Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Annet

Annet

09-10-2011 om 15:04

Ervaringen pastamachine

Mijn dochter krijgt af en toe kookles van mij op zondagmorgen. Dat vindt ze leuk om te doen.
Nu is ze binnenkort jarig. Ik zag bij het Kruidvat een pastamachine voor 15 euro. Dat leek me een leuk cadeau voor haar (te geven door wat vriendinnen of oom/tante).
Zit er veel kwaliteitsverschil in dit soort machines? Of is zo'n goedkoop ding leuk genoeg als je het maar een enkele keer gebruikt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

09-10-2011 om 22:13

Goedkoop ding

Ik heb zo'n goedkoop ding, althans ik ben al aan het tweede goedkope ding bezig.

De eerste heb ik aan gort gedraaid. De tandwielen waren gewoon bot. De tweede doet het goed, maar het houdt niet over. Voor een enkele keer is het prima om te doen, maar als ik eerlijk ben maak ik nu minder vaak pasta dan ik zou willen doordat de machine niet fantastisch is.

Maar of een 'echt' beter is zou ik niet weten. Ik vind het een beetje een dure gok om te proberen.

Sascha2

Sascha2

09-10-2011 om 22:23

En of!

Wij maken wekelijks pasta. Onze machine is van een betere kwaliteit als ik het zo lees. We hebben hem al meer dan tien jaar en hij doet het nog steeds prima. Als je vaak pasta maakt dan zou ik zeker investeren in een goede machine. Anders is de lol er snel af, lijkt me en dat is zonde.

Hanne.

Hanne.

10-10-2011 om 13:08

Vertel vertel

Dan wil ik natuurlijk ook weten wat voor eentje je er hebt. Merk, typenummer, gekocht bij, en natuurlijk ook de prijs. In pastamachineland kan je het nl zo duur maken als je zelf wilt!

Guinevere

Guinevere

10-10-2011 om 13:54

Ook goedkoop ding

Hier ook een goedkoop ding (hema). Pastavellen draaien doet ie aardig. Maar slierten ervan maken, dat lukt 'm niet. Dat wordt een soort brij. Dus snijd ik de slierten met de hand, zeer ambachtelijk. Meestal maak ik dan maar ravioli van die vellen.

Anna3

Anna3

10-10-2011 om 14:24

Kerstpakketexemplaar

Hier staat in de schuur een kerstpakketexemplaar in de weg te staan. Eenmaal uitgeprobeerd, maar ik vond het toch wel erg veel werk. Zal vast geen peperduur ding zijn geweest, mijn werkgever kennende, ik kan even kijken wat op de doos staat, kan voor een zacht prijsje afgehaald worden.

Julia 150

Die heb ik een jaartje geleden op de kop getikt voor een euro of 35 met spagetti en tagiatella opzetstuk.
Het blijft natuurlijk altijd wat meer werk maar het is wel errug lekker. Wij gebruiken hem niet wekelijks, maar toch vrij regelmatig. en , als je zou willen kun je hier nog andere hulpstukken bijkrijgen.,
Kijk hier maar eens;http://www.winkelvoordekeuken.nl/pasta-aid-pastamachine-julia-150.html
groetjes

Sascha2

Sascha2

10-10-2011 om 23:10

De onze

Onze pastamachine is van Mercato Atlas.

Annet

Annet

11-10-2011 om 19:28

Die julie lijkt me wel handig en niet zo duur

Ondertussen heb ik de pastamachine als cadeautip doorgemaild naar vriendin van dochter.
Als dat niets wordt (grote kans bij die pubers) dan bewaar ik de Julia voor de sint.

Hanne.

Hanne.

12-10-2011 om 09:16

Blijft moeilijk

die Julia ziet er op het plaatje exact het zelfde uit als mijn goedkope. Zou zo'n ding dan graag eens willen proberen. De mercato atlas (marcato?) levert prijzen op tussen de 65 en de 350 euro....daar zit neem ik aan ook nog wat kwaliteitsverschil tussen

Sascha2

Sascha2

12-10-2011 om 11:44

Hanne

Ik heb het even opgezocht voor je, het is inderdaad de Marcato Atlas, die wij hebben. Typenummer 1048534. Wat we ervoor betaald hebben weet ik niet meer, het is meer dan tien jaar geleden. Een rondje internet levert prijzen rond de 100 euro op. Een link met het type dat wij hebben: http://www.marcato.net/mod-ContentExpress-display-ceid-14.phtml

Ik vind het een hele goede investering, maar ja, zoals ik al schreef, wij maken wekelijks pasta. En: hoe vaker je het zelf maakt, hoe makkelijker het wordt. Hier staat er binnen een kwartier verse tagliatelle op tafel, alles binnen een kwartier gekneed, gerold en gekookt, jammie!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.