, brillen+orthodontie+cosmetisch, tandarts etc.
- Rekeningen kun je scannen en uploaden en ze worden snel verwerkt. Alles loopt via internet.
- Vergoeding orthodontie is m.i.v. 2011 verhoogd naar 2500 euro in 3 kalenderjaren.
- Concerta wordt vergoed in de module Therapieën, waarin bijv. ook de fysiotherapeut en psycholoog. Die is er in drie soorten. Kies je de meest uitgebreide dan wordt concerta tot 1000 euro vergoed.
- Tandheelkunde wordt 100% vergoed tot een zelf te kiezen bedrag (max. 800 euro). Je kunt per persoon kiezen om dit wel of niet te doen, kinderen zijn uiteraard sowieso verzekerd voor tandheelkunde.

Wel zijn veel onderdelen van die modules aan een maximum gebonden. Maar je ziet iig heel duidelijk hoeveel premie je betaalt en hoeveel de uitkering is die daartegenover staat (zoals het voorbeeld van concerta) en ik vind het heel mooi dat je kunt weglaten wat je niet nodig hebt. Bijv. de module buitenland, die zet ik pas tegen de zomer weer aan als we op vakantie gaan. Je kunt nl. maandelijks wijzigen. Sommige dingen hebben een wachttijd, maar dat is bij de meeste verzekeringen zo.

Succes met kiezen!
MM

Biene M.

Biene M.

12-12-2010 om 09:08

Ook fbto

Ik vind de modules heel handig, waardoor je je dekking kunt aanpassen aan je eigen behoeften. Mijn man heeft al andere modules dan ik. Dingen regelen gaat ook makkelijk, als je wilt kan het meeste via internet en/of telefoon. En ik heb net de kosten vergeleken met een paar andere verzekeringen en kwam hiermee toch weer goedkoper uit (vooral door die modules denk ik).

Ook fbto

Wij vonden de vergoedingen via FBTO tegenvallen en zijn na een paar jaar overgestapt naar Agis
muizemeis

Jujube

Jujube

12-12-2010 om 17:24

Fbto

Hier al jaren zeer tevreden over FBTO, zie posting van MM. En goede service!

Mamarijke

Mamarijke

14-12-2010 om 22:58 Topicstarter

Bedankt

voor de reacties.
We lijken qua vergoedingen het beste te passen bij Avero Achmea, omdat ze ook melatonine vergoeden (en is toch ook enkele honderden euro's per jaar)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.